Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.....
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 476, 477, 478 ... 708, 709, 710  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 12:51, 16 Sty 2017    Temat postu:

300 moze byc za duzo. Topnienie alu ale jakiego ? Kazdy stop ma inne temperatury. Poza tym jak sie za mocno podgrzeje to q pozniejszym czasie moze sie zrobic z tego plastelina ( np felgi )

100-140 stopni to max i jest na tyle plastyczne ze latwo podgiac i mala szansa na uszkodzenie.

Na zimno wieksza szansa ze peknie - zbyt goraco jak pisalem moze się element nadawac na wyrzucenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fafekalien




Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:06, 16 Sty 2017    Temat postu:

Miałem tu ma myśli czyste aluminium nie żaden stop (sorry nie sprecyzowałem się). Co do felg to oczywiste że nie ma potrzeby nagrzewać do ogromnych temp. ponieważ można w miarę ogrzewania sprawdzać czy łożysko już wskoczy. Ale w przypadku subframe nie ma takiej obawy tym bardziej, że jest to tylko oczko do mocowania wydechu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Pon 13:29, 16 Sty 2017    Temat postu:

fafekalien napisał:
660 stopni to temp. topnienia aluminium, więc jeśli je do 300-400 podgrzejesz palnikiem to będzie spoko. Na pewno będzie bardziej plastyczne.
A tak przy okazji to dobry patent na wbijanie łożysk w piastę. Ogrzać ją palnikiem i łożysko samo wpada Smile Nie ogrzewać łożysk!!! Maksymalna temperatura w jakiej pracują łożyska to 120 stopni C!

Lozyska nie mozesz podgrzac bo siebrozszezy i w piaste nie wejdzie , nalezy je schlodzic
Ja wrzucam do zamrazarki na lody ok. -20stopnina noc ,lekko opalarka piaste i wchodzi super Very Happy
A piaste podgrzewac tak mocno to troche ryzykowne


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gadboy dnia Pon 13:31, 16 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fafekalien




Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:20, 16 Sty 2017    Temat postu:

Gwoli ścisłości piastę nagrzewamy do około 150 stopni C a subrfame do większej jeżeli takowa nie wystarczy i uważam że do 300 można nagrzać gdyż większość stopów aluminium stosowanych w konstrukcji ma większą temp topnienia Smile Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:12, 16 Sty 2017    Temat postu:

topnienia moze i tak - ale one są chyba tez jakos termicznie utwardzane,

co do felg - po co je grzać do wymiany łozysk w piaście ? Very Happy mi chodziło o prostowanie felg w razie wgniotki, powinno sie to robic na zimno - na lekko ciepło. jak sie przegrzeje to sie robią jak plastelina, i na byle przeszkodzie sie gną


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fafekalien




Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:56, 16 Sty 2017    Temat postu:

Termicznie utwardzane to znaczy że są powoli ochładzane, nikt ich nie wsadza z 400 stopni do lodowatej wody tylko bardzo powoli się odpuszcza Smile Wiem, że firmy specjalizujące się w tym odstawiają gotowe wyroby na gorący piasek albo przepuszczają przez piec ze zmienną temp. w dół.
Co do prostowania felg się nie wypowiem, być może tak jest. No ale jakie obciążenia idą na felgę gdzie co chwila dostaje kamieniem Very Happy
Być może gdyby felgę ogrzać porządnie, naprostować i dać taki numer z ochładzaniem w piecu to może by się nie wyginały Very Happy Jak będę mieć okazję to zapytam się pewnego fachury.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiEXC




Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Rzeszowa

PostWysłany: Wto 11:58, 17 Sty 2017    Temat postu:

Z tego co pamietam to czyste alu powyżej 340*C już sie robi jak piasek... Wbijanie łożysk, tulejek itp w aluminium na gorąco to jest idealna sprawa, bo aluminium nie odkształca sie gdy będziemy bić mlotem w łozysko, ktore z oporem wejdzie. Zawsze, nie ważne czy to byly łozyska silnikowe, czy piasty czy cokolowiek innego z alu gdzie musiałem wbić, zawsze podgrzewałem opalarką, "sprawdzałem temp" lejąc kropelkę wody w miejsce grzania, gdy kropla zaczęła odrazu wrzeć to wiedziałem że już jest okej (pewnie temp około 120-200*C) i łożysko wyciągałem z zamrażarki, które leżalo tam około 15-30min (w zupełności wystarcza, gdy mamy odpowiednio nagrzaną piaste czy tam inną część) i wpadało idealnie bez żadnych uderzeń czy innych rzeźnickich metod Wink Tutaj nawet mała ciekawostka - jak właśnie tą metodą wpada tuleja do aluminiowego cylindra Wink Przypominam że tuleja jest żeliwna ! https://www.youtube.com/watch?v=U3dvBrFtEr4

lukasz- bez problemu możesz grzać opalarką, tak jak koledzy napisali, nie punktowo tylko całościowo, jak nie masz opalarki to daj znać ja mam to wpadnę i pożyczę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widghet




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:02, 17 Sty 2017    Temat postu:

Kilka stron wczesniej pisałem o skrzywionych półkach. Problem rozwiązałem kupnem nowych kutych ale po przeczytaniu tego tematu zastanawiam sie czy nie wyprostować ich na ciepło. W dolnej półce lewy otwór jest przekrzywiony względem górnej półki. Myślicie że, taka operacja wpłynie na wytrzymałość półki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Wto 15:35, 17 Sty 2017    Temat postu:

Tak. Półki już śmietnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Czw 18:03, 19 Sty 2017    Temat postu:

Panowie macie jakis patent na ta przypadlisc? Temperatura od kolektora oprocz tego, tez przypalila mi pare razy spodnie moze patent z obwinieciem go bandazem termicznym, glownie jezdze jak jest sucho i przewaznie na sm wiec woda nie leci na kolektor za czesto.
[link widoczny dla zalogowanych]
[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiSzorSX




Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mańkowice

PostWysłany: Czw 19:46, 19 Sty 2017    Temat postu:

Myślę że bandzarz pomoże bo ianczej tego problemu nie rozwiążecz opróćz zabezpieczeniem tego Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:32, 19 Sty 2017    Temat postu:

sproboj tasma aluminiowa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zwirek03




Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: xxx

PostWysłany: Czw 20:37, 19 Sty 2017    Temat postu:

Jeśli masz koc gaśniczy to idealnie się nadaję jeśli nie pisz posiadam takie coś z I jestem też z Białegostoku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Czw 21:07, 19 Sty 2017    Temat postu:

Dzieki koledzy ,
Wiec jutro ogarniam bandazem termicznym to i skorzystam na spodniach ze niebpopale wiecej Very Happy . Jak wypali tonwrzuce foty co to wyjdzie.

Zwirek dzieki wielkie ale siedze w Brukseli to juz tutaj cos znajde
Bedzie szybciej. Pozdrowko Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qh




Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kobierzyce

PostWysłany: Czw 22:10, 19 Sty 2017    Temat postu:

Co do łożysk w kołach, po co kombinować strasznie, skoro wystarczy śruba i odpowiednio dopasowane podkładki? Można lekko podgrzać piastę, ale nawet w zimne wchodzą delikatnie i bez problemu. Młotek to tylko do delikatnego wybijania złomu ...
Co do prostowania alu. Prostując na zimno może załapać mikropekniecia i się potem bardzo zdziwić. Aluminium prostuje się na gorąco, tylko trzeba umieć więc sam się za to nie biorę. W Sokołowsku prostowałem koło do GSXRa i latam na prostowanych 3 cieniutkich szprychach 3paki po torze i jest git. Widziałęm jak gościu to robi. Do każdego alu dobiera inny palnik, potem grzeje i na prasie wywiera odpowiedni nacisk, jak się robi miękkie, prostuje i odstawia palnik. Czasem można element używac dopiero za np. miesiąc bo alu grzane potrzebuje czasu żeby odzyskać twardość. Ale trzeba umieć gościu prostuje koła chłopakom co się ścigają na ManTT. JAk mi prostował sety do sciga to są idealne a nawet lakieru nie naruszył - czarodziej ci on Smile.
Prostowanie alu na siłę i zimno to prosta droga do pęknięć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 476, 477, 478 ... 708, 709, 710  Następny
Strona 477 z 710

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin