|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eltroc
Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grójec
|
Wysłany: Sob 19:41, 14 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Ile mm od krawedzi miejsca montażu osadza się łożysko pds dolne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 20:19, 14 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
jakbys mi przypomniał na PW na tygodniu koło południa to mógłbym ci ten wymiar zmierzyć
ewentualknie mozesz go wyliczyć.
zmierzyć szerokość w wahaczu, szerokosc łozyska wziąć z katalogu albo zmierzyć, to samo z uszczelniaczem, pododawaj poodejmować i powinno wyjść
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Sob 20:21, 14 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karpeee
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:17, 15 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Witam, jaka jest różnica w kosztach utrzymania miedzy exc-f 250 a exc-f 400 ? Zastanawiam się nad tymi dwoma, interesuje mnie tylko SM i używałbym ich do "pyrkania" po mieście itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 13:38, 15 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
jak do SM to 400 albo nawet 525, 250 zajedziesz na asfalcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Assior
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 13:38, 15 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy ktm exc 300 różni się od 380 tylko długością korbowodu i pojemnością cylindra, a reszta jest taka sama?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukAs
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:28, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Wczoraj zabrałem się za wymianę oleju po ostatnich zawodach i na dolnym filtrze siatkowym bylo sporo syfu, na śrubie spustowej też. Olej który wylewał się dołem miał wyczuwalny pod palcami taki jakby drobniutki piasek. Zacząłem szukać przyczyny i okazało się, że przy glebie w kwalifikacjach odpiął się od silnika przewód odmy i wychodzi na to, że silnik zassał do skrzyni korbowej z powietrza kurz i drobiny piasku podczas wyścigu. Silnik przejeździł tak maksymalnie 2-3mth.
Czy wystarczy jeżeli przepłuczę silnik przez nalanie nowego oleju, zagrzanie, spuszczenie i tak do skutku? Czy dolewać do oleju jakiejś płukanki?
Jeżeli jeżdżę na syntetyku 10w50 to czy do chwilowego odpalenia, zagrzania i spuszczenia mogę użyć motocyklowy półsyntetyk 10w40?
Dodam jeszcze, że drugi filtr siatkowy (ten długi) był idealnie czysty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez LukAs dnia Pon 12:38, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pon 12:39, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Co się stało, to się nie odstanie, najważniejsze, że w porę się zorientowałeś.
Ja zrobiłbym tak:
Nowy komplet filtrów. Zalać lotosem z beczki 15w40 (około 15zł za litr, nie ma żadnych dodatków które sprzęgło uszkadzają i z powodzeniem do docierania/płukania stosuje w różnych 4t), przejechał się na tym z 15m wokół komina, tak żeby olej wszędzie dotarł i go zlał i oczywiście wymieniłbym filtry. Następna wymiana może być troszkę szybciej, bo tego nigdy całego nie zlejesz przy pierwszej wymianie.
Oczywiście możesz nalać czegokolwiek lepszego, ale szkoda $ na olej co 15 minut pochodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukAs
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:46, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
No właśnie myślałem, żeby wlać olej, niech popracuje do zagrzania i potem zlewać przez gazę żeby widzieć czy olej jest już czysty, w razie potrzeby powtórzyć. Na koniec właściwy olej i nowe filtry.
Ten 10w40 chciałem dlatego, bo akurat mam 4l takiego mannola: [link widoczny dla zalogowanych]
Taki będzie ok?
Mam nadzieję, że to się wypłucze całe z tego silnika. Martwię się, żeby coś się nie uszkodziło. Człowiek dba, wszystko sprawdza, wymienia i reguluje, a tu przez taką pierdołę może być problem. Fart, że akurat zamiast po 15mth postanowiłem wymienić olej po niecałych 5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pon 13:52, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Jak masz tego mannola, to pewnie że go lej. Tylko pamiętaj razem z tym mannolem NOWE FILTRY! To w nich siedzi całe to gówno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eltroc
Dołączył: 06 Cze 2017
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grójec
|
Wysłany: Pon 19:01, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Zmieniam napęd 14/50 mam łańcuch 118 trzeba go skracać ?motocykl 400exc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pon 21:39, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
eltroc napisał: | Zmieniam napęd 14/50 mam łańcuch 118 trzeba go skracać ?motocykl 400exc |
To napisz jaki masz teraz. Generalnie jak ubędzie więcej niż dwa ząbki to raczej trzeba będzie skrócić o ogniwko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pon 22:18, 16 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
eltroc napisał: | Zmieniam napęd 14/50 mam łańcuch 118 trzeba go skracać ?motocykl 400exc |
Taki sam zestaw miałem to skracałem o 4 ogniwa. Podejrzewam że 116 tez by było ale 114 jest w sam raz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas88lag
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzciana/Rzeszów
|
Wysłany: Wto 0:42, 17 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
LukAs napisał: | Wczoraj zabrałem się za wymianę oleju po ostatnich zawodach i na dolnym filtrze siatkowym bylo sporo syfu, na śrubie spustowej też. Olej który wylewał się dołem miał wyczuwalny pod palcami taki jakby drobniutki piasek. Zacząłem szukać przyczyny i okazało się, że przy glebie w kwalifikacjach odpiął się od silnika przewód odmy i wychodzi na to, że silnik zassał do skrzyni korbowej z powietrza kurz i drobiny piasku podczas wyścigu. Silnik przejeździł tak maksymalnie 2-3mth.
Czy wystarczy jeżeli przepłuczę silnik przez nalanie nowego oleju, zagrzanie, spuszczenie i tak do skutku? Czy dolewać do oleju jakiejś płukanki?
Jeżeli jeżdżę na syntetyku 10w50 to czy do chwilowego odpalenia, zagrzania i spuszczenia mogę użyć motocyklowy półsyntetyk 10w40?
Dodam jeszcze, że drugi filtr siatkowy (ten długi) był idealnie czysty. |
żółf napisał: | Co się stało, to się nie odstanie, najważniejsze, że w porę się zorientowałeś.
Ja zrobiłbym tak:
Nowy komplet filtrów. Zalać lotosem z beczki 15w40 (około 15zł za litr, nie ma żadnych dodatków które sprzęgło uszkadzają i z powodzeniem do docierania/płukania stosuje w różnych 4t), przejechał się na tym z 15m wokół komina, tak żeby olej wszędzie dotarł i go zlał i oczywiście wymieniłbym filtry. Następna wymiana może być troszkę szybciej, bo tego nigdy całego nie zlejesz przy pierwszej wymianie.
Oczywiście możesz nalać czegokolwiek lepszego, ale szkoda $ na olej co 15 minut pochodzi. |
Co do tej tzw. płukanki byłbym ostrożny, możliwe, że rzeczywiście zassało jakąś mało ilość tego syfu i wszystko wyłapało dolne sitko, ale istnieje też taka możliwość jak na filmie poniżej. Może niepotrzebnie straszę i być może szybka wymiana filtrów z olejem pomoże, ale lepiej mieć świadomość. Pytanie ile rzeczywiście tego pociągnęło no i czy rzeczywiście sam kurz, jeżeli na zawodach było mega sucho i nie było żadnych bajor to nie wiem czy nie zaryzykowałbym rzeczywiście samej wymiany, ale jak były błotne przeprawy itp. to chyba bym nie ryzykował.
https://www.youtube.com/watch?v=0bwDVHkQcDg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
droppoll
Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 8:12, 17 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Witam. Czy przy ssaniu w exc 300 98r na końcu przy tej małej iglicy powinna być jakaś gumka lub uszczelnienie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|