|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kustosz
Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:44, 22 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Co ja mogę dodać od siebie to tyle, że z przodu na mussie mniej stabilniej się jeździ niż na dętce, na przyszły sezon planuję wypróbować tublissa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aarek1414
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 18:05, 22 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Panowie podejdzie ori wydech od rfs do xc4?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 20:33, 22 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
aarek - z xc4 do rfs podejdzie wiec i na odwrót powinno zahulać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aarek1414
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 20:44, 22 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki henio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoungEnduras
Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin (okolice)
|
Wysłany: Czw 21:42, 29 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
witam, ostatnio pytałem i pisałem, że podejmuje się wymiany tłoka, lecz nie daje mi to spokoju, iż przebieg kata mam 90mth, w serwisówce mam napisane, że przy tym przebiegu sprawdzić stan zużycia tłoka, dla świętego spokoju chciałbym zrobić ten remont, lecz czy to ma sens, skoro czytam w necie, że ludzie w 4t 450/530 robią na jednym tłoku po 200+mth. W takim razie co z pierścieniami? jadą razem z tłokiem te ponad 200mth? czy w połowie przebiegu wstawiają nowe pierścienie na używany tłok, podobno taki zabieg nie ma sensu. A co z korbowodem przy takim przebiegu?(90mth) zaglądać? coś wymieniać? jakieś łożyska? A co z zaworami i wałkiem rozrządu przy takim przebiegu? Zmierzam do tego czy po prostu jest jakakolwiek potrzeba w robieniu tego, ale wydaje mi się, że najlepiej rozebrać i sprawdzić.
co sądzicie na ten temat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 22:07, 29 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
serwisówka nie wie czy jestes zawodnikiem czy amatorem - podaje czasy skrócone - dla bezpieczenstwa, jak sie tego bys stosował to masz 10000% szans że maszyna nie zawiedzie
takie silniki spoko robią znacznie wieksze przebiegi przy amatorskim lataniu, a początek zuzycia tłoka w takim duzym 4T objawia sie sporym spalaniem oleju - nie musi byc widoczne, ale ubywa ze stanu.
jak nie bierze oleju, jeździsz amatorsko, nie zamierzasz w przyszłym sezonie zrobic 200 godzin to ja bym temat olał
ale jak chcesz zadbać - nie ma problemu, rozbierasz, tracisz jedynie czas i koszt uszczelek, mierzysz tłok, mierzysz pierscienie - i wymieniasz co konieczne. dodam ( co juz chyba tobie pisałem ) oem tłoki są luźno pasowane - specjalnie, wiec bardzo mozliwe że taki tłok moze wyjść ze bedzie bliski wymianie, i pewnie szkoda go bedzie wsadzać - także musisz byc przygotowany na ewentualne koszta.
czasem wychodzi ze pasowanie tłok/ cylinder są OK a pierscienie sa na limicie - wtedy zmieniasz same pierscienie i to nie jest żadna rzeźba czy oszczędzanie - tak sie fachowo naprawia silniki - oczywiscie zachowując dalsze limity - bo nie ma co wtedy robic z zamknietymi oczami 200-300 godzin - tylko regularnie znowu kontrolować zuzycia
korba - jak ktos pałuje na za wysokich biegach ( niskie obroty, wysoki bieg ) zwłaszcza w mocnych silnikach to mocno wpływa na zuzycie korby, ciezko powiedziec czy przez 100 godzin nawet takie pałowanie ją zabije - ale przy okazji ocenisz, korba zwykle wytrzymuje sporo wiecej niz tłok... podejrzewam że zadbany silnik 400-500 h nakula z jedną korba bezproblemowo
walek rozrządu po 90h jest ledwo dotarty łozysk nie musisz zaczepiać, prędzej padnie korba niz jakies łozysko silnikowe. zawory jak bedzie głowica sciągnieta mozna rozpiąc, dla picu wymienic uszczelniacze zaworowe, oczyscic wszystko z nagaru, ocenic zuzycie. ale 90godzin jak to są oryginalne tytanowe zawory, nie jeździłes po pustyni bez filtra, to powinny byc w idealnym stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoungEnduras
Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin (okolice)
|
Wysłany: Czw 22:29, 29 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
No właśnie powiem ci że olej bierze od zawsze, ale czytałem na necie że to normalne w 530, mechanik mówi że też normalne bo to wyczynowka, no co jakiś czas muszę dolać tą setke ciężko mi powiedzieć co ile, może ze 2/3 razy w ciągu 10/15mth (dłużej oleju nie trzymam) zmieniam zazwyczaj po 10mth 300v oczywiście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 8:20, 30 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
tak, fabryczne 530 sa bardzo luźno pasowane- wiec fabrycznie wiele osób narzekało na pobór oleju, jak chcesz to zlikwidowac to rozbieraj i wymieniaj co trzeba - powinno sie znacznie poprawić.
jak nalewasz full stan, i przez 10-15 godzin ubywa ponizej minimum to mozna powiedziec ze pobór jest spory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
camilo3
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:29, 30 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Mam mały problem pacjent 350 2015. Motor ciężko pali na zimnym trzeba zakręcić kilka dobrych razy , jak się rozgrzeje pali od strzała za każdym razem. Podczas jazdy żadnych problemów ... Mój pierwszy 4t inie za bardzo wiem od czego zacząć. Czy bardziej filtry czy może już zawory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 13:06, 30 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
skoro nie wiesz czy zawory - to od razu do nich zajrzyj, filterek na szybko złączce paliwa tez sie co chwile powinno zmienic - wiec wymien,
uzywasz ssania do rozruchu ? teraz jest zimno i moze nie odpalac idealnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 6:39, 01 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Pany obraca mi opone na feldze
Mam rise mouse z cyckami i ef 07 na 2 trzymakach nie wypycha tej opony jakos szalowo i jest fajnie miekko ale obraca felge przy palowaniu podhazdow
Co by z tym zrobic
Dolozyc 3 trzymak😂
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 7:59, 01 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
moze zmienic musa wychodzi na to że to jego wada
dobre sa te trzymaki ? moze rozmiar źle dobrany ? są z motionpro trzymaki z tworzywa jak sie wgryzą to cięzko było by oponie sie przestawic ( jc mam takie bo firma mało popularna w PL )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:23, 01 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
barek253 napisał: | Pany obraca mi opone na feldze
Mam rise mouse z cyckami i ef 07 na 2 trzymakach nie wypycha tej opony jakos szalowo i jest fajnie miekko ale obraca felge przy palowaniu podhazdow
Co by z tym zrobic
Dolozyc 3 trzymak😂 | Za dużo smaru nie dajesz przy składaniu? Na dwóch trzymakach nie ma opcji musi trzymać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Harold
Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 7:28, 04 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Na początku witajcie jestem nowy i w sumie od razu proszę o pomoc. A mianowicie chodzi mi o to czy ma ktoś jakąś rozpiskę jakie zawiasy stosowano w poszczególnych ktm-ach. Chodzi mi o przód. Mam możliwość kupienia gotowego zestawu pod moje moto (KLE 500) dokładnie WP43. Nie wiem z którego rocznika itp, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy ewentualnie dostanę do niego sprężyny pdo moją wagę (100kg). Nie chciałbym kupić i, żeby było za miękko... Czy w EXC 400, 525 stosowano te same? skąd najprawdopodobniej mogą pochodzić? Od razu uprzedzam śmigam po szutrach więc taki zawias będzie sto razy lepszy niż oryginały, które nawet przy hamowaniu dobijają dzięki bardzo za każdą pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 8:44, 04 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
na ladze masz wybite od spodu na stopie dokładną date wyprodukowania zawieszenia - i nie bedzie wątpliwosci, szedł róznie zaleznie od modelu, wiec takie szukanie moze byc zgubne
z tego co pamietam serwisówke to tak od 400-d0 500 były te same spręzyny, w 525 juz nie było WP43 tylko 48 wiec jak juz to od 520stki musisz szukać
i jeszcze - oprócz spręzyn wazny jest setting - jak kupisz lagi od EXC 125, to nawet jak dasz spręzyny sztywne, to ten zawias nie bedzie miał odpowiedniego tłumienia - a zwłaszcza jak sie da twardsze spręzyny to tłumienie trzeba zwiększyć
mogą pochodzic z modeli SX - taki pewnie byłby najlepszy dla ciebie, od EXC 125-520, albo od ktma LC4 ( ten jeszcze mógłby byc wyregulowany pod motocykl twojego typu )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|