|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gosc12345
Gość
|
Wysłany: Pon 22:31, 27 Sty 2020 Temat postu: Exc |
|
|
Witam mam pytanie jako,ze kupiłem swoje pierwsze Moto w 2t jest to ktm exc 250 2011r. Nie miałem nigdy styczności z 2t A zapytać chce bo wszyscy mnie straszą, że mogę przetrzeć tłok w sytuacji kiedy lecę prosta na pełnym gazie A treba skręcić i wyhamować zamykam manete do końca . Panowie jak hamować wciskać sprzęgło i hebel do końca czy zamknąć gaz tylk na te 3/4 Nie do końca????
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
21adam
Dołączył: 09 Wrz 2018
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 6:20, 28 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Dzięki Henio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 7:14, 28 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
gosc12345v - troche tak i nie tak, jak mocno hamujesz silnikiem typu jakis zjazd czy taki typowy "asfaltowy": dojazd do swiateł na zamknietym gazie to nie jest to za dobre, jak mu ujmiesz na chwile gazu na dojeździe to nie musisz od razu sprzęgła wciskać, to czuc kiedy w 2T hamujesz silnikiem i wyje niepotrzebnie, a kiedy ma dosc niskie obroty na hamowaniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość 12345
Gość
|
Wysłany: Wto 8:15, 28 Sty 2020 Temat postu: Exc |
|
|
To Henio czyli jak na 4-5 sek zamknę całkowicie gaz to nic się na prawdę nie stanie ? . Bo dziwnie mi się na początku jeździ że zawsze wysprzeglac starszyli mnie . Uff odetchnalem czyli teraz jazda lajt będzie lepiej bo ciągle myślałem o używaniu sprzegla
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 8:26, 28 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
jak bedziesz cisnął w opór i zamkniesz gaz na 5 sekund moze byc kiepsko jeszcze np zredukujesz bieg, ale jak prędkosc obrotowa silnika nie jest wysoka, to sam po odgłosie silnika usłyszysz ze mimo puszczenia gazu nie hamuje silnikiem, nie wbija sie na obroty, tylko spada wtedy jest spoko. najgorsze jest tak jak napisałem - długotrwałe odpuszczanie gazu, albo odpuszczanie gazu kiedy ma wysokie obroty np czesty problem na stromych zjazdach jak zapięta jest jedynka i sie zjezdza bez gazu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gosc12345
Gość
|
Wysłany: Wto 8:41, 28 Sty 2020 Temat postu: Exc |
|
|
To Henio czyli najpewniej nie zamykać do końca gazu na przelotach tylko minimalnie zawsze zostawić gazu i wtedy będzie ok . Dobra dziękuję w weekend latam i będę patrzył.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 9:19, 28 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
pojeździj poobserwuj jak sie zachowuje silnik, slychac i czuc ewidentnie kiedy hamujesz silnikiem a kiedy obroty sa niewysokie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elMisza
Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EL / EPD
|
Wysłany: Pią 11:28, 31 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Frezował ktoś dekiel sprzęgła w RFS ? Mimo założonej nowej oryginalnej uszczelki leje sie olej. Podejrzewam ze dekiel jest krzywy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 11:53, 31 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
na płycie traserskiej pare razy poprawiałem płaszczyzne - papier scierny i wszystko ładnie widac gdzie zabiela i jak to wyglada i da sie dojsc do ładu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elMisza
Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EL / EPD
|
Wysłany: Pią 12:30, 31 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
Zbierając materiał z dekla nie ma ryzyka że coś bedzie sie ocierało itd ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 12:38, 31 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
szlifujac usuwasz setki mm, wiec on sie iwecej temperaturowo odksztalca pewnie niz ty zbierzesz materiału
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pią 13:00, 31 Sty 2020 Temat postu: |
|
|
O masakra co ja się miałem kiedyś w swoim RFS z tą pokrywą od strony sprzęgła
Dawałem oryginalną uszczelkę i zawsze nieco sylikonu. Potem brałem opalarkę podgrzewałem trochę dekiel, żeby sylikon się zrobił bardziej "twardy" i następnie składałem. I na takim patencie zawsze dawało efekt brak wycieku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pm2z
Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Śro 9:22, 05 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
kilka pytań, każde z trochę innej beczki:
(moto to exc 450 xc4, ale większość pytań ma charakter ogólny)
1. mam kilka szprych, które są luźniejsze od pozostałych, ale są zapieczone, nijak nie idzie ich ruszyć. co z tym fantem zrobić? zostawić i jeździć czy wymienić?
2. co ile wymienia się łańcuszek rozrządu? nie znalazłem tego w schemacie serwisowym. Czy wymienia się tylko łańcuszek (w katalogu występuje jako samodzielny element) czy wymianie podlega wówczas coś jeszcze? kumpel upiera się, że powinienem wymienić obie zębatki, na których łańcuszek pracuje oraz napinacz i prowadnice, ale to jednak już chyba gruba przesada.
3. czy do zamontowania napinacza łańcuszka rozrządu narzędzie nr 77329051000 jest niezbędne, czy jedynie pomocne i da się je czymś zastąpić?
4. instrukcja podaje wymianę płynu w sprzęgle hydraulicznym koniecznie od dołu układu, przez strzykawkę. rozumiem, że to działa, ale nie rozumiem, dlaczego nie da się tego zrobić tradycyjną metodą, tj. od góry układu. czy w rekluse wymiana płynu wygląda tak samo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 10:04, 05 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
1) uciac szprychy i dac nowe - najlepsza opcja, najtansza to zalac penetrantami, szpryche złapac np w imadło, i kręcic nyplem dobrym kluczem do szprych - moze pójdzie
2) kół łancuchowych nie ma sensu wymieniac - chyba ze sa zuzyte - ale zuzyc takie elementy to trudny temat, prędzej to sie zuzyje jak sie niewłasciwie serwisuje - np widywałem zuzyte kola przy mechanicznym napinaczu rozrzadu i pewnie za mocno naciągnietym lancuszku, co jakies 200 godzin lancuszek trzeba by zmienic
3) nie mozna czymkolwiek wcisnac ten łancuszek to narzędzie jest pomocne bo ma płąską koncówke i nie uszkodzi kulki/zaworka, grzebiac np wkrętakiem mozna cos uszkodzic, i z raz sie spotkalem ze podawane narzędzie działą tylko na stole - w ramie sie nie miescilo ale nie pamietam w jakim modelu moto
4) da sie tradycyjną metodą, nie doczytywałem sie w ksiązke ale wydawac mi sie moze że oni podają jak uzupełnić pusty układ - wtedy strzykawka od dołu duzo latwiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:08, 05 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
1. trzeba rozruszać nyple, albo psikaj przez kilka dni jakimś penetratorem i licz że puszczą albo koło na stół, imadło i jazda przez pół dnia z rozruszaniem.
2. wymieniasz profilaktycznie np. co 200godz(bo tyle bez łaski wytrzymują płytkowe łańcuchy w tym silniku) lub jeśli jest wyciągnięty nadmiernie lub zatarty. Ja zawsze sugeruję wymianę napinacza bo w tym silniku są hydrauliczne, które żyją swoim życiem. Prowadnice i ślizgi do weryfikacji, zębatek tutaj się nie rusza, chyba że motocykl ma milion godzin.
3. napinacz można montować bez specjalistycznych narzędzi, jest procedura w serwisuwce i przeprowadzisz ją bez problemu na podstawowoych narzędziach warsztatowych
4. spróbuj od góry, jeśli będzie problem to wtedy atakuj przez wysprzęglik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|