|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Nie 16:35, 02 Mar 2014 Temat postu: Krzywe półki KTM EXC 200 ? |
|
|
Hej.
Potrzebuję pomocy...w czasie ostatniej jazdy po lesie motor wylądował na drzewie, dobrze, że beze mnie. Zauważyłem, że kierownica nie idzie równo do góry lag.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślałem, że skrzywiona jest kierownica. Jednak po obejrzeniu motoru od przodu okazało się, że błotnik nie idzie równolegle do koła - osi motoru.
[link widoczny dla zalogowanych]
Obejrzałem motor z boku i według mnie lewa dolna półka jest cofnięta, patrząc od góry lagi nie idą równolegle do siebie
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak samo widać z boku - lagi od wysokości kołai nie idą równolegle, prawa laga jest jakby bardziej do przodu wysunięta.
Czy to wygląda na krzywe półki ? czy tylko możliwe, że się poprzesuwały i można to wyprostować. Zawias chodzi według mnie normalnie, lagi chowają się i wychodzą bez problemu, nie ma żadnych wycieków ano pocenia się lag...
Liczę na Waszą pomoc...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pajka dnia Nie 16:38, 02 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
manta19
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 16:53, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Poluzuj śrubki trzymające lagi te w półkach spróbuj wyprostować skręć i zobacz jeżeli nadal będzie krzywo to jest jeszcze kwestia że Ci sie górna półka przestawiła w sosunku do dolnej bo jest mocowana nakrętką u góry.Poluzuj popraw i zobacz.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Nie 16:57, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Dobrze, że jest szansa, że nie są krzywe lagi. Jutro sprawdzę sposób jaki opisałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:12, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Przestawiły Ci się lagi w półkach. Normalna sprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 18:20, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jeszcze możesz odkręcić kierownice, odkręć śruby mocujące mostek i zobacz czy ich nie pokrzywiło bo lagi względem półek są krzywo ale mostek względem górnej półki też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stpeter
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 18:29, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jak kolega napisał. Popuść na półkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 18:57, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Nie dokreć potem za mocno, bo nastepnym razem moze sie cos wygiąć. Najlepiej zrob to kluczem dynamometrycznym chyba na dole 14Nm, na górze 16Nm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Nie 19:14, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jutro zabieram się za robotę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stpeter
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 19:43, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Napisz koniecznie co i jak udało się poprawić. Tak dla następnych celujących w drzewa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
makperson
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:21, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Po glebie na hopie miałem identycznie jak na foto tzn. błotnik był prosto ale kiera w stosunku do półki szła krzywo jak na foto. Przyczyna - wykrzywiło lewą śrubę od mocowania mostka razem z gwintem i ogólnie w ten otwór nie wkręcę już kiery prosto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:06, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
krzywa sruba mostka to tez norma, po wymianie sruby wsztsko wraca do normy, czasami odkształca mostek i trzeba sfrezowac jego powierzchnie zeby przylegały równo całą powierzchnią.
Co do skrecenia lag po glebie to wystarczy mocniej uderzyc pólkami o ogranicznik przez szybkie skrecenie kierownicy (w odpowiednia strone).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Pon 18:17, 03 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
A więc... po odkręceniu kierownicy okazało się, że jedna śruba od mostka jest krzywa - do wymiany. Kierownicy jeszcze nie sprawdziłem. Druga sprawa to poluźniłem śruby na półkach i śrubę na górnej półce i wyprostowałem lagi względem siebie - niewielka ilość siły w rękach zrobiła swoje . Faktycznie było skręcenie na półkach. Błotnik idzie prosto nad kołem, lagi idą równolegle do siebie. W środę przykręcę mostek i kierę i zobaczę jak to będzie wyglądało i jeździło. Wrzucę też fotki jak wygląda po prostowaniu. Wielkie dzięki za rady -jak na razie wszystko idzie gładko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Śro 19:05, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Po skręceniu wszystkiego kiera dalej szła krzyw do górnej półki. Okazało się, że mostek jest delikatnie skręcony - to już chyba ostania rzecz do zrobienia, żeby w końcu było prosto..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 19:33, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jak chcesz to mam takie mocowanie kierownicy z KTM-a na grubą kierę.
Mogę tanio oddać bo mam dwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Śro 22:42, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jutro postaram sie naprostowac, zobacze co z tego wyjdzie. Jak sie nie uda to bede musial cos pomysle , tylko kiere mam cienka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|