|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paw680
Gość
|
Wysłany: Pon 10:23, 09 Sty 2012 Temat postu: ktm 250 exc-f czy 250 2t |
|
|
Witam wszystkich. Na tym forum jesetm nowy i potrzebuje waszej pomocy. Na wiosne zamierzam kupic nowy motor do smigania po lesie i po gorach i bedzie to ktm. Mam jednak problem - nie moge sie zdecydowac na konkretny model. Najbardziej nastawilem sie na ktm 250 exc-f 2008, ale moze lepiej brac 250 2t?. Koledzy radza mi kupic 450 exc. Moje pytanie brzmi ktory motocykl bedzie dla mnie odpowiedni(znajomi mowia ze 250 4t bedzie za slaby, ja obawiam sie zbyt duzej mocy i wagi 450, a 250 2t podobno oddaje moc 0-1). Nie mialem okazji przejechac sie niestety zadnym z nich i pewnie nie bede mial( nikt w okolicach takich sprzeta nie posiada):/ Do tej pory 4 lata jezdzilem honda crf 250r 2005 i powiem szczerze ze mocy nigdy mi nie brakowalo(bylo jej w sam raz). Dodam jeszcze ze mam jakies 175 cm wzrostu i waze 68 kg. Jak mozecie powiedzcie jak wygladaja koszty eksploatacji w poszczegolnych modelach (w hondzie szybko sypaly sie zawory).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 12:09, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Hej!
Jak zawsze wybór w takich przypadkach jest ciężki, jedni lubią jeździć dołem w 4T, innin pomykać lekkim 2T
Nieprawdą jest że 2T oddaja moc 0-1, EXC 250 w 2T również ciągnie dołem, tylko ze słabszym momentem.
Nieprawda też że 450 jest ciężka , fakt że w porównaniu do 250 2T ma kilka kilogramów więcej, ale nie są to jakies bardzo przeszkadzające liczby.
Mój kolega przesiadł się ostatnio z 450exc na 250EXC-F (ma 190cm i ok 90-95kg) i na brak mocy nie narzeka , a popyla naprawdę szybko.
Co do ekspoloatacji - wszystko zależy jak jeździsz, w 2504t - wymianan tłoka po ok 70-100MTH, w 450 , jeszcze dłużej, z zaworami jest dużo lepiej niż w hondzie.
Ja poleciłbym jednak 450exc - sprzęt nie do zalechania,moc pod dostatkiem , bez zbędnego piowania maszyny
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Pon 14:42, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Wybór należy do ciebie, na czym wolisz jeździć 2T czy 4T
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 19:04, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
jak dla mnie po lesie lepiej sie smiga na 4T. 2T też nie ma tragedii ale jednak 4T jest przyjemniejszy. 250 w 4T nie różni sie duzo od 450.. kwestia tylko czy 450 cie szybko nie sponiewiera, albo czy 250 nie okaze sie szybko za słaba. i nie słuchaj innych tylko w tej kwestii sam musisz sie zastanowic. nie kazdy ma predyspozycje do ogarniania moto. co do eksploatacji nikt ci tego nie stresci w dwóch zdaniach. wszystko zalezy od tego jak dbasz, w jakim stanie kupisz, ile jeździsz, jak jeździsz nawet w jaką pogode jeździsz !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paw680
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:16, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
A nie wiesz moze jak jest z 250 exc-f z 2008? Podobno od tego modelu jest juz nowa glowica z plytkowa regulacja zaworow i wedlug opini niektorych zawory siadaja szybciej niz exc z rocznika 2007. Moze lepiej brac starszy rocznik(na nowszy nie bedzie juz raczej kasy)? Sa jakies slabe punkty tych ktmow?
Szczegolnie cenne sa dla mnie opinie uzytkownikow. Z gory wielkie dzieki za pomoc
PS. Prosze o cierpliwosc ale chce zebrac jak najwiecej informacji przed kupnem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 13:43, 10 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
to jest tak że jak ktos marudzi to sie zacznie wszystkiego czepiać. to wyczynówka, wiec tak czy siak serwis jest kosztowny. kazda zmiana wpływa na cos innego. mozliwe ze 2007 były mniej kłopotliwe ( nie wiem) ale z kolei pewnie 2008 jest żwawsza. w przyrodzie nic nie ginie tylko albo idzie w moc albo wytrzymałosc
z tego co pamietam ostatnie 250 2006-2007 ? miały 2 wałki rozrządu w głowicy i podobno z tym tez nie było najciekawiej. 1 wałek z regulacjami srubkowymi to jak dla mnie najlepsze rozwiązanie - proste, i łatwe w naprawie i regulacjach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|