|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:52, 20 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
hm to dobre pytanie ale pewno tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej_OLS
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:09, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Do tej pory latałem 450-tką ale miesiąc temu przesiadłem się na 300-setke i żałuje .....
Żałuje że tak puźno .... rewelacja, lekki, żwawy, poręczny zwłaszcza z Reklusem.... z tą mocą to bym nie przesadzał ... jest tyle ile potrzeba ..... dół faktycznie trochę jak w 450 ... góra genialna.
Wady : dość łatwo można przegroczyć granice i wylądowa w krzakach lub poza torem, zużycie paliwa: 450 spala o połowę mniej ale nie daje tyle frajdy
Konkluzja: 450-tka idzie na sprzedaż !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maciej_OLS dnia Czw 19:11, 22 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 21:07, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Maciej - nie napisałeś jednej kluczowej informacji. Gdzie i jak jeździsz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej_OLS
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:44, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jak to gdzie ? 300-setą można wszędzie ... trochę się na początku obawiałem ze nie nadąże na niej po lesie, za stadem rozbrykanych 450-tek, ale tu zaskoczenie, kolega uciekał exc500 i nie był w stanie się za bardzo się oderwać.
Byłem w tym roku na Megawatt-cie i na 450-tce jednak było ciężko, zwłaszcza na odcinku Enduro. Na takie imprezki chyba najbardziej nadaje się 2T
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:01, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Maciej_OLS napisał: | Jak to gdzie ? 300-setą można wszędzie ... trochę się na początku obawiałem ze nie nadąże na niej po lesie, za stadem rozbrykanych 450-tek, ale tu zaskoczenie, kolega uciekał exc500 i nie był w stanie się za bardzo się oderwać.
Byłem w tym roku na Megawatt-cie i na 450-tce jednak było ciężko, zwłaszcza na odcinku Enduro. Na takie imprezki chyba najbardziej nadaje się 2T | Taka jest właśnie poczciwa 300 exc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 22:04, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Maciej_OLS napisał: | Jak to gdzie ? 300-setą można wszędzie ... trochę się na początku obawiałem ze nie nadąże na niej po lesie, za stadem rozbrykanych 450-tek, ale tu zaskoczenie, kolega uciekał exc500 i nie był w stanie się za bardzo się oderwać.
Byłem w tym roku na Megawatt-cie i na 450-tce jednak było ciężko, zwłaszcza na odcinku Enduro. Na takie imprezki chyba najbardziej nadaje się 2T |
nie piszcie mi takich postów bo będę musiał się przesiąść
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 22:17, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Maciej_OLS napisał: | Jak to gdzie ? 300-setą można wszędzie ... trochę się na początku obawiałem ze nie nadąże na niej po lesie, za stadem rozbrykanych 450-tek, ale tu zaskoczenie, kolega uciekał exc500 i nie był w stanie się za bardzo się oderwać.
Byłem w tym roku na Megawatt-cie i na 450-tce jednak było ciężko, zwłaszcza na odcinku Enduro. Na takie imprezki chyba najbardziej nadaje się 2T |
No właśnie, że wszędzie się nie zgodzę. Na nizinach 4T robi lepiej.
Pare osob u nas próbowało dwutaktów i prawie wszyscy odpuścili. Ewentualnie poprzesiadali się na mniejsze pojemności ale znowu czterosówy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 22:40, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
hehe i ja mam pierwsze opinie - kristof jak nie latasz w ciezkim terenie zostan przy 4t
dla mnie 2t robi robote jak chodzi o zakrety, hamowanie, no i wszystko tam gdzie czuc wage 4t, belki, podjazdy itp. ( chociaz 4T mniej mozna bylo manewrowac na podjazdach ale mocowo fajniej sie wdrapywaly jak traktorki ) ale na lesnych sciezkach prostych 2t to troche nieporozumienie, rzuca, wolne, trzeba krecic, po 4T czuje ze mi troche szkoda palowac tak silnik. w 525 jadac 80-100 km h przez las silnik mi prawie ze pyrkal jeszcze, tutaj juz jeczy i wir w baku. wiec nie jestem 100% za 2T ani za 4T. - pytanie kiedy wymyślą 3 suwy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 6:53, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
tak, jak pamiętam to duże 4t tylko na przelotach i prostych długich podjazdach było fajniejsze, stabilniejsze, bardzo był przyjemny też ten moment; ale teraz 2t również na przelotach sprawia mi przyjemność, gdzie wcześniej uważałem, że jest bez sensu, także henio za rok możesz zmienić zdanie;
wir w baku zależy od ustawień i od stylu jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemes
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 8:44, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
ok to jak zrobić żeby ten wir był mniejszy..bo nie ukrywam że jest to jedyny powód dla którego coraz częściej zerkam życzliwym okiem w kierunku 4t
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kiełek
Dołączył: 01 Sie 2015
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Pią 12:23, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Można pobawić się ustawieniami gaźnika, dać mniejszą dyszę główna, będzie bardziej uboga mieszanka (nie można przesadzić bo moto będzie się bardziej grzało i można szybciej zatrzeć sprzęt)
Ustawienia iglicy i typ iglicy (jak dasz za nisko moto będzie słabe)
Stan i typ membrany (stan listków czy są całe i dobrze się domykają)
Oczywiście ogólny stan moto (łożyska w kołach, zaciski, itp.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:39, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Ja powiem inaczej, to nie 2t pali dużo tylko 4t pali zbyt mało. Trzymajcie się tej teoriia a będzie dobrze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Pią 12:40, 23 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:03, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
podstawa to prawidłowe ustawienia gaźnika, właściwy "squish gap" nie jest bez znaczenia i parę innych rzeczy no i oczywiście styl jazdy,
to moje drugie 2t i na spalanie nie narzekam - pali mi podobnie co inne 4t na gaźnikach;
grzegorzszw sporo wie na ten temat - warto poczytać o jego modyfikacjach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Pią 16:07, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko tu w ukrytym kawałku bibli jest zapisana prawda :
Gdy ósmego dnia Bóg osobiście zstąpił z nieba i przekazał nam do rąk własnych silnik dwusuwowy - przykazał, abyśmy nic przy nim nie kombinowali, tylko trzymali gaz. Tymczasem motywowani ludzką pychą uznaliśmy, że będziemy w stanie poprawić ideał. Dlatego w głowicach pojawiły się zawory, wałki rozrządu, spadła moc jednostkowa, wzrosła cena, poziom komplikacji i tendencja do przegrzewania się do ciężkim terenie. Do tego pogorszyło się prowadzenie motocykla. Tak właśnie powstały silniki czterosuwowe.
Jeżeli ktoś wie jak 2t należy jeździć i jak go obsługiwać to nie zmienie nigdy tego silnika na 4t.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 18:13, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
OK, to ja zadam wam pytanie. Czym lata lwia część czołówki enduro w MP, ME i MŚ?
W hard enduro wiemy wszyscy jak to wygląda - tam waga jest kluczowa i większość lata 2T. Tyle, że oni jadą naprawdę extremalnie trudne trasy!
Wiele z tych odcinków,dla takich leszczy jak my, byłaby w zasadzie nie do pokonania. Bez względu na to czy 2T czy 4T. Nie wspominając nawet o tym żeby się tam jeszcze ścigać przez wiele godzin a czasem kilka dni z rzędu...
Oni pewnie poszli by tam żarem nawet i 500tami ale na takim poziomie na jakim jeżdżą najlepsi z najlepszych nawet drobne różnice i korzyści w ostatecznym rozrachunku mogą okazać się decydujące o zwycięstwie albo przegranej. Wszyscy patrzymy na "Bogów" tego sportu takich jak Tadek, Walker czy Jarvis i każdy podświadomie chce być choć trochę jak oni. To nic złego. To zupełnie normalne zjawisko i tak jest w każdym sporcie. Po to koncerny pompują gigantyczne pieniądze w sponsorowanie różnych takich imprez/teąmów/ludzi...
Ja absolutnie nie neguje 2T - te sprzęty mają swój urok i mają sporo zalet itd. Fajnie, że jest wybór. Da się i jest za co je lubić!
Bądźmy jednak uczciwi i nie gloryfikujmy ich za wszelką cenę. Jazda ma dawać przede wszystkim FUN i na naszym poziomie to powinien być kluczowy czynnik brany pod uwagę. Tylko garstka z nas jest w stanie wykorzystać realny potencjał tych maszyn.
Wielu ludzi zwyczajnie podąża za modą i kupuje lekkie 300ty nie z uzasadnionej potrzeby i realnych możliwości/umiejętności wykorzystania zalet, które daje 2T tylko ze zwykłego "widzi mi się".
Prawda jest taka, że lwiej części przydałoby się więcej umiejętności, treningu i godzin w siodle niż nowych błyskotek czy kolejnych oszczędności na wadze. Mało tego - idę o zakład, że nie jeden popyla po leśnych ścieżkach i pagórkach a prawdziwe, extremalnie hard enduro zna głównie z filmów...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Pią 19:18, 23 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|