|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:47, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Spidi napisał: | OK, to ja zadam wam pytanie. Czym lata lwia część czołówki enduro w MP, ME i MŚ?
W hard enduro wiemy wszyscy jak to wygląda - tam waga jest kluczowa i większość lata 2T. Tyle, że oni jadą naprawdę extremalnie trudne trasy!
Wiele z tych odcinków,dla takich leszczy jak my, byłaby w zasadzie nie do pokonania. Bez względu na to czy 2T czy 4T. Nie wspominając nawet o tym żeby się tam jeszcze ścigać przez wiele godzin a czasem kilka dni z rzędu...
Oni pewnie poszli by tam żarem nawet i 500tami ale na takim poziomie na jakim jeżdżą najlepsi z najlepszych nawet drobne różnice i korzyści w ostatecznym rozrachunku mogą okazać się decydujące o zwycięstwie albo przegranej. Wszyscy patrzymy na "Bogów" tego sportu takich jak Tadek, Walker czy Jarvis i każdy podświadomie chce być choć trochę jak oni. To nic złego. To zupełnie normalne zjawisko i tak jest w każdym sporcie. Po to koncerny pompują gigantyczne pieniądze w sponsorowanie różnych takich imprez/teąmów/ludzi...
Ja absolutnie nie neguje 2T - te sprzęty mają swój urok i mają sporo zalet itd. Fajnie, że jest wybór. Da się i jest za co je lubić!
Bądźmy jednak uczciwi i nie gloryfikujmy ich za wszelką cenę. Jazda ma dawać przede wszystkim FUN i na naszym poziomie to powinien być kluczowy czynnik brany pod uwagę. Tylko garstka z nas jest w stanie wykorzystać realny potencjał tych maszyn.
Wielu ludzi zwyczajnie podąża za modą i kupuje lekkie 300ty nie z uzasadnionej potrzeby i realnych możliwości/umiejętności wykorzystania zalet, które daje 2T tylko ze zwykłego "widzi mi się".
Prawda jest taka, że lwiej części przydałoby się więcej umiejętności, treningu i godzin w siodle niż nowych błyskotek czy kolejnych oszczędności na wadze. Mało tego - idę o zakład, że nie jeden popyla po leśnych ścierzkach i pagórkach a prawdziwe, extremalnie hard enduro zna głównie z filmów... | I to niech będzie puenta w tym temacie aby zaoszczędzić kilkunastu stron wojny 2t vs 4t. A tak swoją drogą to święta racja z tą pojemnością, żaden z nas amatorów-celebrytów nie ogarnia takiej 300exc czy 450exc nawet w trzydziestu procentach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:32, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
ciekawe jak to bedzie z tymi wtryskami w 2t ?? jak wyjdzie kupa to ludzie nie beda miec wyscia i beda skazani na 4t
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 21:38, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Spidi napisał: | OK, to ja zadam wam pytanie. Czym lata lwia część czołówki enduro w MP, ME i MŚ?
W hard enduro wiemy wszyscy jak to wygląda - tam waga jest kluczowa i większość lata 2T. Tyle, że oni jadą naprawdę extremalnie trudne trasy!
Wiele z tych odcinków,dla takich leszczy jak my, byłaby w zasadzie nie do pokonania. Bez względu na to czy 2T czy 4T. Nie wspominając nawet o tym żeby się tam jeszcze ścigać przez wiele godzin a czasem kilka dni z rzędu...
Oni pewnie poszli by tam żarem nawet i 500tami ale na takim poziomie na jakim jeżdżą najlepsi z najlepszych nawet drobne różnice i korzyści w ostatecznym rozrachunku mogą okazać się decydujące o zwycięstwie albo przegranej. Wszyscy patrzymy na "Bogów" tego sportu takich jak Tadek, Walker czy Jarvis i każdy podświadomie chce być choć trochę jak oni. To nic złego. To zupełnie normalne zjawisko i tak jest w każdym sporcie. Po to koncerny pompują gigantyczne pieniądze w sponsorowanie różnych takich imprez/teąmów/ludzi...
Ja absolutnie nie neguje 2T - te sprzęty mają swój urok i mają sporo zalet itd. Fajnie, że jest wybór. Da się i jest za co je lubić!
Bądźmy jednak uczciwi i nie gloryfikujmy ich za wszelką cenę. Jazda ma dawać przede wszystkim FUN i na naszym poziomie to powinien być kluczowy czynnik brany pod uwagę. Tylko garstka z nas jest w stanie wykorzystać realny potencjał tych maszyn.
Wielu ludzi zwyczajnie podąża za modą i kupuje lekkie 300ty nie z uzasadnionej potrzeby i realnych możliwości/umiejętności wykorzystania zalet, które daje 2T tylko ze zwykłego "widzi mi się".
Prawda jest taka, że lwiej części przydałoby się więcej umiejętności, treningu i godzin w siodle niż nowych błyskotek czy kolejnych oszczędności na wadze. Mało tego - idę o zakład, że nie jeden popyla po leśnych ścieżkach i pagórkach a prawdziwe, extremalnie hard enduro zna głównie z filmów... |
amen
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 21:56, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
pawciak12 napisał: | ciekawe jak to bedzie z tymi wtryskami w 2t ?? jak wyjdzie kupa to ludzie nie beda miec wyscia i beda skazani na 4t |
Pierwsze układy wtryskowe do 2t zaczęli robić w latach 60/70 więc do dnia dzisiejszego mieli trochę czasu. Jeżeli nie są pazerni jak VW przy TDI i nie zrobią niewypału jak Aprilia z DiTech to możemy być dobrej myśli
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pią 21:57, 23 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:18, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Sherco ma zamontowane wtryski w dwusuwach od roku i motory jeżdżą na razie bez większych kłopotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Pią 22:39, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Sherco ma też elektryczne zawory wydechowe ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 22:42, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
ma elektronicznie sterowane zawory - u kumpla w salonowej nowce sztuce, po kilkunastu godzinach costam siadlo w tym zaworze
a jakie moto ma wtrysk ale oleju ? gas gas czy wlasnie sherco ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:48, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Wtrysk oleju ma Beta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pią 23:14, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Spidi dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tooomek882
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Tryb./ Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:01, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
rams napisał: | Sherco ma zamontowane wtryski w dwusuwach od roku i motory jeżdżą na razie bez większych kłopotów. |
Póki co żaden dwutakt endurowy nie ma wtrysku. Sherco owszem, pokazało ale na pokazaniu się skończyło. Była to jedynie pokazówka i na razie nowe modele idą z gaźnikiem. Dopiero w przyszłym roku wyjdą na wtrysku. Z tego co mi wiadomo to swego czasu w trialówkach chyba Scorpa robiła dwusuwy na wtrysku ale były strasznie słabe.
Wtrysk jest tylko robiony pod normę Euro 4. A ta norma wymaga też żeby każdy motocykl powyżej 125 ccm miał standardowo ABS. Tak więc do obecnych cen motocykli należy doliczyć przynajmniej tysiąc złotych za to ustrojstwo... które i tak wyląduje w kartonie obok lusterek i kierunkowskazów. A prawdopodobnie i tak normy będą spełniane tylko przy kicie homologacyjnym, czyli prostsza wersja machlojki koncernu VW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej_OLS
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:57, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Technologia wtrysku już jest gotowa:
https://youtu.be/5gVeqix2Yc4
Coś z nią jest nie tak skoro nie jest powszechnie wdrażana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 22:05, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o... $
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:16, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Ja tam jestem totalnie przeciw wtryskowi w 2t. Podstawowa i jak dla mnie najważniejsza zaleta 2t czyli prostota konstrukcji i wszystko co za tym idzie zostanie pogrzebana. Co z tego że bedzie mniej palił, płynniej jechał, mniej kopcił... wystarczy że zaleje brudne paliwo- stoje... utopie moto- stoje... elektronika strzeli focha-stoje... W pizdu z takim czymś.
A tak wogóle jeśli wtrysk w 2t by robił robotę to już dawno by go wprowadzili, coś jest na rzeczy że czekają do ostatniej chwili...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:22, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
bo wszedzie ekolodzy wsadza paluszki,niestety ale exc to moto z homologacja czyli na logike ktos moze tym jezdzic po drogach publicznych a to juz jest feeee bo silnik dwusuwowy duzo pali i wypluwa olej wiec zajebali jakas norme z kosmosu w ktorej sie juz gaznikowana 2t nie zmiesci i musza wprowadzis wtrysk cala historia,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:30, 24 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
też uważam, że wtrysk w 2t to nie jest dobry pomysł, będzie jak w skuterach - przeróbki na gaźnik;
obym się mylił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|