Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ktm 300 exc opinie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:47, 23 Paź 2015    Temat postu:

Spidi napisał:
OK, to ja zadam wam pytanie. Czym lata lwia część czołówki enduro w MP, ME i MŚ?

W hard enduro wiemy wszyscy jak to wygląda - tam waga jest kluczowa i większość lata 2T. Tyle, że oni jadą naprawdę extremalnie trudne trasy!
Wiele z tych odcinków,dla takich leszczy jak my, byłaby w zasadzie nie do pokonania. Bez względu na to czy 2T czy 4T. Nie wspominając nawet o tym żeby się tam jeszcze ścigać przez wiele godzin a czasem kilka dni z rzędu...
Oni pewnie poszli by tam żarem nawet i 500tami ale na takim poziomie na jakim jeżdżą najlepsi z najlepszych nawet drobne różnice i korzyści w ostatecznym rozrachunku mogą okazać się decydujące o zwycięstwie albo przegranej. Wszyscy patrzymy na "Bogów" tego sportu takich jak Tadek, Walker czy Jarvis i każdy podświadomie chce być choć trochę jak oni. To nic złego. To zupełnie normalne zjawisko i tak jest w każdym sporcie. Po to koncerny pompują gigantyczne pieniądze w sponsorowanie różnych takich imprez/teąmów/ludzi...

Ja absolutnie nie neguje 2T - te sprzęty mają swój urok i mają sporo zalet itd. Fajnie, że jest wybór. Da się i jest za co je lubić!
Bądźmy jednak uczciwi i nie gloryfikujmy ich za wszelką cenę. Jazda ma dawać przede wszystkim FUN i na naszym poziomie to powinien być kluczowy czynnik brany pod uwagę. Tylko garstka z nas jest w stanie wykorzystać realny potencjał tych maszyn.

Wielu ludzi zwyczajnie podąża za modą i kupuje lekkie 300ty nie z uzasadnionej potrzeby i realnych możliwości/umiejętności wykorzystania zalet, które daje 2T tylko ze zwykłego "widzi mi się".
Prawda jest taka, że lwiej części przydałoby się więcej umiejętności, treningu i godzin w siodle niż nowych błyskotek czy kolejnych oszczędności na wadze. Mało tego - idę o zakład, że nie jeden popyla po leśnych ścierzkach i pagórkach a prawdziwe, extremalnie hard enduro zna głównie z filmów... Wink
I to niech będzie puenta w tym temacie aby zaoszczędzić kilkunastu stron wojny 2t vs 4t. A tak swoją drogą to święta racja z tą pojemnością, żaden z nas amatorów-celebrytów Very Happy nie ogarnia takiej 300exc czy 450exc nawet w trzydziestu procentach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:32, 23 Paź 2015    Temat postu:

ciekawe jak to bedzie z tymi wtryskami w 2t ?? jak wyjdzie kupa to ludzie nie beda miec wyscia i beda skazani na 4t

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 21:38, 23 Paź 2015    Temat postu:

Spidi napisał:
OK, to ja zadam wam pytanie. Czym lata lwia część czołówki enduro w MP, ME i MŚ?

W hard enduro wiemy wszyscy jak to wygląda - tam waga jest kluczowa i większość lata 2T. Tyle, że oni jadą naprawdę extremalnie trudne trasy!
Wiele z tych odcinków,dla takich leszczy jak my, byłaby w zasadzie nie do pokonania. Bez względu na to czy 2T czy 4T. Nie wspominając nawet o tym żeby się tam jeszcze ścigać przez wiele godzin a czasem kilka dni z rzędu...
Oni pewnie poszli by tam żarem nawet i 500tami ale na takim poziomie na jakim jeżdżą najlepsi z najlepszych nawet drobne różnice i korzyści w ostatecznym rozrachunku mogą okazać się decydujące o zwycięstwie albo przegranej. Wszyscy patrzymy na "Bogów" tego sportu takich jak Tadek, Walker czy Jarvis i każdy podświadomie chce być choć trochę jak oni. To nic złego. To zupełnie normalne zjawisko i tak jest w każdym sporcie. Po to koncerny pompują gigantyczne pieniądze w sponsorowanie różnych takich imprez/teąmów/ludzi...

Ja absolutnie nie neguje 2T - te sprzęty mają swój urok i mają sporo zalet itd. Fajnie, że jest wybór. Da się i jest za co je lubić!
Bądźmy jednak uczciwi i nie gloryfikujmy ich za wszelką cenę. Jazda ma dawać przede wszystkim FUN i na naszym poziomie to powinien być kluczowy czynnik brany pod uwagę. Tylko garstka z nas jest w stanie wykorzystać realny potencjał tych maszyn.

Wielu ludzi zwyczajnie podąża za modą i kupuje lekkie 300ty nie z uzasadnionej potrzeby i realnych możliwości/umiejętności wykorzystania zalet, które daje 2T tylko ze zwykłego "widzi mi się".
Prawda jest taka, że lwiej części przydałoby się więcej umiejętności, treningu i godzin w siodle niż nowych błyskotek czy kolejnych oszczędności na wadze. Mało tego - idę o zakład, że nie jeden popyla po leśnych ścieżkach i pagórkach a prawdziwe, extremalnie hard enduro zna głównie z filmów... Wink


amen


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 21:56, 23 Paź 2015    Temat postu:

pawciak12 napisał:
ciekawe jak to bedzie z tymi wtryskami w 2t ?? jak wyjdzie kupa to ludzie nie beda miec wyscia i beda skazani na 4t


Pierwsze układy wtryskowe do 2t zaczęli robić w latach 60/70 więc do dnia dzisiejszego mieli trochę czasu. Jeżeli nie są pazerni jak VW przy TDI i nie zrobią niewypału jak Aprilia z DiTech to możemy być dobrej myśli Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pią 21:57, 23 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:18, 23 Paź 2015    Temat postu:

Sherco ma zamontowane wtryski w dwusuwach od roku i motory jeżdżą na razie bez większych kłopotów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Pią 22:39, 23 Paź 2015    Temat postu:

Sherco ma też elektryczne zawory wydechowe ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:42, 23 Paź 2015    Temat postu:

ma elektronicznie sterowane zawory - u kumpla w salonowej nowce sztuce, po kilkunastu godzinach costam siadlo w tym zaworze

a jakie moto ma wtrysk ale oleju ? gas gas czy wlasnie sherco ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:48, 23 Paź 2015    Temat postu:

Wtrysk oleju ma Beta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pią 23:14, 23 Paź 2015    Temat postu:

Spidi dzięki Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tooomek882




Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Tryb./ Warszawa

PostWysłany: Sob 14:01, 24 Paź 2015    Temat postu:

rams napisał:
Sherco ma zamontowane wtryski w dwusuwach od roku i motory jeżdżą na razie bez większych kłopotów.


Póki co żaden dwutakt endurowy nie ma wtrysku. Sherco owszem, pokazało ale na pokazaniu się skończyło. Była to jedynie pokazówka i na razie nowe modele idą z gaźnikiem. Dopiero w przyszłym roku wyjdą na wtrysku. Z tego co mi wiadomo to swego czasu w trialówkach chyba Scorpa robiła dwusuwy na wtrysku ale były strasznie słabe.

Wtrysk jest tylko robiony pod normę Euro 4. A ta norma wymaga też żeby każdy motocykl powyżej 125 ccm miał standardowo ABS. Tak więc do obecnych cen motocykli należy doliczyć przynajmniej tysiąc złotych za to ustrojstwo... które i tak wyląduje w kartonie obok lusterek i kierunkowskazów. A prawdopodobnie i tak normy będą spełniane tylko przy kicie homologacyjnym, czyli prostsza wersja machlojki koncernu VW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej_OLS




Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:57, 24 Paź 2015    Temat postu:

Technologia wtrysku już jest gotowa:
https://youtu.be/5gVeqix2Yc4

Coś z nią jest nie tak skoro nie jest powszechnie wdrażana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 22:05, 24 Paź 2015    Temat postu:

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o... $ Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:16, 24 Paź 2015    Temat postu:

Ja tam jestem totalnie przeciw wtryskowi w 2t. Podstawowa i jak dla mnie najważniejsza zaleta 2t czyli prostota konstrukcji i wszystko co za tym idzie zostanie pogrzebana. Co z tego że bedzie mniej palił, płynniej jechał, mniej kopcił... wystarczy że zaleje brudne paliwo- stoje... utopie moto- stoje... elektronika strzeli focha-stoje... W pizdu z takim czymś.
A tak wogóle jeśli wtrysk w 2t by robił robotę to już dawno by go wprowadzili, coś jest na rzeczy że czekają do ostatniej chwili...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:22, 24 Paź 2015    Temat postu:

bo wszedzie ekolodzy wsadza paluszki,niestety ale exc to moto z homologacja czyli na logike ktos moze tym jezdzic po drogach publicznych a to juz jest feeee bo silnik dwusuwowy duzo pali i wypluwa olej wiec zajebali jakas norme z kosmosu w ktorej sie juz gaznikowana 2t nie zmiesci i musza wprowadzis wtrysk cala historia,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:30, 24 Paź 2015    Temat postu:

też uważam, że wtrysk w 2t to nie jest dobry pomysł, będzie jak w skuterach - przeróbki na gaźnik;
obym się mylił


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin