|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:38, 09 Lip 2014 Temat postu: ktm 300 woda w oleju |
|
|
Czy ktokolwiek słyszał coś na temat możliwości dostania się wody do oleju skrzyni biegów przez odpowietrznik/odmę skrzyni biegów? Nie mówimy o utopieniu motocykla po kierownicę tylko np. myciu. Na forach zagranicznych przeczytałem że zdarzają się takie przypadki i ludzie przenoszą końcówkę odmy jak najwyżej lub zaginają ją tak aby woda nie mogła spłynąć do skrzyni.
Dzisiaj ujrzałem w swoim moto niemiły widok kawy z mlekiem i biorąc pod uwagę brak ubytku płynu chlodniczego i wiek motocykla raczej wykluczam uszczelnienie pompy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Śro 23:00, 09 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:51, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
a gdzie masz ta odmę?
jakoś nie kojarze jej u mnie w xcku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:53, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
odma wychodzi z prawego dekielka na cylindrze( za tym dekielkiem jest sterowanie zaworem).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olek300
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:37, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Miałem tak w 300 z 09, w przewodzie robiło się mleko prawdopodobnie po myciu dostawała się woda bo motorka nie utopiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:55, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Nie dawało mi to spać więc odkręciłem cały boczny dekiel i zrobiłem inspekcję. Według mnie na 90% woda dostała się odmą od góry. Odma jest wpięta do ramy za pomocą króćca który może się tak ustawić że podczas mycia motocykla woda wejdzie do środka do odmy i spłynie na dół do skrzyni. Pod dekielkiem mechanizmu zaworu wydechowego była trochę masła a w odmie kropelki wody. Jednak wyglądało to na jednorazowy wybryk z tą wodą. Drugie możliwe miejsce przecieku to uszczelnienie kanału wodnego. Z racji często luzujących się śrub dekla dokręcałem go co jakiś czas i wychodzi że przesadziłem bo uszczelka w tym miejscu była rozwarstwiona i możliwe że coś tam przepuszczało. Simering pompy wykluczam z racji małego przebiegu.
Konkluzja jest taka, nie walić karscherem w okolicy ujścia odmy a najlepiej przenieść odmę jeszcze wyżej i tak ją ustawić aby nie było możliwe dostanie się do niej wody. Druga sprawa nie dokręcać mocno śrub dużego dekla bo grozi to szybkim uszkodzeniem uszczelki, szczególnie śruby na pompie wody są ważne bo tam jest kanał wodny.
Trzecia dobra rada to nawet przy nowej uszczelce dużego dekla w tym silniku, trzeba dać troszkę sylikonu, niestety lubią cieknąć.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Pią 16:01, 11 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pią 20:29, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Woda dostaje się jeśli przewód nie ma łuku, ale u ciebie na foto ma, to ewentualnie zrób większy. Poprowadz przewód aż do połowy chlodnicy i wróc do ramy. Woda dostaje sie tam tylko poprzez mycie karcherem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:53, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
dużo wody Ci tam weszło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:56, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | Nie dawało mi to spać więc odkręciłem cały boczny dekiel i zrobiłem inspekcję. Według mnie na 90% woda dostała się odmą od góry. Odma jest wpięta do ramy za pomocą króćca który może się tak ustawić że podczas mycia motocykla woda wejdzie do środka do odmy i spłynie na dół do skrzyni. Pod dekielkiem mechanizmu zaworu wydechowego była trochę masła a w odmie kropelki wody. Jednak wyglądało to na jednorazowy wybryk z tą wodą. Drugie możliwe miejsce przecieku to uszczelnienie kanału wodnego. Z racji często luzujących się śrub dekla dokręcałem go co jakiś czas i wychodzi że przesadziłem bo uszczelka w tym miejscu była rozwarstwiona i możliwe że coś tam przepuszczało. Simering pompy wykluczam z racji małego przebiegu.
Konkluzja jest taka, nie walić karscherem w okolicy ujścia odmy a najlepiej przenieść odmę jeszcze wyżej i tak ją ustawić aby nie było możliwe dostanie się do niej wody. Druga sprawa nie dokręcać mocno śrub dużego dekla bo grozi to szybkim uszkodzeniem uszczelki, szczególnie śruby na pompie wody są ważne bo tam jest kanał wodny.
Trzecia dobra rada to nawet przy nowej uszczelce dużego dekla w tym silniku, trzeba dać troszkę sylikonu, niestety lubią cieknąć.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] |
nie silikonu a specjalnej pasty uszczelniającej typu dirko
a co do tej uszczelki dużej pokrywy sa przypadki że puszcza i płyn z chłodnicy się tam przedostaje no a wtedy wiadomo co się dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:38, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Przewód ma łuk dopiero teraz jak go poprawiłem, wcześniej bardziej leżał na płasko. Wody ile tam się dostało nie mam pojęcia, zlałem zamiast oleju szlam koloru kawy z mlekiem więc trochę coś tam poleciało. Uszczelka wiem że puszcza bo nie w jednym moto ją wymieniałem, dlatego przestrzegam przed zakładaniem bez dodatkowego uszczelnienia. Mi coś padło na mózg teraz i złożyłem na sucho, efekt jest taki że odrazu się poci w jednym miejscu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Sob 7:39, 12 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Nigdy nie daje żadnych silikonów, jeśli mam nową uszczelkę, nigdy nie miałem problemów, po prostu najpierw sprawdzam powierzchnie. A śruby M6 w aluminium przykręca się 6-10Nm max. 6Nm to mniej więcej nasadka na "śrubokręcie" i przykrecone ręcznie duża siłą
W 2T KTM jeszcze występują problemy pokrzywionych dekli bocznych na cylindrze. Krzywią się ze starości, szczególnie jak ktoś za mocno je przykręca. Jak masz jaką płaską powierzchnię bądź szybę to łatwo sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|