|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rommel
Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zadupie Polski-Rzeszów
|
Wysłany: Czw 10:40, 01 Sie 2013 Temat postu: KTM 400 EXC |
|
|
Czołem
Poza krówką LC4, myślałem o jakimś EXC - nie najmocniejszym świrze, tylko jakimś w miare łagodnym. Jak na tym tle wygląda EXC 400? Bo opinie sa, ze jest strasznie ugłaskany...
Jak z żywotnością, czy na tle swoich silniejszych braci jest jakiś taki bardziej wytrzymały?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:59, 01 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
z łatwością zostawi cie z boląca dupą po odkręceniu manetki - tyle jesli chodzi o ugłaskanie
mięknie jesli chodzi o V 5 i 6 bieg, w koncu to tylko 400
dół silnika jest taki jak i w 525 wiec sie praktycznie nie zużywa, krótki skok też wału i łożysk nie nadwyręża wiec lejesz olej i latasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rommel
Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zadupie Polski-Rzeszów
|
Wysłany: Czw 19:26, 01 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
OK, bo mam do wzięcia w dobrych pieniądzach, stąd moje pytanie - bo wszyscy "525, 525, 525"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Albedro
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: Pon 22:54, 05 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ja ze swojej strony nie zamieniłbym mojej 400 na zadne 525 czy 450 bo mocy ma od groma, dostepna w kazdym zakresie, nie spotkałem sie z terenem w ktorym by wymiekła, ja robie to duzo szybciej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 8:09, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Bo moc to nie wszystko.
Moja 530 w górach sprawiła więcej kłopotu niż pożytku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poramańcz dnia Wto 11:15, 06 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:03, 06 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
madart napisał: | z łatwością zostawi cie z boląca dupą po odkręceniu manetki - tyle jesli chodzi o ugłaskanie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roberto600
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:56, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
odswieze troche temacik , przejrzałem juz sporo tematow dotyczacych EXC i LC4 opinie sa rozne i ciezko o ustalenie faktow , to prawda ze w EXC 400 latajac po szutrach bez konkretnego palowania wymienia sie oliwe co ok 600/1000 km ? i na tloku mozna przelatac do 500mt to nawet sporo jak coraz wiecej zaglebiam sie w temat, sporo ludzi chwali modele od 2002 do 2007 r czyli silniki na RFS jak sie nie myle jezeli tak jest faktycznie z serwisem przypominam bez hardcoru topienia w bagnach itd to chyba lepiej szukac EXC 400 niz starszej generacji LC4 o calkiem innej charakterystyce itd w sezonie latam praktycznie co drogi weekend wiec nie jest to duzo jakies 3000 km rocznie znalazlem tu fajna sztuke [link widoczny dla zalogowanych]
po XT 600 mysle ze taki wystarczajacy a co do 450 525 to za mocne jak na moje umiejetnosci ma lub mial ktos z was taki model ? prosilbym o przyblizenie jak z czesciami itd sa tylko z OME ? pozdrawiam Robert.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 17:27, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Roberto600 napisał: | odswieze troche temacik , przejrzałem juz sporo tematow dotyczacych EXC i LC4 opinie sa rozne i ciezko o ustalenie faktow , to prawda ze w EXC 400 latajac po szutrach bez konkretnego palowania wymienia sie oliwe co ok 600/1000 km ? i na tloku mozna przelatac do 500mt to nawet sporo jak coraz wiecej zaglebiam sie w temat, sporo ludzi chwali modele od 2002 do 2007 r czyli silniki na RFS jak sie nie myle jezeli tak jest faktycznie z serwisem przypominam bez hardcoru topienia w bagnach itd to chyba lepiej szukac EXC 400 niz starszej generacji LC4 o calkiem innej charakterystyce itd w sezonie latam praktycznie co drogi weekend wiec nie jest to duzo jakies 3000 km rocznie znalazlem tu fajna sztuke [link widoczny dla zalogowanych]
po XT 600 mysle ze taki wystarczajacy a co do 450 525 to za mocne jak na moje umiejetnosci ma lub mial ktos z was taki model ? prosilbym o przyblizenie jak z czesciami itd sa tylko z OME ? pozdrawiam Robert. |
Teoretycznie możesz oliwe co 600km zminiać, ale czym cześciej tym zdrowiej i lepiej dla silnika. Ja u siebie zminiam, co 8mth, co wychodzi jakieś 200km.
Na tłok są ludzie co polatają z 500mth ale ryzyko jest duzo i prędzej przy 510cc, a nie 400. Na 400cc, 300mth to nie powinien byc wyczyn.
Poniżej 2002r, to dalej silnik rfs . Najlepsze wypust to ostati na starej konstrukcji.
Co do zaminności części to do 400.450.520/525 czyli do rfs'ów cześci jest masa i o to nie trzeba się martwić. Serwis także je ma więc luz.
450, 525, 520 ma całkowicie inną charakterystykę silnika ( co tu duzo mówić, czuć różnicę mocy , 520, na 4b z gazu na kołu pójdzie, 400cc już nie ).
Co do sztuki, która wypatrzyłeś wygląda wizulanie ok, ale ciekawe na jakich olejach jeżdżona, co w niej rbione było i ile nalatane ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:19, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
bez jaj olej co 200km w exc ???? w takim wypadku na jeden niedzielny wypad musiał bym brac zestaw na zmiane i gdzies pod drzewem go spuszczać....
normalnie eksploatując, olej zmieniasz co 1000km co po przeliczeniu paliwa według serwisówki wychodzi około 10mth, w modelach 2008-2011r można trochę częściej bo oleju jest 2razy mniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Śro 19:06, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
wójo napisał: | bez jaj olej co 200km w exc ???? w takim wypadku na jeden niedzielny wypad musiał bym brac zestaw na zmiane i gdzies pod drzewem go spuszczać....
|
Wyjeżdżasz w jeden dzień 8mth ?? Jakoś ciężko uwierzyć... jedna mth to dokładnie 6,66 litra paliwa !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 19:24, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
KozioŁ napisał: |
Wyjeżdżasz w jeden dzień 8mth ?? Jakoś ciężko uwierzyć... jedna mth to dokładnie 6,66 litra paliwa !! |
Jak to obliczyłeś ?
U mnie wychodzi mniej więcej ( bardziej mniej niż więcej bo nie liczyłem tego nigdy dokładnie) 5 litrów na 2mth.
I aby nakręcić 2-3 mth wychodzi 'jazdy' 4-5 godzin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Śro 19:30, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
tyle podaje serwisówka, dokładnie 21 strona dla KTM 525, odnośnie czynności serwisowych.
15 mth lub 100 litrów co daje 1mth=6,66 litra
A teraz Ty napisz jak liczyłeś? Wg licznika mth?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Śro 19:33, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas88lag
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzciana/Rzeszów
|
Wysłany: Śro 19:38, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Ja w swoim 525 olej zmieniam co 8-10 baków (liczę do rezerwy). Wziąłem sobie przelicznik (wyświetlacz mam nie podpięty), że 1 bak = 1 mth. Nie wiem czy dobrze czy nie, ale przy zmianie olej zachował w miare oryginalny "zielonkawy" kolor (tzn. nie był czarny jak smoła - Motul 300V 15W50) i na sitkach opiłków żadnych nie uświadczyłem. Przy mojej jeździe bak starcza mi na 2dni jeżdżenia, w tym jeden dzień praktycznie od rana do wieczora w terenie i biegi 1-2-3 plus drugi dzień lajtowego latania. Przy jeździe na asfalcie albo na szutrach spalanie diametralnie spada i można zrobić dużo więcej km.
P.S
Jeżeli interesuje Cię EXC 400 to z tego co zauważyłem forumowicz babel sprzedaje swój sprzęt z powodu problemów zdrowotnych. Na forum nie jestem zbyt długo, ale podobno sprzęt naprawde zadbany i robiony pod siebie. Nie wiem do jakiej kwoty chciałbyś kupić sprzęt, ale EXC 400 kolegi z forum jest 3lata młodsze, a między latami 2002-2005 parę zmian zaszło (przynajmniej w EXC 450/525), poprawione zawieszenie, zmienili lekko rame i chyba poprawili mechanizm pompki przyśpieszającej w gaźniku. Pewnie było ich więcej, ale nie pamiętam teraz. No i miałbyś pewny sprzęt, bo na allegro często loteria i teksty typu "przeszedł remont w ubiegłym tygodniu" można sobie w buty wsadzić jak się okaże, że tydzień temu to on tuleje wsadził żeby moto w ogóle odpaliło przy oględzinach.
Tutaj masz link, kwota 12 400zł:
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz odnośnik do tematu:
http://www.ktmracing.fora.pl/ogolnie,8/no-i-po-sezonie-2013-i-raczej-2014,6534.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 19:58, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
kozioł jesteś w błędzie - mam ksiązke przed nosem i nie widze żadnej wzmianki o motogodzinach co innego godzinach a godzina a mth to jednak co innego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 20:18, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
KozioŁ napisał: |
A teraz Ty napisz jak liczyłeś? Wg licznika mth? |
Dokładnie tak. Według licznika motogodzin.
Czyli powiedzmy 3 motogodziny wg licznika i spalanie OKOŁO 5 litrów.
Olej też zmieniam wg licznika tj. co 10mth.
Wychodzi mi średnio co 3 niedziele.
Liczenie na 'baki' jest uciążliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|