Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 450 EXC 2006-2009r
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:52, 20 Lis 2011    Temat postu: KTM 450 EXC 2006-2009r

Witam
Od jakiegoś czasu planuje zakup kata. Z początku dość mocno byłem nastawiony na 525/530, jednak zdrowy rozsądek mówił co innego. Po długich przemyśleniach i przeczytanych opiniach odnośnie motocykla wybór padł na KTMa 450 EXC. Rozglądam się za sprzętem w roczniku 2006-2009. I tu mam dylemat. Do 2007r produkowano "stary" silnik, natomiast od 2008r wprowadzono nową konstrukcję. Panowie która wersja silnika jest bardziej przestępna?? Nie chodzi mi tu o osiągi a jedynie odnośnie serwisowania. W jaki sposób wygląda regulacja zaworów w nowszym silniku?? Jest już na płytkach czy może tak jak w starszej konstrukcji na śrubkach?? Jak również cenowo stoją części do jednego i drugiego?? Czy może są na porównywalnym poziomie.
Nie urywam że czynności typu wymiana oleju, regulacja zaworów czy też wymiana tłoka jestem w stanie sam wykonać, chociażby z tego względu, że w okolicy brak jest konkretnego serwisu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GaCek dnia Nie 17:53, 20 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:05, 20 Lis 2011    Temat postu:

jak dla mnie starsza 450/525 wygrywa Very Happy nowsze miały jakies bolączki. jak wychodziły było ok, ale z perspektywy czasu niektóre elementy nie wytrzymały takiej próby czasu. w 450 tez było kilka zmian, ale te z 2007 były juz najbardziej dopracowane. i tak jak piszesz regulacje ze względu chciazby na te ustawianie srubkowe mozesz zrobic sam bezproblemowo. sam mam 525 i jestem mega zadowolony. a co do samej pojemnosci. to jak latam 525 z kolega który ma exc 450 z 2009 roku to czasem wydaje mi sie ze 450 ma lepsze odejscie Very Happy moze mój z dołu na asfalcie troche byłby mocniejszy. przy czym 525 rzadziej sie remontuje, niewiele rzadziej ale jednak Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:36, 20 Lis 2011    Temat postu:

Właśnie ja również bardziej jestem nastawiony na kata w starszej wersji silnikowej.
Jeszcze odnośnie tej regulacji zaworów. Czyli w kacie po 2008r. przy każdej regulacji zaworów wymieniane są płytki?? Oczywiście jeżeli stwierdzono luz nie zgodny z serwisówką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 19:49, 20 Lis 2011    Temat postu:

płytki to pół biedy bo kupujesz po prostu grubsze/ciensze i wymieniasz, nie są takie drogie. a stare zawsze mozna odsprzedac. z kolei żeby je wsadzic musisz albo podeprzec zawory albo sciagnąc wałek rozrządu lub wałki Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 20:22, 20 Lis 2011    Temat postu:

To który rocznik 450 polecacie jako najlepszy w remontach i ogólnie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:35, 20 Lis 2011    Temat postu:

Czyli jednym słowem idzie to zrobić bez większego problemu. Ok, ale czy przy regulacji zaworów procedura jest taka sama jak przy "starym" silniku?? Chodzi mi dokładnie o blokowanie wału śrubą wkręcaną w karter.

Asteros2012 napisał:
To który rocznik 450 polecacie jako najlepszy w remontach i ogólnie??

Na youtubie jest parę filmików odnośnie remontu kata. Dokładnie to silnika montowanego do 2007r. Wszytko krok po kroku pokazane. Takiej relacji z remontu nie znalazłem,jeszcze, odnośnie nowego silnika (2008r) może dla tego ze jeszcze nie wymagają takich remontów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 23:21, 20 Lis 2011    Temat postu:

wymagaja Very Happy na pewno gdzies jest taki filmik bo sam widziałem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:07, 21 Lis 2011    Temat postu:

Panowie co powiecie na temat tego Kata?
[link widoczny dla zalogowanych]
Przebieg 9867 km, 256mth, serwis robiony na bieżąco, olej co 20-25 mth(motul 300V), na wiosnę wymieniłem tłok (oryginał KTM) i komplet zaworów plus uszczelniaczy - ssące i wydechy (oryginał), korba nie była wymieniana, rozrząd wymieniałem w zeszłym roku razem ze ślizgami , zawieszenie : uszczelniacze plus olej wymieniane tez na wiosnę nie cieknie , nie poci się suchutkie, tył całość rozbierane smarowane itd zadnych luzów, w kołach jakies 300 km temu wymienione łożyska i simeringi, moto pracuje bardzo ładnie, sprzęgła nie słychac, co jest zadkością w używanych ktmach, zarejestrowany, ubezpieczenie, przegląd aktualne do maja 2012.
To udało mi się ustalić w rozmowie z właścicielem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 18:58, 21 Lis 2011    Temat postu:

300 mth na seryjnej korbie to na pewno jest ona do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:37, 22 Lis 2011    Temat postu:

Gość przy wymianie tłoka (230-240mth?)) stwierdził że korda niby jest ok, a jak w rzeczywistości było/jest togo nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 19:50, 22 Lis 2011    Temat postu:

moja korba ma nalatane blisko 600 mth!!! i strzeliła Very Happy ale pół roku dawała (głośno) o sobie znać. tłok po 400 mth nadawał sie juz do wymiany - dane do 525, mysle że 450 duzo czesciej nie trzeba remontowac. i oczywiscie dane z amatorską jazdą poprzedni własciciel nie katowal sprzetam nie wiem jak pierwszy. ja pierwsze kilka miechów uczyłem sie by nie spaść z fotela Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:16, 22 Lis 2011    Temat postu:

600mth na oryginale?? No to ładny wynik. W jaki sposób korba dawało o sobie znać?? Pukanie w silniku??
Gość pisał że raczej dłuższe trasy robił, bez żadnego hard coru. Osobiście 60 mth nastukał mu, a w jaki sposób niecałe 200mth nawinął pierwszy właściciel tego nie wiem. Kwestia ustalenia faktów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GaCek dnia Wto 20:28, 22 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 21:53, 22 Lis 2011    Temat postu:

450 bardziej dostaje po dupie niz 525, 525 jest bardziej uprzywilejowany powiedzmy ;D
ta korba na pewno do zmiany, jak nie teraz to za chwile..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:30, 24 Lis 2011    Temat postu:

No i właśnie dlatego drapie się w du.. czy faktycznie jest sens brać takie moto. Chciałbym chociaż z 2 sezony poganiać bez większego grzebania przy sprzęcie. Do grzebania się mam Junaka i to mi wystarczy, a nie wiem czy kolejny sezon wytrzyma off road-owej jazdy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GaCek dnia Czw 19:33, 24 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 19:33, 24 Lis 2011    Temat postu:

nie myśl, że kupisz wyczynową 450 i będziesz tylko lał paliwo i smarował łancuch.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin