Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 530 EXC 09r. kilka pytań.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
immortalll1




Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:26, 06 Sie 2011    Temat postu: KTM 530 EXC 09r. kilka pytań.

Witam Panowie.Kupiłem 530 EXC ponieważ gabarytowo jest dla mnie dobra i wagowa mi odpowiada Wink Mam w związku z tym kilka pytań:
1.Warto zamontować elektryczny wentylator (koszt około 540 zł) 70% las 30% teren i bagna-tak mniej więcej się to kształtuje.

2.Dzwoniłem do serwisu we wrocławiu (mam tam 150 km) i zalecają wymianę oleju co 10 Mth a zawory co 20 Mth.Nie jeżdżę po torze,nie wykorzystuje motocykla w 100% więc pytam czy robić jak zalecają czy co 15 i 25 Mth?Przebieg mam :3300km (77motogodzin)-oryginalny nie kombinowany.Kupiony od chłopaka który kupił go w PL salonie.

3.Ile jest w tym prawdy ,że tłok wymienia sie co 200Mth a ile,że co 200Mth?

4.Macie jakiegoś speca od KTM'ów z okolic Częstochowy?Łodzi?Czy tylko ASO?

Bardzo prosiłbym o opinie Wasze bo są dla mnie cenne i przydatne Smile

5.Na 80Mth wymienię olej i ustawię zawory dla świetego spokoju - w skrzyni tez wymienić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batsopot




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:36, 06 Sie 2011    Temat postu:

skrzyni ? chmmmm u mnie jestjeden (525exc()

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:45, 06 Sie 2011    Temat postu:

co do oleju wymieniaj na oko. jak ja ganiam po asfalcie to sie tak nie syfi. ale kilka wiekszych wypadów w teren i smoła xd nie no nie jest aż tak xle ale to zalezy od terenu i jak sie gania. ja wymieniam jak widze że jest juz spracowany. zaworki spoko mozna co 25 mth. ja po 1000 km na nowych zaworach nie miałem wiekszych odchyleń. co do tłoczka. to sprawa wygląda tak. zrobisz na nim nawet 500 mth. tylko wtedy bedzie taki luz że z cylka zrobi ci sie jajo, i w najgorszym przypadku pójdzie ci nicasil na 1 tłoku ;P ja miałem przetrzymany tłok i przeskoczył 2 wossnerowskie selekcje, czyli wskoczył na drugą ostatnią selekcje KTMa. gdyby tłok był wymieniony 100-150 mth wczesniej mozna by pewnie zakładac znów ten sam tłok ELKO oryginalny, albo kolejną selekcje wossnera. wiec to żadna oszczęsnoc trzymac za długo tłok. taniej wyjdzie wymienic Very Happy niz potem kupowac tłok i cylinder ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
immortalll1




Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:00, 07 Sie 2011    Temat postu:

Batsopot-w 530 są dwa wlewy: jeden do silnika drugi dla skrzyni tez jest to dla mnie mega dziwne :/
henio12323 dzieki za info.....zaprowadzę do chłopaka który niby specjalizuje się w KTMach i niech zabda silnik i tłok,oszczędzać nie ma co.Dzieki za odpowiedzi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 21:20, 07 Sie 2011    Temat postu:

Witam wszystkich na tym Forum.

Nabyłem ostatnio 530 i przy pierwszej wymianie oleju znalazłem w spuszczanym oleju resztki sprężynki z jakiegoś o-ringu. Co to może być? Które uszczelnienie się skończyło?

Czy warto wymienić tytanowe zawory na stalowe (oczywiście komplet ze sprężynami)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 21:43, 07 Sie 2011    Temat postu:

ja mam 530 model 2010. Własnie wymieniłem tłok, choć był w stanie idealnym. ale pierscienie juz nie. poza tym łancuszek rozrzadu bo konczyła sie już regulacja. przebieg to 4500km i 145mth.


Po ok 100mth wymien wate w tłumiku. Oleje masz dwa w silniku i skrzyni. Olej w silniku KATEGORYCZNIE wymieniaj po 15mth. Wymieniałem też w skrzyni za kazdym razem jak w silniku ale wylewany wygladał jak nowy to teraz w skrzyni wymieniam co druga wymiane w silniku czyli co 30mth.
(bo sprzegło nie katowane)

530 to zaj... maszyna ale wymaga troskilwej opieki serwisowej. nie załuj na oleje. bo to sie opłaci.

Możesz założyć wiatrak , może być z chinskiego quada i bedzie dawał rade... ja zrobiłem patent z dod zbiorniczkiem wyrównawczym , ot tak dla spokojnosci Smile aha, jakby psikał z pod korka chłodnicy to najpierw wyczysc jego uszczelki ! bo u mnie tak było ze chwile pochodził na wolnych i puszczał ale po prostu korek miał paprocha pod uszczelkami...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 22:39, 07 Sie 2011    Temat postu:

co do wiatraczka to tak jak kolega. z chinskich quadów za 50 zł niecałe mozna dorwac wiatrak. dodatkowo jak dojdziesz jaki masz gwint w chłodnicy mozesz kupic włącznik wentylatora. u mnie pasuje od BMW, Opla i VOlvo. oczywiscie nie wszystkie. i cały zestaw wychodzi taniej niz sam oryginalny termowłącznik Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adam77




Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielawa

PostWysłany: Pon 17:04, 08 Sie 2011    Temat postu:

Tak powrócę do tematu wymiany tłoka to co przewiduję serwisówka i miałbym robić według niej to to co chwile bym coś grzebał przy moto z dużym nakładem finansowym.
Przytoczę taką ciekawostkę kolega miał ktm 520 02r przez 9lat nie wymienił tłoka oraz łańcuszka moto chodziło jak zegarek.Tak samo zawory, robiłem (sprawdzałem ) co 20mth i nic nie trzeba było regulować także też bezsens dla mnie żeby tak często tam zaglądać tym bardziej że kolega ma już płytkowe i nie wymagają tak częstej regulacji, jak w starszej wersji silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 17:55, 08 Sie 2011    Temat postu:

adam77 napisał:
Tak powrócę do tematu wymiany tłoka to co przewiduję serwisówka i miałbym robić według niej to to co chwile bym coś grzebał przy moto z dużym nakładem finansowym.
Przytoczę taką ciekawostkę kolega miał ktm 520 02r przez 9lat nie wymienił tłoka oraz łańcuszka moto chodziło jak zegarek.Tak samo zawory, robiłem (sprawdzałem ) co 20mth i nic nie trzeba było regulować także też bezsens dla mnie żeby tak często tam zaglądać tym bardziej że kolega ma już płytkowe i nie wymagają tak częstej regulacji, jak w starszej wersji silnika.

yeah dokładie tak, przebiegi serwisowe są trochę "naciągane", tylko wymiana olejów/filtrów jest wskazana, głębsza dłubanina nie.
Znowu posłużę sie przykładem mojego zawodowego kolegi:
Bike 250 exc rocznik 2008 / sprzęt wykorzystywany w 90-100% , ilośc mth/sezon - bardzo dużo (w 2009 peły cykl startów 2 MP PZM Enduro z wynikiem 2mc w generalce) do tej pory wymieniła 2x tłok 2 robiony niclasil i raz korba, sprzęt serwisuje na bierząco, i hula dalej bez problemów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
immortalll1




Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:18, 08 Sie 2011    Temat postu:

Ja dodam swoje 5 gr. z info zaciagnietego w 3 niezależnych serwisach:
1. Olej co 15 Mth,zawory co 30 Mth.
2. Olej co tysiąc km jak i zawory co tysiąc km
3.Olej co 20 Mth, zawory co 40 Mth.
Rzecz jasna-jazda amatroska,nie torowowo-zawodowa Smile
I teraz od chłopaka który ma lat 55 i jeździ na KTMach od lat 30 konkretnie o modelu 530:
Silnik nie do "zajebania" tylko trzeba dbać o olej wymieniać co 500-1000 km w zależności od hardcoru jaki sie uprawia,rzecz jasna nie mówie o zawodach.Chłopak zrobił 200 Mth i posypały się pierścienie,na oryginalnym tłoku zrobione już ma 400 Mth (dudni z racji wywalonego sworznia).
Inny chłopak zrobił 300 Mth i tylko wymienia olej.
"Mój" mechanik powiedział,że zaworów tytanowych raczej sie nie powinno regulować bo jesli raz sie reguluje będzie trzeba regulować co chwile.Jeśli silnik pracuje "normalnie" nic sie nie powinno w nim grzebać.Pamietacie LC4 w 660,635,640 na głowicy High Flow( nie wiem czy dobrze napisałem) Silniku tłukły jak cholera i się nie rozlatywały.
Ja myślę,że przy mojej jeździe jak będe wymieniał olej w silniku co 750 km to krzywdy mu nie zrobię.Każdy zrobi jak uważa.Pedantycznie dbac nie będę,bo gdybym tak chciał dbać motocykl by stał w domu,a nie w pół metrowym błocie Wink
A wentylator z czujnikiem zamówiłem sobie oryginał....
Pozdro chłopaki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 15:40, 09 Sie 2011    Temat postu:

Gdzie zamówiłeś wiatrak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 18:25, 09 Sie 2011    Temat postu:

jak oryginał to serwis, proste.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 7:32, 10 Sie 2011    Temat postu:

Proste?
Do auta oryginalne części kupuję poza siecią dilerską.
To samo, tanio, prosto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
immortalll1




Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:11, 10 Sie 2011    Temat postu:

Poramańcz napisał:
Gdzie zamówiłeś wiatrak?
u Twojego ziomka w częstochowie co naprawia KTMy..... znasz Zdzicha?Zna się na rzeczy i nie jest drogi Smile

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 23:29, 10 Sie 2011    Temat postu:

Dziękuję. To jest konkret. Wybieram się do Niego z poszyciem kanapy. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin