Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 530 EXC - kilka pytań
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 20:51, 23 Cze 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
kup oryginał, jak słabe pasowanie to mozna wkleic na klej, te gumowe są kiepskie a skąd wiesz ze puszcza olej ?


Ostatnio jak przybywał w skrzyni i ubywało w silniku to został wymieniony właśnie ten uszczelniacz. Miał być oryginalny..., z 300km było dobrze, ale niestety teraz problem powrócił.
Widać na zewnętrznej bieżni wytarcie więc się kręcił w gnieździe.
Ten nr uszczelniacza co podałem jest ok ?
Jak on ma być wsadzony ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez l.e.s.t.e.r dnia Sob 20:55, 23 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:04, 23 Cze 2018    Temat postu:

oryginalny jest stalowy, numer który podałes prawidłowy. stalowy wklejasz na klej i powinno byc ok. która strona ? - trzeba by zajrzeć do serwisówki, ale zawsze sie daje "spręzynką" w strone wyzszego cisnienia - czyli jak olej wypływa przez uszczelniacz smarując wał, to spręzynką do srodka pokrywy

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 21:12, 23 Cze 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
oryginalny jest stalowy, numer który podałes prawidłowy. stalowy wklejasz na klej i powinno byc ok. która strona ? - trzeba by zajrzeć do serwisówki, ale zawsze sie daje "spręzynką" w strone wyzszego cisnienia - czyli jak olej wypływa przez uszczelniacz smarując wał, to spręzynką do srodka pokrywy


dzięki za pomoc !
Ostatnia szansa z tym uszczelniaczem, jak nie to kartery pod nóż Smile
Mało info o tym ale chyba zaryzykuję.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 21:16, 26 Cze 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
oryginalny jest stalowy, numer który podałes prawidłowy. stalowy wklejasz na klej i powinno byc ok. która strona ? - trzeba by zajrzeć do serwisówki, ale zawsze sie daje "spręzynką" w strone wyzszego cisnienia - czyli jak olej wypływa przez uszczelniacz smarując wał, to spręzynką do srodka pokrywy




Wciśnij pierścień uszczelniający wału korbowego. w osłonę sprzęgła z otwartą stroną skierowaną w stronę wnętrza.
- Nasmarować wargę uszczelniającą.

Sprężynką w stronę pokrywy czy silnika ? Smile Na moje oko sprężynką w stronę pokrywy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez l.e.s.t.e.r dnia Wto 21:17, 26 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 6:43, 27 Cze 2018    Temat postu:

jak na zdjęciu to sprezynka do dołu, tak tez jest opisane i tak widać. - cisnienie idzie przez pokrywe do wału - od strony spręzynki cisnienie jeszcze bardziej dopchnie warge uszczelniacza do wału i bardziej uszczelni - w drugą strona moze przepuszczać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw 12:23, 12 Lip 2018    Temat postu:

Problem z olejem rozwiązany w 100%. Pomógł ori uszczelniacz w deklu.
Następny problem brak iskry Smile diagnoza klękł moduł... Jest sens kupienia używanego modułu? Czy trzeba się szarpnąć i zakupić nowy w KTM ?

Druga sprawa to cewka statora ( ta zalana ebonitem ) ma sprawność 80-85%, wymieniać to czy jeździć tak?

Diagnoza z serwisu:
"Cewka statora ma nieco zaniżone napięcie (około 80-85% normy ale nadal działa)
Te cewki niestety dość często ulegają przegrzaniu i przepaleniu więc prawdopodobnie w niedługim czasie może wymagać naprawy.
Oryginały trafiają do nas do naprawy nawet w pierwszym sezonie po zakupie.
Nowe uzwojenie nieco grubszym drutem kosztuje 300-350 pln zależnie od stanu karkasa (zwęglony podnosi cenę do 350pln)

Poniżej procedura dla modułu.
Sprawdzenie wstępne modułu przed naprawą jest bezpłatne w terminie 2-10 dni od dostarczenia, zależnie od kolejki.
Jeśli moduł jest uszkodzony to jest możliwość naprawy ale nie każdy egzemplarz da się uratować.
Czy uda się go naprawić będziemy wiedzieć po usunięciu zalewy i zlokalizowaniu uszkodzeń.
Koszt oczyszczenia z zalewy i lokalizacji uszkodzeń wynosi orientacyjnie 50-350 pln
zależnie od rodzaju i rozmiaru uszkodzeń, od rodzaju, ilości, objętości usuwanej masy zalewowej.
W przypadku zalewy żywicznej, twardej zaczynamy od testu podatności na chemię, temperaturę
oraz inne metody bezpiecznego usuwania zalewy i jeśli zalewa jest oporna informujemy czy da się ją usunąć.
Koszt naprawy połączeń, wymiany elementów, uszczelnienia i testowania wynosi 50-150pln
W przypadku gdy moduł jest nienaprawialny klient decyduje czy odbiera nienaprawiony moduł
pokrywając koszty lokalizacji uszkodzeń i oczyszczania z zalewy
czy rezygnuje z odbioru modułu nie ponosząc kosztów.
W przypadku rezygnacji z odbioru klienci nie ponoszą kosztów wykonanych czynności.
Jeśli odesłany ma być otwarty i oczyszczony z zalewy nienaprawiony układ to
koszt oczyszczania i lokalizacji może zostać pobrany w granicach 50-350pln
plus koszt przesyłki zwrotnej 17pln
Gdyby coś było niejasne proszę pytać.
Terminy są uzależnione od rodzaju zalewy (szybkość działania, wnikania chemii w zalewę),
od rozmiaru uszkodzeń czyli ilości usuwanej zalewy.
Przy prostych uszkodzeniach gdy usuwamy mały fragment zalewy w miejscach występowania typowych uszkodzeń
terminy wynoszą 2-3 tygodnie od decyzji o rozpoczęciu naprawy,
przy stopniowym oczyszczaniu kolejnych fragmentów płyty następne fragmenty są usuwane w terminach
około tygodniowych co może trwać kolejne kilka tygodni (kilka cykli leżakowania w chemii).
Jeśli klient od razu decyduje się na oczyszczanie całej płyty wtedy termin lokalizacji uszkodzeń
nie powinien przekroczyć 3 tygodni ale koszt oczyszczenia jest górny
czyli do 350pln plus koszt naprawy do 150pln.
Terminy dla zalewy żywicznej, twardej, odpornej na chemię i odpornej na inne metody bezpiecznego usuwania mogą być dłuższe."


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez l.e.s.t.e.r dnia Czw 21:06, 12 Lip 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią 22:16, 28 Wrz 2018    Temat postu:

Było tak pięknie przez jakieś 1000km, tylko paliwo, smar na łańcuch i czyszczenie filtra paliwa Smile
Jako że życie nie znosi próżni zaczyna mi coś szwankować rozrusznik. Objawy takie, że co któryś raz słychać jakby tylko przekaźnik jak cyknie a dalej cisza, nie kręci. Kopne z buta pojeżdżę chwilę i rozrusznik kręci. Gdzie zacząć szukać przyczyny zanim coś się grubiej wysypie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 7:25, 29 Wrz 2018    Temat postu:

albo nie styka przekaźnik dobrze, albo pada rozrusznik - i sie zatrzyma w takiej pozycji z której nie moze wystartowac, warto go rozebrac i wyczyscic, zobaczyc w jakim stanie szczotki, komutator zapolerowac zwykle znacznie poprawia to sytuacje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 17:47, 09 Paź 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
albo nie styka przekaźnik dobrze, albo pada rozrusznik - i sie zatrzyma w takiej pozycji z której nie moze wystartowac, warto go rozebrac i wyczyscic, zobaczyc w jakim stanie szczotki, komutator zapolerowac zwykle znacznie poprawia to sytuacje


oddałem rozrusznik do sprawdzenia wymienili w nim szczotki i powiedzieli że jest ok. Przekaźnik przy próbie wyczyszczenia się rozsypał i czekam na nowy.

Wsadziłem rozrusznik do motoru podałem bajpasem prąd na + rozrusznika z akumulatora i cisza rozrusznik nie kręci... To tak powinno być ? akumulator naładowany do pełna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 18:41, 09 Paź 2018    Temat postu:

powinien zakręcic, chyba że brakuje mu masy, albo plus podałes za cienkim przewodem/ kiepsko zmasowane z aku czy klema rozrosznika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 18:45, 09 Paź 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
powinien zakręcic, chyba że brakuje mu masy, albo plus podałes za cienkim przewodem/ kiepsko zmasowane z aku czy klema rozrosznika


plus podałem przewodem który biegnie od przekaźnika do rozrusznika, więc na bank dobrze.
minus nie podałem bo myślałem że wystarczy przykręcić rozrusznik i masa powinna być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 9:00, 10 Paź 2018    Temat postu:

plus podaj z akumulatora do rozrusznika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 17:14, 10 Paź 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
plus podaj z akumulatora do rozrusznika


przeczyściłem kleme minus i miejsce podłączenia jej do ramy.
Po wymianie szczotek rozrusznik kręci jak zły Very Happy
dzięki za pomoc !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez l.e.s.t.e.r dnia Śro 17:15, 10 Paź 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 21:30, 20 Mar 2019    Temat postu:

Znowu problem...
Dzisiaj chciałem zapalić motor żeby chwilę pochodził ( sprawdzałem stan oleju ), motor łądnie zapalił, pochodził chwilę, kiedy chciałem dodać gazu zgasł, często tak ma jak jest zimny i jest dodatkowo zimno na dworze.
Pokręciłem rozrusznikiem ale moment padł aku po zimie, więc zabrałem się za kopanie, niestety bez rezultatu... Podłączyłem aku pod prostownik, wróciłem jak się aku naładował, kręce kręce coś tam złapał ale zgasł...
Teraz kopka została w górnym położeniu a rozrusznik wybija przekaźnik.
Co się mogło stać ? od czego zacząć szukać ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:40, 20 Mar 2019    Temat postu:

co to znaczy ze kopka zostala w górnym połozeniu ? ze silnik stoi ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Następny
Strona 16 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin