|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
l.e.s.t.e.r
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 19:45, 29 Sie 2016 Temat postu: KTM 530 EXC - kilka pytań |
|
|
Witam wszystkich,
Dzisiaj zakupiłem pierwszego mojego KTM EXC 530 z 2008r.
Motor kupiłem tanio, licząc się z możliwym remontem.
10000 zł , zarejestrowany i ubezpieczony.
Ma kilka mankamentów typu ułamany kranik, licznik nie działa jakieś inne dziwne patenty które trzeba doprowadzić do normalności - to sobie ogarnę.
Martwi mnie natomiast że kopci zaraz po zapalenie i lekkim przegazowaniu.
Właściciel mówi że od remontu ma 150mth, był wsadzony tłok selekcji B i na "zimnym" zawsze kopci.
Czytałem gdzieś że nawet nowe KTM potrafią dymić przy odpaleniu jak są zimne. Czy ten typ tak ma ? Czy zaczynamy przygodę z KTM od remontu
Gdzieś w między czasie sprzedający wygadał się że zalewa motor półsyntetykiem motula, to też chyba dobrze nie wróży...
Jaki najlepiej olej lać do silnika i do skrzyni ? co ile mth go zmieniać?
Poprzedni właściciel mówił że silnik i skrzynie zmieniał co 10 mth ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez l.e.s.t.e.r dnia Pon 20:18, 29 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:19, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
no półsyntetyk najlepszy nie jesty.. chociaz niektórzy go leją i czesto zmieniają i jakos jeżdza
jak kopci - to zalezy na jaki kolor, jak na czarno - mozliwe że gaźnik jest do regulacji
jak na biało/niebiesko - i nie ubywa płynu no to zaczynasz od remontu zwykle jak kopci po odpaleniu mocniej a potem przestaje albo słabo to moze wskazywac np na uszczelnaicze zaworowe.
reszta to wróżenie z fusów - moze to uszczelniacze, moze tłok..
generalnie kopcic nie powinien, i przez powiedzmy 10 godzin nie powinien spalic całego oleju ( w sensie na miarce od maxa do minimum )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
l.e.s.t.e.r
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 20:55, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Czuć spalony olej w spalinach jak jest zimny, po chwili od uruchomienia nic nie dymi.
Sprzedawca mówił że po 10mth jest min oleju i trzeba tego pilnować.
Raczej nie kłamał, wydawał się jak na sprzedającego w miarę uczciwy
150mth na tłok to chyba już się kwalifikuje do wymiany ? mówił że do 200mth można przeciągnąć wymianę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:06, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli jest założony tłok z zamiennika to normalne że kończy swój żywot po 100godzinach. Możesz spróbować zalać mu jakiś dobry olej, typu Motul 300V. W tym modelu zmieniasz olej co 15godzin i zabardzo nie przeciągniesz wymian bo w części silnikowej jest go bardzo mało i szybko się przepracowuje.
Póki nie kopci na ciepłym silniku to możesz jeszcze latać ale powoli szykuj się na zmiane tłoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
l.e.s.t.e.r
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 21:13, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Na razie obiecałem że nie siadam nawet na niego bo w Piątek na urlop lecę na dwa tygodnie. Stara powiedziała że mogę kupić ale jazda dopiero po urlopie, dwa lata miałem przerwy od motoru.
( jeszcze nie wie że na jutro mam już urlop z roboty i nie wiem jak to będzie !!! )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez l.e.s.t.e.r dnia Pon 21:26, 29 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
l.e.s.t.e.r
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 22:02, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | Jeśli jest założony tłok z zamiennika to normalne że kończy swój żywot po 100godzinach. Możesz spróbować zalać mu jakiś dobry olej, typu Motul 300V. W tym modelu zmieniasz olej co 15godzin i zabardzo nie przeciągniesz wymian bo w części silnikowej jest go bardzo mało i szybko się przepracowuje.
Póki nie kopci na ciepłym silniku to możesz jeszcze latać ale powoli szykuj się na zmiane tłoka. |
Jak zaleje syntetyk 300V to chyba będzie jeszcze gorzej bo jest rzadszy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:27, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Te silniki właśnie "chodzę" na takim oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
l.e.s.t.e.r
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 22:38, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
no ja wiem że powinien być 100% syntetyk ale jak do silnika który bierze olej na półsyntetyku zalejesz fullsyntetyk to może być nie wesoło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enduro Chybie
Gość
|
Wysłany: Wto 6:53, 30 Sie 2016 Temat postu: Miałem takiego samego Exc 530 |
|
|
Miałem takiego samego exc z 2008 roku. Wymiana tłoka to strata czasu i pieniędzy - po 150 mth wyglądał jak nowy. Jedynie do wymiany kwalifikowały się pierścienie tłokowe. Do kupienia w ktm. Słyszałem o exc 530 które na tłokach robiły 500 mth. Tylko pierścienie tłokowe się żużywają. Generalnie ciężka kobyłka - jak Ci ją błoto wessie to spory problem odessać ją. Różnica pomiędzy 2t a 530 to 10 kg ale przy wyciąganiu jest jak 50 kg.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:19, 30 Sie 2016 Temat postu: Re: Miałem takiego samego Exc 530 |
|
|
Enduro Chybie napisał: | Miałem takiego samego exc z 2008 roku. Wymiana tłoka to strata czasu i pieniędzy - po 150 mth wyglądał jak nowy. Jedynie do wymiany kwalifikowały się pierścienie tłokowe. Do kupienia w ktm. Słyszałem o exc 530 które na tłokach robiły 500 mth. Tylko pierścienie tłokowe się żużywają. Generalnie ciężka kobyłka - jak Ci ją błoto wessie to spory problem odessać ją. Różnica pomiędzy 2t a 530 to 10 kg ale przy wyciąganiu jest jak 50 kg. | Jesli ma założony tłok z zamiennika to ten problem zużywających się przedwcześnie pierścieni nie występuje. Zamiennik trzeba cały wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 8:47, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
l.e.s.t.e.r napisał: | no ja wiem że powinien być 100% syntetyk ale jak do silnika który bierze olej na półsyntetyku zalejesz fullsyntetyk to może być nie wesoło |
Nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz, bo z mojego doświadczenia wynika zupełnie co innego. Po wymianie na syntetyk silniki często mi przestawały brać olej, albo brały go znacznie mniej. SZCZEGÓLNIE ważne jest to w silnikach, do których producent zaleca syntetyk.
A kolejna sprawa, to zawsze jestem na stanowisku, że w exc po zakupie powinno się przynajmniej ściągnąć głowicę. Koszta znikome, a sporo można powiedzieć o kondycji silnika, przy okazji sprawdzając elementy które zaniedbane lubią się zemścić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez żółf dnia Wto 8:49, 30 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
l.e.s.t.e.r
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Wto 8:52, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
na podstawie gęstości oleju. Przecież syntetyk jest rzadszym olejem, więc jak bierze olej to będzie jeszcze więcej go brać po zalaniu syntetykiem.
No chyba że się mylę
W autach podobnie na początku olej syntetyczny jak ma już trochę lat i kilka set tysięcy to pół syntetyczny a ja ledwo zipie to ludzie leją mineralny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sai
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:52, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Przy takim przypadku - motocykl kupiony po niskiej cenie, zużywa olej, tłok z duzym nalotem itd. odżałowałbym na uszczelki i rozebrał silnik.
Trzeba zdjąć głowicę, cylinder, tłok wszystko po prostu pomierzyć (lub dać do pomierzenia). W serwisówce są podane limity zużycia - na tej podstawie można łatwo ocenić za ile remont.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
l.e.s.t.e.r
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Wto 19:40, 30 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Dorwałem gościa na allegro z takim sprzętem na części, jutro mi wszystko skompletuje co jest na "patent"
Takie to oto cudo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez l.e.s.t.e.r dnia Wto 19:46, 30 Sie 2016, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|