|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niewiadow
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Czw 20:37, 23 Lut 2017 Temat postu: Ktm ciezko odpalic na zimnym i ciepłym ,gasnie po minucie |
|
|
Witajcie otóż moj ktm na zimnym silniku ciężko odpalić udaje sie za 30 kopnięciem ,a gdy ciepły nieraz uda sie zapalić za 5 a nieraz za 15 razem , ,i te objawy ma od 2 miesięcy za to od tygodnia gaśnie podczas jazdy ,nagrałem filmik ,który wyjaśni wszystko .
https://www.youtube.com/watch?v=68GhlaRtAcM
(Filmik trwa 5 min ,źle zrednerowało)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 20:42, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
żeby motocykl odpalał dobrze musza byc spełniane te rzeczy
1) wyregulowane, sprawne zawory i układ rozrządu - czyli odpowiednie luzy, sprawne dzwigienki, odpowiednio ustawiony rozrząd
2) stan wałeczka autodekompresatora - wytarty słabo podpiera i jest po prostu ciezko kopnać.
3) podstawa czyli gaźnik - czysty i wyregulowany
4) świeca/ przewódWN/ fajka
5) drożny filtr powietrza
jak te rzeczy beda ok - to nie ma szans na problemy z odpaleniem. chyba że np silnik bierze duże ilosc ioleju, i zawala swiece
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Czw 20:57, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Ja mysle ze moze z gaznikiem masz klopot, moze brudny , jezdzisz bez zadnego wentyla na korku paliwa wiec ciagle ci kurz i pyl zasysa.
Ale jakis czas temu tak samo mial moj szef w tym samym modelu, wyregulowalem zawory i pomoglo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niewiadow
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Czw 21:05, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Kupiłem go z pękniętym filtrem powietrza ,obecnie mam założony nowy ,mam ręczny dekompresator wiec no faktycznie albo gaźnik albo głowica ,cewka ,swieca. Ale fakt jest taki ,ze musze szukać oparcia zeby odpalić ,cieżko jest ,pewnie kwestia regulacji zaworów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niewiadow
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Czw 23:19, 23 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dopytam jeszcze jak ustawić gmp do ustawiania zaworów ,bez dostępu do świecy,zeby patyczkiem skontrolować gmp ? bo poki co nie mam tak cieńkiego klucza do swiecJakby to gaźnik to chyba dławiłoby go odrazu po odpaleniu ,a takto mysle że zawoy sie rozgrzewają i tracą luz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez niewiadow dnia Czw 23:23, 23 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 6:44, 24 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
to ja nie wiem jak ty sie zabierasz za serwis, klucz skołuj i mysl o reszcie. bez wykręcenia swiecy da sie ale jest troche cięzej wszystkim kręcic nawet.
no i swieca tez moze byc kiepska. po prostu jak nie chcesz miec problemów - z czymkolwiek, moto musi byc sprawdzone i dograne na tiptop wtedy jedziesz, wszędzie i odpalasz i wracasz o własnych siłach.
w karterach masz srube którą sie kontruje wał przy GMP. kręcisz wałek zgodnie z obrotami po podpaleniu, aż zawory ssące pójda w dół - i krecisz dalej prowadząc tłok do góry. jak mniej wiecej poczujesz że to GMP latarką sobie poswieć w otwór po srubie i wyszukaj nacięcia na wale.
wszystko jest opisane w ksiązce serwisowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Pią 7:29, 24 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Jesli gasnie podczas jazdy to wlasnie musisz zajzec do swiecy i gaznika bo jak inaczej sprawdzisz czy iskra nie bije obok
Moze tez gdzies blokuje plywak w gazniku i potem ci przygasza, ale zawory tez sprawdz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gadboy dnia Pią 7:31, 24 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niewiadow
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Nie 13:58, 26 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie ,a jakie modele świec do ktma ? jaka najlepsza do 400 RFS ? a jaka najtańsza ?
Ile skasują mnie w serwisie KTM jak podrzuce im silnik na sprawdzenie tego ,wiadomo jeśli wystarcza regulacja zaworów to zapłace mało ,jeśli wymiana pół silnika to cała wypłatę ,ale w zależności od różnych scenariuszy ? Chciałem sie tak orientacyjnie dowiedzieć.
Bo silnik rfs nie potrzebuje ogromnej wiedzy na temat typowo silnika KTM ? ,jak np w simsonie ,gdzie uszczelka połówek karterów musi mieć odpowiednią grubość w dziesiątkach mm np. bo silnik nie odpali wówczas.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez niewiadow dnia Nie 14:01, 26 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 14:30, 26 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
zakładaj nie najtańszą tylko taką jaka ma byc czyli NGK CR8 EK
w serwisie skasują dużo, sprawdzenie zaworów jak policzą ci 2 godziny roboty to masz ok 200plna,
z podstawową wiedzą techniczną i repair manualem zrobisz to sam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fafekalien
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:42, 26 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Powiem tak, najlepsze jest to co oryginał przewiduje, w twoim przypadku jest to świeca CR8EK, koszt około 25 zł (to chyba nie jest tak wiele). W serwisie KTM-a nie wiem ile cię skasują ale podejrzewam, że regulacja zaworów około 200 zł. Jeżeli trzeba będzie rozbierać silnik bo okaże się, że są jakieś usterki wewnątrz to w zależności od tego co tam się dzieje to chyba 500 zł za samo rozpołowienie silnika bierze się. A gdzie do tego części? Sam komplet uszczelek 400 zł. Zawory po 250 zł za sztukę stalowe. Korba 600 zł. W zależności od tego co trzeba by tam zrobić remont może wynosić od 200 zł do może nawet i 4000 zł.
Na początek wymień świecę, może zaoszczędzisz. Sprawdź dobrze przewód od świecy czy nie jest nigdzie przecięty czy też naderwany, czy fajka się na nim dobrze trzyma. Jeśli okaże się, że to jest dobrze to weź się za czyszczenie gaźnika i regulację zaworów. Najlepiej oddaj to komuś kto się na tym dobrze zna. Ceny jakie podałem są orientacyjne, w różnych rejonach kraju mogą być inne stawki.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fafekalien dnia Nie 15:07, 26 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 14:56, 26 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
zawory 700 zł komplet około
co do serwisu ktma - biorą dużo, ale uwierz mi że czesto trafiają silniki po "remoncie" gdzie masa rzeczy jest po prostu nieodpowiednio poskładanych. w serwisówce niby wszystko jest, ale jednak technicznie potem wszystko dobrze zrobic nie jest łatwo i jakies pojęcie trzeba mieć.
zacznij od poczytania serwisówki - jak wszystko bedzie dla ciebie zrozumiałem i 'proste" w wykonaniu, to poradzisz sobie sam...
ale jak pytasz na forum jaka swiece zamontowac.... to nie wróże sukcesu ( choć moze sie myle - oby!)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof_eM
Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:36, 26 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Posłuchaj chłopaków i zacznij od podstaw. Filtr powietrza, świeca, przewód, zawory. Nikt tu nie wróży z fusów a sprawdzenie tych rzeczy nie wymagają jakiś wielkich umiejętności i uwierz mi każda robota przy motorze sprawi ci przyjemność a forum to jest kopalnia wiedzy i jak dobrze poszukasz znajdziesz odpowiedz na każde pytanie. Nie ma co oddawać od razu motoru do serwisu bo zapłacisz chore pieniądze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niewiadow
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Nie 15:46, 26 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Pytając o ceny to myślałem o tych droższych irydowych ,które nic podobno nie polepszają,nie myślałem na zaoszczędzeniu 5 zł i wypychaniu potem ktma z dołu jak nagle padnie świeca.
Chodziło o ciepłotę dla konkretnego modelu,dzięki za podanie.Sam zacząłem regulować zawory ,ale kiedy okazała się obrobiona śrubka dekielka zaw. wydechowych ,ta najmniej dostępna po środku,ciężki dostęp do szczeliny(a mam najprostszy scynkowaty szczelinomierz) ,obrobiony też gwint mocowania chłodnicy i plastiku ,to wkurzyłem sie i złożyłem do kupy.Chciałem zaprowadzić do znajomego mechanika ,który robi najczęściej skutery 4t 2t markowe i chińskie ,nie wiem czy podoła,ale skoro takie naprawy moga wykonać amatorzy to on też myślę że da radę,tym bardziej że regulacje zaworów robi non stop niby. tak samo jak gaźnik ,chyba nie ma jakichś odmiennych technologii co do zwykłego gaźnika (można doczepić się pompki przyspieszenia) ,ale on ma myjkę ultradźwiękową i wyczyści ładnie ten gaźnik,aniżeli ja z kompresorem.
Co do tego ze sobie nie poradzę ,to dlatego ,ze mam 3 klucze do świec ino żaden nie pasuje ,bo otwór świec w ktm jest długi i wąski ,a ja mam same szerokie ,ktoś mógłby powiedzieć ,bierze sie za naprawę a nawet klucza do świecy nie ma.Dlatego rozmyślam nad oddaniem i myślę ,ze nie skasuje mnie tak bardzo,jak serwis ktm ,gdzie też nie liczę ,ze będzie perfekcyjnie ,na plus ,ze cały czas robią przy jednej marce,a czemu nie wierzę serwisowi ,bo kolega po technikum ogrodniczym otworzył sklep/serwis stihla i naprawia te sprzęty mając 25 lat ,czyli nie wierzę ,żeby miał jakieś doświadczenie w naprawach, kwestia papierkowa jak on to powiedział ,więcej spełniania norm ,niż znajomości się w temacie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez niewiadow dnia Nie 15:52, 26 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 16:40, 26 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
irydowe polepszają, iskra jest mocniejsza i dzieki wysuniętej elektrodzie łatwiej zapala mieszanke.
co do mechaników i pracy - generalnie czy chinski skuter czy najnowszy ktm, wiekszosc elementów jest w sumie podobna, podobnbie to wszystko działa, gaźnik budową tez nie moze sie jakos znacznie róznić. jest kilka typów tylko i wszystkie motocykle gaxnikowe mają jakis typ z dosłownie kilku mozlowych, wiec sie sporo czynnosci powtarza. dodam że chinskie skuterki tez mająpompke przyspieszającą.
co innego jak chodzi o fachowość pracy, jak dobry mechanik, to niezaleznie czy robi ktma czy chinski skuterek - potrafi to zrobić dobrze. niestety sporo "mechaników" zostaje przy chinskich skuterkach, bo w razie co jak cos strzeli koszt naprawy nie jest duzy, gorzej jak ktos przyprowadzi półrocznego ktma na duzy przegląd, cos strzeli w silniku przez jakies nieumiejętnosci i potem jest problem.
to tak offtopowo chyba kazdy na logike tez to może sam wykminić. ale tak czy siak - mieć tylko nadzieje że mechanik ogarniety, to zrobi ci to wszystko porzadnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niewiadow
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Pon 16:40, 27 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
I teraz bardzo dziwna sprawa ,dziś chodził tak jak zawsze ,było okej,bez ingerencji w ustawienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|