Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC 200 regulacja gaźnika i siwy olej.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziad00




Dołączył: 11 Cze 2024
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 17:14, 11 Cze 2024    Temat postu: KTM EXC 200 regulacja gaźnika i siwy olej.

1.Mam pytanie związane z regulacją gaźnika. Motocykl się dławił i nie dało się nim jechać, więc zmieniłem dysze główna z 180 na 178 i iglice. Potem motocykl zaczął normalnie jechać lecz szarpał w średnim zakresie obrotów, więc zacząłem opuszczać iglice i z każdym opuszczeniem było coraz lepiej, aż dojechałem z ustawieniem na ostatni ząbek iglicy lecz ktm nadal troche przerywa. Moje pytanie jest następujące: Czy jeśli chciałbym zmienić dysze główną z 178 na 175 to muszę także zmienić iglice na inną czy wystarczy zmienić pozycje iglicy na sam dół aby była wyżej? Chce zmienić dysze główną na mniejszą, ponieważ świecą jest jeszcze cała czarna i okopcona. Potem po zmianie dyszy regulować tak aby nie szarpał czy zmienić dysze na mniejszą i nie ruszać ustawień iglicy?
2. Moje drugie pytanie to dlaczego olej w skrzyni ma siwą barwę nawet podchodzi pod taką kawę z mlekiem? Po generalnym remoncie olej wymieniłem po 5 mth i był normalny lecz po następnych 10 mth zaczęło się ślizgać sprzęgło i olej był taki siwy, więc wymieniłem sprzęgło i zmieniłem olej z Motula 10w40 na Amsoil 80w sprzęgło przestało się ślizgać lecz olej nadal robi się taki siwy nawet po przejechaniu 1 mth? W czym może być problem czy to normalne? Płynu chłodniczego nie ubywa nic nawet po 10 mth i woda też się nie dostaje do skrzyni, ponieważ po wymianie sprzęgła przejechałem 1mth w suchym terenie i nie myłem motocykla. Może uszczelniacze na wale? No ale jeśli byłby walnięty uszczelniacz na wale to pobierałoby olej z skrzyni?
Motocykl to KTM EXC 200 z 2002 roku. Dzięki wielkie za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 9:10, 12 Cze 2024    Temat postu:

iglica i dysza głowna odpowiadaja za rózne partie obrotów, jakis %centowy wpływ ma jedno na drugie ale nieznaczny, jak ci przerywa w srodku a ogniem jest ok, to kombinuj z iglica ( daj uboższa )
2) starsze modele maja przekładki aluminiowe i one zawsze tak zabarwiaja olej


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziad00




Dołączył: 11 Cze 2024
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Śro 14:38, 12 Cze 2024    Temat postu:

Dzięki wielkie za pomoc Henio!
Tak właśnie się zastanawiałem czy to nie przez przekładki bo racja w tym modelu są 4 aluminiowe i 2 stalowe. Problem rozwiązany.
W takim razie wymienię iglice i jak w średnim zakresie obrotów będzie już dobrze to zwrócę dopiero uwagę na dysze główną.
Mam jeszcze jedno pytanie przy okazji nie zakładając drugiego tematu. Po remoncie skrzynia działa perfekcyjnie lecz po 30 mth 2 i 3 zaczęła sprawiać problem. Otóż wcześniej jak zapinało się każdy bieg to było czuć, że wszedł do końca, że tak powiem ale teraz na 2 i 3 tego nie czuć nawet jeśli mocno się go wpina nogą tak jakby nie zaskakiwał do końca. Czasami nawet 2 i 3 nie wbije się do końca i jak wbijam z 2 na 3 i tak jakby się załączył luz i nie ma biegu. Na jesieni będę wymieniał tłok to na co zwrócić uwagę? Na stan wodzików i kół zębatych czy raczej winowajcą będzie wybierak biegów? Jeszcze jedno pytanko jak mam iglice NOZ F to do uboższej mieszanki to będzie NOZ G a nie NOZ E czy na odwrót?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 15:28, 12 Cze 2024    Temat postu:

z iglica z głowy nie podpowiem - w serwisówce jest tabelka, mozna po niej wywnioskowac - na zime sa bogatsze nastawy, na lato uboższe, a tam beda rózne igły rozpisane, mozna dojsc która bogatsza która uboższa

co do skrzyni - kazdy element ma znaczenie


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin