|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michaal19995
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 18:32, 16 Maj 2022 Temat postu: Ktm Exc 250/300 tpi - zakup |
|
|
Witam ! Swoje przed zakupem ktm exc 250/300 tpi, celuje w rocznik 2019/2020. Ostatnimi czasy coraz bardziej zastanawiam się czy warto przenosić się z gaźnika na wtrysk.
Do wtrysku podobno dochodzi nam przy wymianie tłoka, wymiana pompy oleju. Jak to dokładnie wygląda? Czy zawsze trzeba ją zmieniać? Właściwie taka standardowa wymiana tłoka z pompą itp wyjdzie okolice 2 tyś złotych, do tego dodatkowa eksploatacja i robi się nie taka mała suma.
Co dodatkowo dochodzi do kosztów i serwisów w takim tpi? Czy możecie mi podpowiedzieć, czy naprawdę warto jest się przesiadać z gaźnika? Może lepiej pomyśleć nad lectronem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jachu1111
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:34, 16 Maj 2022 Temat postu: Re: Ktm Exc 250/300 tpi - zakup |
|
|
michaal19995 napisał: | Witam ! Swoje przed zakupem ktm exc 250/300 tpi, celuje w rocznik 2019/2020. Ostatnimi czasy coraz bardziej zastanawiam się czy warto przenosić się z gaźnika na wtrysk.
Do wtrysku podobno dochodzi nam przy wymianie tłoka, wymiana pompy oleju. Jak to dokładnie wygląda? Czy zawsze trzeba ją zmieniać? Właściwie taka standardowa wymiana tłoka z pompą itp wyjdzie okolice 2 tyś złotych, do tego dodatkowa eksploatacja i robi się nie taka mała suma.
Co dodatkowo dochodzi do kosztów i serwisów w takim tpi? Czy możecie mi podpowiedzieć, czy naprawdę warto jest się przesiadać z gaźnika? Może lepiej pomyśleć nad lectronem ? |
Witaj kiedyś też miałem ten problem co Ty ale odkąd wsiadłem na Tpi to nie wyobrażam sobie już jazdy gaznikiem (No chyba ,że Beta ) Ale do rzeczy
Pompkę wymienisz bezpiecznie co 2 tlok na tloku lecę bez problemu 80mth .
Musisz dbac o filtry powietrza , paliwa ten w szybkozlaczce i jak lejesz olej do dozownika by było tam czyściutko a lubi się przy korku zbierać brud .
A resztę kosztów jak w każdym moto enduro trza na biezaco usuwać usterki taka moja rada wtedy mnie boli 😀
Moja pierwsze tpi 300 najechało 112mth bezawaryjnie ,teraz tłucze je kolejny raider również bezawaryjnie
Moje drugie tpi wybór padł na 250 tpi 21 i powiem Tobie strzał w 10 kocham ten sprzęt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michaal19995
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11:05, 17 Maj 2022 Temat postu: |
|
|
Dzięki
A jak to się ma w przypadku mocy? Wtrysk będzie mocniejszy od gaźnika czy na odwrót?
Jeżdże obecnie exc 2t 250 i dobrze mi się smiga, ale czasami brakuje mocy. Czy wybierając tpi brać 250 czy 300? Duża jest różnica w oddawaniu mocy tych dwóch pojemności ?
Dolewasz do zbiornika oleju czy tylko i wyłącznie dozownik ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 12:47, 17 Maj 2022 Temat postu: |
|
|
mocy chyba nie bardzo kto mierzy, to nie jest wartość która tak na prawde ma znaczenie. gaźnik moze byc mocniejszy bo ma wyzej odcinke. wtrysk ma niezły dół, ciezej go zamulic, i jest odporny na zła regulacje - w kazdych warunkach jedzie czysto, a gaźnik jak gdzies przylewa to zaraz nie ma czystego oddania mocy tylko " przepalanie " tego co sie zalało.
250 czy 300 to zalezy od ridera, obiema da sie jeździc tak samo szybko, ale maja inne charaktery,
nie mozna dolewac oleju do zbiornika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jachu1111
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:43, 17 Maj 2022 Temat postu: |
|
|
michaal19995 napisał: | Dzięki
A jak to się ma w przypadku mocy? Wtrysk będzie mocniejszy od gaźnika czy na odwrót?
Jeżdże obecnie exc 2t 250 i dobrze mi się smiga, ale czasami brakuje mocy. Czy wybierając tpi brać 250 czy 300? Duża jest różnica w oddawaniu mocy tych dwóch pojemności ?
Dolewasz do zbiornika oleju czy tylko i wyłącznie dozownik ? |
Powiem Tobie Tak miałem 300 tpi i mówię nic mi więcej nie trzeba bo czasami ręce prostuje i wg. Ostrość 300 nieraz mnie wkurzała, ale jednego pięknego dnia miałem okazję Się przejechać 250tpi i skradl moje serce ,więc zaraz kupiłem 250 motocykl dla mnie petarda bawię się teraz jazda na bank mniej męczy niż 300.
Ale decyzja należy do Ciebie jak latasz 250 2t gaznikiem zaryzykuj Kup 300 powinno Tobie siąść.
Ps. Poprzednio latałem 300 gaznikiem i gazior na bank górę miał lepsze pierdolniecie ale Tpi rozwala system dołem i płynnością odawania mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jachu1111
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:15, 28 Maj 2022 Temat postu: |
|
|
I jak tam Moto kupione ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wild
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:39, 31 Maj 2022 Temat postu: |
|
|
Nie kupowałbym TPI w żadnym przypadku, to bomba zegarowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 6:48, 01 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
bzdura na kółkach
chyba ze nie kupował byś nic w ogóle - bo kazda wyczynówke mozna nazwac bomba zwłaszcza te "dobrze" serwisowane po szopach
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jachu1111
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 6:51, 01 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
wild napisał: | Nie kupowałbym TPI w żadnym przypadku, to bomba zegarowa. |
Gorszej bzdury nie słyszałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wild
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 18:26, 06 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
żadna bzdura tylko fakt, nawet KTM się zreflektował i wycofuje TPI za rok czy dwa, nie pamietam na rzecz TBI bodajże. Z powodu wprowadzenia TPI kupiłem Sherco na gaźniku i nie żałuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jachu1111
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:54, 06 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
wild napisał: | żadna bzdura tylko fakt, nawet KTM się zreflektował i wycofuje TPI za rok czy dwa, nie pamietam na rzecz TBI bodajże. Z powodu wprowadzenia TPI kupiłem Sherco na gaźniku i nie żałuje. |
Widzisz Nie miałeś TPI a wypisujesz farmazony . Bzdura Bzdura Bzdura totalna. Tak ma wprowadzić ktm system Tbi ale to tez będzie Ciągle Wtrysk 😉
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 19:55, 06 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
wtrysk wszedł głownie dla ekologii - gdyby nie to to były by na pewno gaxniki ( jak modele SX ) ale jest to wyjątkowo udana konstrukcja - ja bym bardzo żałował zakupu sherco duzo tracisz - ale sie nie przekonasz. oczywiscie awarie sie zdarzają - tak samo jak elementy sterowania w sherco
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michaal19995
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 10:59, 27 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
jachu1111 napisał: | I jak tam Moto kupione ? |
Jeszcze nie, poszukiwania wznawiam od Lipca. Celuje w 250 ale jak będzie 300 to również się zastanowie Rocznik raczej 2020, ale słyszałem że 2020 były słabsze od MY 18/19
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wild
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19:26, 27 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
jachu1111 napisał: | wild napisał: | żadna bzdura tylko fakt, nawet KTM się zreflektował i wycofuje TPI za rok czy dwa, nie pamietam na rzecz TBI bodajże. Z powodu wprowadzenia TPI kupiłem Sherco na gaźniku i nie żałuje. |
Widzisz Nie miałeś TPI a wypisujesz farmazony . Bzdura Bzdura Bzdura totalna. Tak ma wprowadzić ktm system Tbi ale to tez będzie Ciągle Wtrysk 😉 |
bzdury to ty wypisujesz i nie rozumiesz jak działa tpi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:54, 27 Cze 2022 Temat postu: |
|
|
to w takim razie opisz co jest wadliwe w tym rozwiazaniu, jakies uzasadnienia, fakty ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|