|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuszkie95
Dołączył: 16 Mar 2022
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:35, 16 Mar 2022 Temat postu: Ktm exc 250. Pytania przed zakupem. |
|
|
Czesc !
Z góry przepraszam, jeżeli to zły dział (jeżeli istnieje możliwość to proszę o przeniesienie)
Poszukuje motocykla na którym będę mógł na nowo zacząć swoją mała przygodę ze stuntem ( latałem kiedyś, ale to było z 10 lat temu)
Od jakiegoś czasu przyglądam się ktm exc 250 powyżej roku 2015. Miałem tez chwile w planach kupić motocykl z salonu jednak trochę szkoda mi kupować moto za 50k po to żeby je przerabiać, malować i upadać na nim setki razy, bo liczę się z tym ze tak będzie.
Mam pare pytan zanim dokonam zakupu jednak dodam, ze jestem w tym totalnie zielony i moje pytania dla niektórych mogą być głupie. Obecnie posiadam f4i s i gsxr k5 1000, a co ważne nigdy wcześniej nie miałem żadnego enduro.
Pierwszym i chyba podstawowym pytaniem będzie czy jest to motocykl, który dobrze sie sprawdzi ? Ciężko znaleźć mi na yt konkretne info, którego szukam
Druga rzecz to taka w jakich widełkach cenowych może sie mieścić jego przeróbka ? Nie liczę oczywiście malowania i rzeczy wizualnych. Chodzi mi bardziej o koła, hb i inne rzeczy które musiałbym zmienić (niestety nie wiem co jest konieczne do zmienienia, bo zakładam ze kupię motocykl na kostkach - ciężko znaleźć coś już na sm wiec jeżeli ktoś przerabiał moto samodzielnie to bardzo bym prosił o pare porad)
Kolejna rzecz - niektóre aukcje to 2t, a niektóre 4t a niby motocykl ten sam… za którym lepiej sie rozglądać bo zdania zdecydowanie są podzielone i od czego zależy czy jest to 2t czy 4t ?
Dodam, ze mój budżet jest raczej nieograniczony jednak motocykl planuje zakupić w stanie bardzo dobrym i zmieścić sie do 30k ( bo na ewentualna przeorobke liczę koło 10k wiec jest to cena prawie nowego moto)
Czy warto również celować w edycje six days ?
Czym sie rozni exc od exc-F ?
Tak wiem, głupie pytania, ale uwierzcie ze szukam odpowiedzi na nie od kilku dni, a wole usłyszeć prosta odpowiedz od kogoś kto ma to za sobą.
Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 10:54, 16 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
kazdy ktm bedzie bardzo dobrym wyborem, pojemnosci 2t/4t to kwestia indywidualnego wybioru, zalezy czego oczekujesz, czy dasz rade, jak i gdzie jeździsz. bez doswiadczenia sowjego ciezko ci bedzie dobrac. ale akurat 250tka jest dosyc uniwersalna, i da sie gdzies podjechac, i spoko na wawozy, spoko na cross country,. co do stuntu - to tez zalezy czego oczekujesz, koła to koszt 1500-3500 zł, hamulec przód ? sky is the limit mozesz nie robic nic, a mozesz wsadzic tuningowe zestawy za kilka tysiecy. trzeba by jeszcze pewnie podregulowacv zawias, tu tez mozesz zrobic cos sam, a mozesz dac na profesjonalne dostrojenie za kilka tysiecy zł. wiec spokojnie w przeróbki mozesz wsadzic wiecej niz wartosc motocykla , a mozesz równie dobrze budzetowo wsadzic w zasadzie cos na same koła. exc 250 to 2T exc-f 250 to 4t. czy 2t czy 4t zalezy jaki jest zamontowany silnik edycja 6d ma kilka wiecej dodatków, moze i warto ale czasami ceny sa przesadzone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuszkie95
Dołączył: 16 Mar 2022
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:00, 16 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | kazdy ktm bedzie bardzo dobrym wyborem, pojemnosci 2t/4t to kwestia indywidualnego wybioru, zalezy czego oczekujesz, czy dasz rade, jak i gdzie jeździsz. bez doswiadczenia sowjego ciezko ci bedzie dobrac. ale akurat 250tka jest dosyc uniwersalna, i da sie gdzies podjechac, i spoko na wawozy, spoko na cross country,. co do stuntu - to tez zalezy czego oczekujesz, koła to koszt 1500-3500 zł, hamulec przód ? sky is the limit mozesz nie robic nic, a mozesz wsadzic tuningowe zestawy za kilka tysiecy. trzeba by jeszcze pewnie podregulowacv zawias, tu tez mozesz zrobic cos sam, a mozesz dac na profesjonalne dostrojenie za kilka tysiecy zł. wiec spokojnie w przeróbki mozesz wsadzic wiecej niz wartosc motocykla , a mozesz równie dobrze budzetowo wsadzic w zasadzie cos na same koła. exc 250 to 2T exc-f 250 to 4t. czy 2t czy 4t zalezy jaki jest zamontowany silnik edycja 6d ma kilka wiecej dodatków, moze i warto ale czasami ceny sa przesadzone. |
Ogólnie to nie mam zamiaru nawet wyjeżdżać nim w teren bo to po prostu nie moja bajka nigdy mnie to nie jarało i nigdy pewnie nie zacznie 😅 zanim sprowadzę motocykl do siebie (bo mieszkam w Niemczech, a dużo taniej wychodzi w Polsce patrząc na tutejsze ceny) to na pewno zostanie wysłany na warsztat na malowanie i przeróbki wiec koła będą sm zanim do mnie dojedzie
No i teraz pytanie właśnie dla osób, które latają tym w stuncie lub coś tam się po prostu bawią i znają. Który się bardziej sprawdzi ? Który będzie mniej awaryjny ? Jak wyglądają naprawy i serwisy ? Gdzieś wyczytałem ze po każdej jeździe należałoby coś tam wyczyścić filtr itp itd ?
Na początku myślałem exc 525, ale życie mi jeszcze miłe, a 250 spokojnie wystarczy żeby się pobawić. Mam już motocykle, którymi mogę zapieprzac, a to będzie tak jak wspomniałem do zabawy. Oczywiście o swoje motocykle bardzo dbam dlatego chce się jak najlepiej przygotowac na ktm, a niestety nie mam pojęcia jak o taki motocykl dbać i jak go serwisować. Koła to po prostu tez kwestia podmiany bo w momencie koedy kupię sm - klocki na pewno sprzedam wiec wydatek się praktycznie pokryje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 11:04, 16 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
wszystko zalezy jak komu pasuje charakterystyka, nie ma lepszy gorszy, w stuncie jeździ cały przekrój pojemnosci 2t jaki 4t. awaryjnosc wynika z uzytkowania jedynie, naprawy i serwisy sa drogie i czeste - jak upatrzysz model w necie znajdziesz za free instrukcje uzytkownika tam jest chociazby tabelka co i kiedy robic, zalezy jaka jazda, sredniuo olej sie zmienia co 10 godzin jazdy wraz z filtrem, \jak nie maszp ojecia to tak jak wyzej napisałem - ksiązka i masz wszystko jasne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuszkie95
Dołączył: 16 Mar 2022
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:07, 16 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Swietnie, dziekuje ;>
Czyli rozumiem, ze nie mam się czym przejmować i spokojnie exc 250 będzie wystarczający do zabawy ? Kwestia tego co znaczy drogie i częste naprawy bo dla jednej osoby 250zl tygodniowo to będzie drogo a dla drugiej 2500.. za chwile poszukam tej książki 🤩
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 11:27, 16 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
czy wystarczajace - ciezko tu okreslac, 250tka to bardzo mocny sprzet, ciezko oceniać czy bedzie pasował czy nie, niestety ale nie ma cennika ile wydasz, jest za duzo zmiennych, duzo kwestia bazy jaka kupisz, remont podstawowy moze kosztowac 3000 zł a moze kosztowac 8 tysiecy.
( mowa o silniku ) róznice sa znaczne, ciezko wiec tutaj wyliczac jakies koszta, te wszystkie wyliczenia w necie są o tyłek potłuc, bo jak pisałem za duzo zmiennych, na pewno utrzymanie jest kilka razy drozsze niż w przypadku szosówki,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuszkie95
Dołączył: 16 Mar 2022
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:40, 16 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Wiesz, ogólnie to wychodzę z założenia ze części kupię na zapas i te podstawowe nauczę się wymieniać sam. Kapitalny remont silnika to wiesz rozumiem ze trzeba go konkretnie zajechać skoro sprzęt jest mocny czy po prostu kapitalke tez robi się co jakiś czas ? Filtry, oleje itp nie są jakieś mega drogie z tego co widziałem, ale gorzej jak kleknie silnik 😅
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 12:10, 16 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
oczyweiscie, podstawowa wymiana tłoka co jakies 80 godzin w przypadku 250 2T, teraz kwestia czy zrobisz to w rok czy w pare miesięcy ;D stad sa np róznice ogeromne w kosztach, podstawowa wymiana tłoka to powiedzmy jakis tysiak w częsci i podstawowa obsługe, tłok, obsługa zaworu wydechowego, honowanie cylindra, przy wymianie tłoka obserwuje sie korbowód w jakim jest stanie jak cos sie dzieje i jest luz no to generalka dołu silnika, powiedzmy ze korba wytrzymuje 200 godzin ( 100-350 godzin srednio ) to masz wtedy + kilka tysiecy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuszkie95
Dołączył: 16 Mar 2022
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:23, 16 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Wiesz, nie będę tez jeździł dziennie po 10h 😅 mysle ze raz w roku remont jest do przeżycia. Myślisz, ze znajdę gdzieś tutaj na forum kogoś lub możesz kogoś polecić kto zajmuje się „oględzinami” motocykla przed zakupem i posiada swój warsztat w którym je przerabia ? Hurtownie z częściami raczej nie będzie problemu znaleźć 😅
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 12:39, 16 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
ja sie tym zajmuje, tylko pewnie to mało opłacalne jak znajdziesz motocykl np na drugim koncu polski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jachu1111
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:15, 16 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Kuszkie95 napisał: | Wiesz, nie będę tez jeździł dziennie po 10h 😅 mysle ze raz w roku remont jest do przeżycia. Myślisz, ze znajdę gdzieś tutaj na forum kogoś lub możesz kogoś polecić kto zajmuje się „oględzinami” motocykla przed zakupem i posiada swój warsztat w którym je przerabia ? Hurtownie z częściami raczej nie będzie problemu znaleźć 😅 |
Heja jeżeli chodzi o oględziny przed zakupem moto to mogę pomóc W okolicach BYDGOSZCZY + 150KM Jak co mogę też dowieźć moto w kazde miejsce w PL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|