Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ktm exc 250 różnice
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mambo3




Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Czw 13:00, 06 Lis 2014    Temat postu: ktm exc 250 różnice

Witam interesują mnie modele exc 250 2t rok 2006 i 2008 a konkretnie chodzi o silnik czy duża jest różnica w charakterystyce. ? bo w cenie na pewno Smile Czy jako amator odczuje tą różnice. Nie zależy mi na wyglądzie moto tylko na jego wlasciwosciach jezdnych, prosze o opinie osób które miały okazję jeździć obydwoma z góry dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Sob 18:13, 08 Lis 2014    Temat postu:

róznice nie tkwią w roczniku, ale np, w spręzynie sterującej zawor wydechowy, bądź dyfuzorze, dzieki nim mozesz zmieniac charakterystykę silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 17:26, 09 Lis 2014    Temat postu:

ok ale od roku 2008 jest inny cylinder, moduł, zapłon, itp. mowa tylko o silniku i tu moje pytanie czy silnik w roczniku 2008+ jest dużo lepszą konstrukcją niż silniki z roczników 2004-2006 a pytam się dlatego że zamierzam kupić moto z 2006 chyba że te po 2008 są dużo lepsze to poczekam jeszcze z kupnem.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:16, 09 Lis 2014    Temat postu:

na pewno jego charakterystyka jest lagodniejsza lepiej oddaje moc i sa juz zmienne mapy
chyba jest tez nowsza membrana
zdecydowanie warto nowszy model


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mambo3




Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Nie 21:44, 09 Lis 2014    Temat postu:

Właśnie takiej odpowiedzi potrzebowałem bo modele z 2006r można kupić za 9 tyś a te od 2008r około 12,5 tyś wiec różnica w cenie jest duża , ale jak pisał kolega bartek253 to może warto wydać 3,5 tyś wiecej i kupić nowszy model. Może ktoś się jeszcze wypowie w tym temacie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 23:20, 09 Lis 2014    Temat postu:

Wiadomo, że im nowszy tym lepszy i mniej będzie tracił na wartości w razie ewentualnej sprzedaży. Ja kupiłem akurat exc 250 z 2008 i na razie to nie był udany zakup, bo się nie znałem i kupiłem moto w stanie bardzo dalekim od ideału i teraz systematycznie się pozbywam druciarstwa i się wszystkiego uczę, także warto przed zakupem jechać do serwisu i sprawdzić sprzęta, chyba że sam się bardzo dobrze znasz. Bo ja miałem mieć moto na nicasilu na selekcji B z przebiegiem 40 mth, okzało się być z przebiegiem nieznanym (na pewno 100 mth na tym tłoku) na tulei na selekcji niewiadomej, bo po 10 mth pękł tłok a cylinder ma takie zużycie, że nadaje się tylko na śmietnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 7:25, 10 Lis 2014    Temat postu:

Taa jasne jest inny cylinder bo inaczej wyglada Smile to ten sam silnik dużo już nie mozna zmienić w kategorii 2T, one po prostu były zajebiste już w '90's Smile, fakt ma inna membranę bo vforce, ma mapy zapłonu na których praktycznie i tak nie odczuwam różnicy ani u mnie ani w husabergu.
od czego zależy charakterystyka pisałem wyżej.
Miałem też rocznik 04 na oryginalnym dyfuzorze i był bardzo łagodny, tera mam '09 na FMF i jedzie jak SX czyli "niełagodnie", na pewno zmienię dyfuzor na oryginał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 8:13, 10 Lis 2014    Temat postu:

Buła napisał:
Wiadomo, że im nowszy tym lepszy i mniej będzie tracił na wartości w razie ewentualnej sprzedaży. Ja kupiłem akurat exc 250 z 2008 i na razie to nie był udany zakup, bo się nie znałem i kupiłem moto w stanie bardzo dalekim od ideału i teraz systematycznie się pozbywam druciarstwa i się wszystkiego uczę, także warto przed zakupem jechać do serwisu i sprawdzić sprzęta, chyba że sam się bardzo dobrze znasz. Bo ja miałem mieć moto na nicasilu na selekcji B z przebiegiem 40 mth, okzało się być z przebiegiem nieznanym (na pewno 100 mth na tym tłoku) na tulei na selekcji niewiadomej, bo po 10 mth pękł tłok a cylinder ma takie zużycie, że nadaje się tylko na śmietnik.


Jeżeli gościu nie pozwoli przed zakupem otworzyć silnika, to nic Ci nie da jazda do serwisu:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 8:14, 10 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 9:45, 10 Lis 2014    Temat postu:

chyba że da dyfuzor sciągnąć Very Happy a pod nim mozna sie kilku rzeczy dowiedziec Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 9:58, 10 Lis 2014    Temat postu:

Jak nie da otworzyć to najprawdopodobniej ma coścdo ukrycia Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mambo3




Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Pon 11:50, 10 Lis 2014    Temat postu:

Moim zdaniem to ceny ktm exc 250 2t to jakieś nieporozumienie są sporo zawyrzone.. pewnie dlatego ze nie mają za dużej konkurencji w swojej klasie jeżeli chodzi o 2t japonia już od dłuższego czasu nie produkuje enduro 2t..a europejskie gas gas husaberg huqvarna to marki niszowe a jak sie trafi w miare swiezy rocznik to i tak cena wysoka, jest jeszcze mylna opinia o tańszym remoncie 2t co jest mitem przykład cylek +tlok 3000zl wal+korba 1200zl lozyska+uszczelki 300zl wychodzi 4500zl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 14:14, 10 Lis 2014    Temat postu:

Ale jest mniej czynności serwisowych i mniej rzeczy, które mogą nawalić i np. taki początkujący jak ja z niewielką pomocą sąsiada jest w stanie zrobić sobie generalny remont silnika Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lam3r




Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Pon 17:35, 10 Lis 2014    Temat postu:

Jest różnica. To czy ją odczujesz może już nawet nie zależy od stopnia zaawansowania jazdy a raczej terenu w jakim się poruszasz. W bardzo trudnym techniczym na pewno szybko dostrzegł byś różnicę.

Generalnie ten silnik to od lat ciągle ta sama konstrukcja(bardzo udana swoją drogą) aż do teraz. W 2008 oprócz nowej budy jest kilka zmian o których pisali poprzednicy. Tak samo znowu w 2011 jest jeszcze wyższy cylinder który jeszcze bardziej poprawia zakres dolnych obrotów i optymalizuje krzywą oddawania mocy. Jeżeli jesteś w stanie dołożyć to moim zdaniem warto. A tak na marginesie roczniki 08-10 to najładniejsze katy, moim zdaniem Very Happy

Cytat:
ma mapy zapłonu na których praktycznie i tak nie odczuwam różnicy ani u mnie ani w husabergu.

Serio? Jak dla mnie to np w 300 jest KOLOSALNA różnica między mapą soft a hard. Na tej pierwszej czuje się jak na exc-f 250 natomiast druga to typowy dwusuwowy nerwus.

Fakt, 250 a 300 troche się jednak różnią.
Cytat:
jest jeszcze mylna opinia o tańszym remoncie 2t co jest mitem przykład cylek +tlok 3000zl wal+korba 1200zl lozyska+uszczelki 300zl wychodzi 4500zl

A policz sobie ile kosztuje remont głowicy 4T. Co do ceny cylka i tłoka to nie wiem jak w nowszych modelach ale za nowy zestaw cylinder + tłok do RFS też trzeba dać 2-3k. Wyliczyłeś wszystko zawyżając lekko ceny, w takim razie w przypadku 4T powinieneś napisać dokładnie to samo i dodac cene kompletu zaworów (najlepiej tytanowych) i rozrząd, nie wspominam o ewentualnych naprawach takich rzeczy jak popychacze etc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Pon 17:37, 10 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
digidy




Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:24, 10 Lis 2014    Temat postu:

Buła napisał:
Wiadomo, że im nowszy tym lepszy i mniej będzie tracił na wartości w razie ewentualnej sprzedaży. Ja kupiłem akurat exc 250 z 2008 i na razie to nie był udany zakup, bo się nie znałem i kupiłem moto w stanie bardzo dalekim od ideału i teraz systematycznie się pozbywam druciarstwa i się wszystkiego uczę, także warto przed zakupem jechać do serwisu i sprawdzić sprzęta, chyba że sam się bardzo dobrze znasz. Bo ja miałem mieć moto na nicasilu na selekcji B z przebiegiem 40 mth, okzało się być z przebiegiem nieznanym (na pewno 100 mth na tym tłoku) na tulei na selekcji niewiadomej, bo po 10 mth pękł tłok a cylinder ma takie zużycie, że nadaje się tylko na śmietnik.


realia rynku wtórnego w naszym kraju,zakłamanie i jak tu drugiego wydymać, współczuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 19:42, 10 Lis 2014    Temat postu:

Już się prawie pozbierałem, zostały łożyska na silnik i tłok także jak finanse pozwolą to jeszcze w tym roku odpali Smile Ale na błędach się człowiek uczy, jak będę zmieniał moto to następne sprawdzę dogłębnie, a swoje sprzedam uczciwie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin