Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC 300 - sprzęgło 'ciągnie'

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebisster




Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:52, 15 Cze 2017    Temat postu: KTM EXC 300 - sprzęgło 'ciągnie'

Hej mam taki problem w KTM EXC 300 2014 - sprzęgło ciągnie od samego dołu praktycznie. Tzn. jeśli ścisnę na tyle że dotyka kierownicy to nie ciągnie aż tak bardzo, nieco wyżej zaczyna ciągnąć i motor gaśnie ( regulacja na klamce max.), kosz sprzęgłowy był rozbierany, sprawdzane tarcze, niby wszystko ok.
Myślicie, że to może być wina oleju ? Wydaje się dość gęsty, nie wiem czy taki jest ok. Teraz jest MOTUL TRANSOIL EXPERT SAE 10W40.
Może zalać motorexa lub jakiś inny?
A może zmienić olej na nowy w wysprzęgliku, mogę zalać LHM??
Proszę o porady, dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 18:57, 15 Cze 2017    Temat postu:

opcje są takie
1) zapowietrzony układ sprzęgła - i sie nie rozsprzegla do konca, mozesz zalac lhm, dobrze odpowietrz i zobacz czy sie nie poprawi

2) moze olej kleić tarcze - transoil to nie jest jakis wybitny olej, ale wiem że na nim to powinno chodzic w miare poprawnie, a na pewno nie powinno byc tragedii

3) tarcze niewiele mają do klejenia - chybaze by byly jakies popekane - problemem mogą byc i bardzo czesto są przekładki, jak sa powichrowane i przypalone to spręzynują klejac ciagle sprzęgło - najlepiej je wrzucic na stół traserski, w ostatecznosci jakas szybe, ponaciskac z kazdej strony - jak wstaje to znaczy ze krzywa. jak dociskasz i lezy to znaczy ze jest raczej ok

4) kolejna rzecza jest kosz - jak jest wyząbkowany ( wewnętrzny lub zewnętrzny ) czyli czy przekładki lub tarcze nie powgryzały sie w kosz - płaszczyzny przylegania tarcz/przekładek powinny byc gładkie na koszach, jak sa wżery wybitem to po wcisneciu sprzegła pakiet sie nie rozchodzi - bo siedzi sobie w rowkach i sie nie rozsprzegla ktm nie miał problemow z koszami zwłaszcza ciezko było by zarznąc 2014 wiec raczej ta opcje odrzucam

5) u ciebie jest sprzęgło DDS w którym sie ustawia spręzyne talerzową - regulowałes ją wg. ksiazki serwisowej ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebisster




Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:01, 15 Cze 2017    Temat postu:

To który olej byś mi polecił?
Nie regulowałem, chodzi o to położenie XYZ?
Znajdę te informacje w Manualu? Nie mam dostępu do książki serwisowej, tylko ta podstawowa ze strony KTM...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 19:04, 15 Cze 2017    Temat postu:

kristofsx.com - tu znajdziesz serwisówki u kolegi forumowego, tak chodzi o XYZ w duzym skrócie - na skreconym sprzegle przykładasz cos płaskiego do tej spręzyny np suwmiarke płaska krawędzia, spręzyna w spoczynku powinna byc jak najbardziej płaska. - nie powinna byc wypukła ani wklęsła. najlepiej ustawic fabrycznie dla samego działania sprzegła, ale róznie ludzie sobie kombinuja dla własnych preferencji.

ja zalewałem u siebie ipone box xtreme ( przy okazji jak chcesz to mam 2 litry tego oleju na handel zostało mi po moto ) bardzo fajny jest tez motorex 10W30 ale jak widze to dobry jest jak ktos ma dobre sprzegło, bo szybciej na tym łapie uslizg jak juz sprzegło jest podjechane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiEXC




Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Rzeszowa

PostWysłany: Czw 23:12, 15 Cze 2017    Temat postu:

A nie czasem w tym roczniku juz jest dot 4 w sprzęgle ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 9:11, 16 Cze 2017    Temat postu:

Mati masz racje nie ogarnalem iczywiscie ze fabrycznie idzie dot. Trzeba sprawdzic co jest naoisane na pikrywce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin