|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kordiks
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:39, 30 Cze 2018 Temat postu: KTM EXC 400? |
|
|
Cześć.
Na wstępie chciałbym przeprosić za wszelkie głupie pytania, ale nigdy nie miałem styczności z KTM i naprawdę będę zadawał oczywiste dla Was pytania
Czy możecie mi powiedzieć coś o KTM EXC 400 4t? Od kiedy był produkowany? Jak z częściami? Co się psuje, a co nie? Ile szykować kasy na zakup samego motocykla i ile na remonty? Co ile robić remont?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieję, że wywiąże się z tego interesująca rozmowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 6:49, 01 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
z tego co kojarze produkowany był cały czas do 2012 roku
z czesciami jak do kazdego innego ktma
psuje sie wszystko - jak to w przypadku wyczynowych motocykli bywa
ile na zakup ? zalezy na co sie nastawiasz czy na moto z początku produkcji, czy ostatnie modele exc-r 400 z 2011 roku, ceny masz w ogłoszeniach wiec nie wiem czego wiecej oczekujesz
ile na remonty ? tyle ile trzeba - zalezy co bedzie do remontowania, praktycznie kazdą sume mógłbym wpisać i moze byc to cena prawdziwa
najlepiej dorwij ksiazke obsługi do danego modelu który cie interesuje, tam na początku są tabele i jest harmonogram co ile co robić. w miare sie do tego stosując masz 99% szans że moto nie nawali, usredniajac tłok wytrzymuje 200-350 godzin bezproblemowo - ale równie dobrze mozna zarznąć w 100
nie wiem czy sie wywiąze rozmowa - bo takicm rozmów juz troche jest na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kordiks
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:57, 01 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Interesuje mnie model z 2001 roku. Czy tam jest silnik RFS? Ogólnie patrząc stan dobry jak na ten rok, dużo rzeczy zrobionych, oleje i filtry wymieniane co 2-3 wyjazdy. Jedyne co mnie zaniepokoiło, to pojawiła się kropelka płynu chłodniczego po lewej stronie, tam gdzie (chyba) jest pompa wody. Właściciel mówi, że pewnie źle silikon złapał. Można tam dać silikon czy powinna być uszczelka?
Czy 7000 za ten motocykl to rozsądna cena?
Z góry dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kordiks dnia Nie 12:24, 01 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 16:43, 01 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
tak 2001 jest na RFS.
silikon musi byc na połączeniu głowiocy z pokrywą głowicy
aczkolwiek tam silikon jako tako nie uszczelnia układu wodnego
tam uszczelnia oring i uszczelniacz - a uszczelniacz jest na wałku rozrządu który w tych modelach zazwyczaj jest mocno wytarty - wiec z prostego wytłumaczenia ze silikon nie trzyma - masz pewnie tak na prawde do wymiany wałek rozrządu ( oczywiscie to przy opcji dość trwałej i skutecznej naprawy )
czy 7000 zł to rozsądna cena - to forum motocyklistów nie wróżek i jasnowidzów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kordiks
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:22, 02 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
A coś mi się obiło o uszy, że występują problemy z tylną piastą. Ktoś może coś więcej powiedzieć na ten temat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 18:02, 02 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
jak w kazdym ktmie
ale zwłaszcza te do 2003 roku piasty sa dosc delikatne, raczej same z siebie sie nie "dzieją" problem jest jak sie jeździ na zuzytych łozyskach - albo jak łozysko całkiem sie rozsypie. wiec o to trzeba dbać. a dba sie najlepiej zmieniajac czesto tuleje dystansowe, tuleje w srodku ( miedzy łozyskami ) - bo problemy są dwa, jeden to taki ze nie łozyska padaja od zuzycia tylko od korozji - szybko wycieraja sie tuleje dystansowe, uszczelniacz nie trzyma - wchodzi woda, chwila i po łozyskuu
druga sprawa mało kto dokreca koło dynamometrycznym kluczem, czesto ludzie skręcaja za mocno - zaciska sie w srodku tuleja miedzy łozyskami, i bieznia zewnętrzna jest zaparta o piaste a wewnętrzne są sciągane do srodka - kulki są zaciskane i tez łozysko przez to leci szybko. troche sie polata z luzem wybija sie gniazdo łozyska i łatwo o pekniecie całej piasty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kordiks
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:33, 03 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Właściciel wymieniał łożyska, nic nie mówił o tulejach. Z tego co piszesz rozumiem, ze tuleje też warto wymienić?
Mógłbyś powiedzieć chociaż w przybliżeniu co ile trzeba wymieniać łożyska i tuleje?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kordiks dnia Wto 9:35, 03 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 13:24, 03 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
nie da sie powiedziec bo zalezy to od wielu czynników
tuleja w srodku praktycznie nie powinna sie zuzyc o ile sie odpowiednio dokręca koło. tuleje dystansowe srednio z 200-300 h wytrzymuja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rooland
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UĆ
|
Wysłany: Wto 14:27, 03 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
A czy ta tuleja ma luźno latać między łożyskami czy na sztywno jest zamontowana? Czy dopiero ośką układamy ją w odpowiednim ułożeniu a odpowiednim dokręceniem lekko ściskamy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 14:39, 03 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
na zdjetym kole moze byc lekko luźna - góra dół moze sie przesuwać dość luźno bo wszystko jest dosc dobrze spasowane i obrobione, ale jak lata pare mm to na pewno cos nie tak ( chyba ze łozyska nie dobite )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 6:47, 04 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | na zdjetym kole moze byc lekko luźna - góra dół moze sie przesuwać dość luźno bo wszystko jest dosc dobrze spasowane i obrobione, ale jak lata pare mm to na pewno cos nie tak ( chyba ze łozyska nie dobite ) |
Wg mnie tuleja wewnętrzna pomiędzy łożyskami musi się opierać o łożyska bo w przeciwnym razie łożyska szybko się rozsypią.
Tuleje i łożyska wymieniasz wtedy kiedy zachodzi potrzeba. Zależy od wielu czynników ( jak i inne czynności serwisowo naprawcze...) - jak myjesz,w jakim terenie jeździsz ( błoto,woda,piach). Jak jest wyczuwalny luz to wymieniasz. Raz po 30mth a raz po 50 Tuleje dystansowe - widać na nich zużycie.
Wymiana piasty to już droższa sprawa. A nawet nie tania w stosunku do wartości motocykla.
Rocznik 2001 będzie miał swoje za sobą. Wymiana tłoka jest najmniejszym problemem bo przy tej okazji zazwyczaj wychodzą inne rzeczy. A silikon ? Lepiej gdyby go nie było widać przy silniku
Na szczęście to model popularny oraz trwały i jest dużo używek i zamienników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kordiks
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:17, 06 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Ten model posiada blokadę kierownicy? Jak oglądałem, to albo nie zauważyłem, albo nie było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|