Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC 400 2001 lewe powietrze, luz na przepustnicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeslaw1232




Dołączył: 24 Lis 2019
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:03, 08 Gru 2019    Temat postu: KTM EXC 400 2001 lewe powietrze, luz na przepustnicy

Prawdopodobnie mam problem z lewym powietrzem bo puszczam gaz to nie schodzi z obrotów tylko ciągnie delikatnie cały czas a jak jadę bez gazu delikatnie przez chwilę i wcisnę sprzęgło to obroty idą w górę.

Miałem za bogatą mieszankę, dałem iglicę w gaźniku o 1 w dół ( to kółko o 1 w górę żeby iglica poszła w dół ) i mam na 3 rowku od góry. Wyregulowałem gaźnik w miarę i chodzi to w miarę dobrze ale gdzieś to lewe powietrze łapie.

Jak wyjąłem gaźnik i podnosiłem przepustnicę to pompka paliwa psikała dosyć mocno, paliwo leciało na 1,5-2 metry. Może ona zalewa gaźnik po prostu? Za dużo paliwa daje?

Przepustnica ma dosyć duży luz ok 3mm. I myślę że to tu jest problem. Że ona tak jakby delikatnie była ciągle otwarta.

Do tego brakuje mi takiej sprężynki i manetka od gazu nie wraca płynnie na swoje miejsce tylko bardzo powoli albo ja muszę ją poprostu cofnąć. Może tutaj też dodając gazu otwieram przepustnicę i nawet jak cofnę gaz to przez ten luz ona nie zamyka się od razu tak jak powinna.

Ktoś miał podobny problem albo wie coś co może mi pomóc? Gaźniki dosyć drogie, nie wiem czy to jakoś można zregenerować czy coś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 22:07, 08 Gru 2019    Temat postu:

pompka ma tak psikać, na wolnych obrotach w ogóle tam paliwo nie jest podawane wiec jak wolno schodzi z obrotów to temat ubogiej mieszankk a nie bogatej - na bogatej jest odwrótnie, szybko schodzi z obrotów lub nawet gaśnie.
przepustnica nawet w nowym gaxniku ma luz, ma tez przesłone która podcisnieniowo jest zasysana i "przyklejana" do korpusu, co sie dzieje po drugiej stronie nie ma znaczenia bo układ jest szczelny.
predzej bym stawialk że nie schodzi z obrotów przez ten rolgaz, albo przez złą regulacje.
mozesz pewnie kupic bezproblemu brakujące czesci do gaźnika swojego i bedzie jeździć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 22:25, 08 Gru 2019    Temat postu:

Sprawdź jeszcze blaszkę czy nie zaczyna pękać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeslaw1232




Dołączył: 24 Lis 2019
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:45, 08 Gru 2019    Temat postu:

Tomokat jaką blaszkę ??

henio12323 możesz mieć rację. Wcześniej tak się działo że gasł nawet i szybko schodził z obrotów no i świeca czarna była, teraz przestawiłem tą iglicę i wyregulowałem gaźnik ( jak widać jednak nie do końca dobrze ) i dzieje się tak jak napisałem. Czyli może być że teraz ma za ubogą mieszankę. Pojeżdżę chwilę i zobaczę czy świeca się biała zrobi.

Masz jakiś sprawdzony sposób na regulację gaźnika ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 7:56, 09 Gru 2019    Temat postu:

przepustnica składa sie z kilku elementów, masz ten cały korpus, rolki, i na przpeusnticy jest też blaszka/przesłona - to o czym wyzej wspomniałem że ten element jest podcisnieniowo zasysany, miedzy blaszką a przepustnicą jest jeszcze uszczelka i tez jak ta uszczelka jest uszkodzona to moze to nie działać tak jak trzeba.

mam sposób na regulacje - rozbieram gaźnik na częsci pierwsze, werfikuje elementy czy cos nie jest zuzyte, kazda nieszczelność uniemozliwia poprawną regulacje, myje gaźnik w ultradzwiękach potem sprawdzam drożność kanałów. dysze i iglice dobieram wg ksiązki serwisowej chyba ze jest jakis tuning w motocyklu typu akcesoryjny wydech to doswiadczalnie dobieram nieco inne nastawy. składam i praktycznie zawsze nastawy są trafione. skład na wolnych obrotach regulowany srubką reguluje na odpalonym silniku, - tutaj tez filozofii duzej nie ma, ale trzeba wiedziec czegos ie szuka, potem jazda testowa i jak mu czegos brakuje to trzeba po objawach pracy silnika dojść jaki jest problem i ewentualnie skorykowac nastawy - tyle Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kudlaty191




Dołączył: 31 Sty 2019
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 11:02, 14 Gru 2019    Temat postu:

Czasami jest to problem zużytego gaźnika, wyrobionego korpusu i płytka nie przysysa się. Radą na to jest zastosowanie większej dyszy slow jet albo regeneracja, wykonałem dziesiątki takich regeneracji, przepustnica jest sztywna jak w nowym gaźniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeslaw1232




Dołączył: 24 Lis 2019
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:27, 15 Gru 2019    Temat postu:

Jak wygląda taka regeneracja ? Na czym polega ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:53, 15 Gru 2019    Temat postu:

ja dodam też tylko od siebie, ze przerobiłem niejeden gaźnik ( motocykl) z róznym stanem zuzycia - jeszcze nie miałem przypadku żeby regulacją nie dało sie dojść do ładu w pracy motocykla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin