Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktm EXC 400 Racing Four Stroke
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niewiadow




Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 18:38, 09 Lis 2016    Temat postu: Ktm EXC 400 Racing Four Stroke

Zamierzam kupić 2 crossa w życiu ,jeździłem 125 w 2t ,ale przełożeniu mocy gdzieś mi nie leży ,za wysoko trzeba kręcić ,żeby jechać, a do jazd w lasach 50%,Tor 40%,górki 10% nie odpowiada mi i sprzedaję.
Mam 55 kg i jestem niski ,to też 125 2t niby dla mnie ale przymierzam sie do KTM w 4t
Pomóżcie mi przy wyborze bo słyszałem że 400 a 450 to jakaś spora róznica mimo 50cm3 ,jak to jest w praktyce uwzględniając moją wagę ?
Chciałem też zapytać czy przy remoncie wymieniając wał,korbę i tłok uzyskam 450 ? bo wał też ma podobno inny kod ,z tego co tu wyczytałem.

Czy ten egzemplarz za 7500 zl jest wart tej ceny ,warto spróbować ?
Zrobione w nim malowanie ramy wymiana wszystkich łożysk w kołach pds główki ramy nowy slizgu łańcucha wszystkie plastiki osłony chłodnic wraz z wzmocnieniami klocki chamulcowe filtr powietrza nowe gripy nowy wachacz wraz z łozyskami opony również nowe michelin.

W silniku zostało wymienione sprzęgło używane w bardzo ładnym stanie + łożysko kosza nowy łańcuch rozrządu łożyska głowicy uszczelniacze pompy wody wraz z wirnikiem uszczelniacze wału oczywiście oleje i płyny został też zamontowany rozrusznik wraz z całą instalacją elektryczną


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 18:43, 09 Lis 2016    Temat postu:

hej, przy tej wadze szukaj 250 4T, 450 będzie za ciężka dla Ciebie, zobacz też 200EXC 2T

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niewiadow




Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 19:04, 09 Lis 2016    Temat postu:

KristofSX napisał:
hej, przy tej wadze szukaj 250 4T, 450 będzie za ciężka dla Ciebie, zobacz też 200EXC 2T


Znaczy sie chyba o moc by chodziło ,bo wagi podobne raczej.
poprzedni motor na sucho 90 kg
exc 400 122kg
exc 250 116kg

Podobno ,dane brane wg ścigacz.pl
Pogodziłem sie że 4t bedzie ciezkim bykiem ,z którym po kilku wywrotkach stracę ochotę po kilku razowym podnoszeniu tego głaza.
Najbardziej chodzi mi o ten moment obrotowy ,gdzie to w 2t trzeba non stop pałować i nie ma duzego zakresu obrotowego gdzie ta moc jest 100% a w 4t od początku do końca jest moc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 19:07, 09 Lis 2016    Temat postu:

400 RFS jest fajna - mała zgrabna a waga w sam raz - spokojnie sobie z nią poradzisz.

jednak 2T jest lżejsze:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:09, 09 Lis 2016    Temat postu:

Przeskok ze 125-tki na 450 exc RFS to dość drastyczny krok. Bardzo możliwe a wręcz pewne że nabierzesz złych nawyków lub zniechęcisz się. Ja bym poszedł w strone większych 2t, 200/250/300 exc. 300exc jedzie już bardzo podobnie do 450 exc, a jest dużo lżejsze. Pozatym 2t są tańsze w zakupie i finalnie możesz kupić młodszy motocykl za te same pieniądze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niewiadow




Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 19:10, 09 Lis 2016    Temat postu:

Zauważyłem ,że nawet ktm 400 rfs jest niższy z siedzeniem o kilka cm niż husqvarna na zawieszeniu ohlins i showa, na plus ktm , Tylko właśnei mam obawy ,bo nie miałem styczności z tym typem

Jakie to moga być nawyki ?
Ja przez jazde tylko w górnym zakresie obrotów nie potrafiłem wchodzić w zakręty na torze ,nie wiem jak bedzie w 4t ,ale w 2t musiałem dawać pełen gaz ,co dawało mi za dużą prędkość i nie wyrabianie się w zakręcie,niska waga chyba tez mi w tym przeszkadzała ,bo na piasku bardzo rzucało,ale to moje odczucia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niewiadow dnia Śro 19:13, 09 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Śro 19:11, 09 Lis 2016    Temat postu:

niewiadow napisał:
KristofSX napisał:
hej, przy tej wadze szukaj 250 4T, 450 będzie za ciężka dla Ciebie, zobacz też 200EXC 2T


Znaczy sie chyba o moc by chodziło ,bo wagi podobne raczej.
poprzedni motor na sucho 90 kg
exc 400 122kg
exc 250 116kg

Podobno ,dane brane wg ścigacz.pl
Pogodziłem sie że 4t bedzie ciezkim bykiem ,z którym po kilku wywrotkach stracę ochotę po kilku razowym podnoszeniu tego głaza.
Najbardziej chodzi mi o ten moment obrotowy ,gdzie to w 2t trzeba non stop pałować i nie ma duzego zakresu obrotowego gdzie ta moc jest 100% a w 4t od początku do końca jest moc.


Może to kwestia regulacji zaworu, gaźnika, może membrany?
Nie powiedziałbym, że moja dwuseta ma mały zakres, raczej każdy kto wsiada pierwsze co mówi to, ze ma całkiem fajny dół i środek jak na dwupaka.

Ciężko mi sobie wyobrazić 55kilowego jeźdźca na 450


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niewiadow




Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 19:14, 09 Lis 2016    Temat postu:

wuhacz napisał:
niewiadow napisał:
KristofSX napisał:
hej, przy tej wadze szukaj 250 4T, 450 będzie za ciężka dla Ciebie, zobacz też 200EXC 2T


Znaczy sie chyba o moc by chodziło ,bo wagi podobne raczej.
poprzedni motor na sucho 90 kg
exc 400 122kg
exc 250 116kg

Podobno ,dane brane wg ścigacz.pl
Pogodziłem sie że 4t bedzie ciezkim bykiem ,z którym po kilku wywrotkach stracę ochotę po kilku razowym podnoszeniu tego głaza.
Najbardziej chodzi mi o ten moment obrotowy ,gdzie to w 2t trzeba non stop pałować i nie ma duzego zakresu obrotowego gdzie ta moc jest 100% a w 4t od początku do końca jest moc.


Może to kwestia regulacji zaworu, gaźnika, może membrany?
Nie powiedziałbym, że moja dwuseta ma mały zakres, raczej każdy kto wsiada pierwsze co mówi to, ze ma całkiem fajny dół i środek jak na dwupaka.

Ciężko mi sobie wyobrazić 55kilowego jeźdźca na 450


Jakiej regulacji ?

Czemu ciężko wyobrazić ? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 19:15, 09 Lis 2016    Temat postu:

Ja ważę 58kg i mam 170cm.

Jechałem 400 ponieważ taką kiedyś szukałem i dla mnie to niższe, lżejsze i mocniejsze moto od DRZ400.
Idealne nie dla wyczynowca. Motocykl bardzo łagodny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 19:16, 09 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niewiadow




Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 19:18, 09 Lis 2016    Temat postu:

Co mogę rozumieć poprzez to że jest łagodniejsze ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Śro 19:19, 09 Lis 2016    Temat postu:

No nie wiem czemu, to żaden hejt. Smile
Przede wszystkim zawór wydechowy. Teraz odebrałem moto od mechanika, który nie przykładał do tego zbytniej wagi, bo po prostu miał przejrzeć silnik i go złożyć i efekt jest taki, że charakterystyka zmieniła się bardzo mocno. Zero dołu, zero środka tylko nagłe jebnięcie i ogień powiedziałbym dopiero od 7tysięcy obrotów tak na oko.
Do 400 w 4T też się przymierzałem i jesli się przesiąde z dwupaka to na pewno najpierw spróbuje motocykla z tym silnikiem.
A myślę, że hackerowi chodziło o to, że bardziej liniowo oddaje moc, bez nagłego wzrostu momentu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Śro 19:21, 09 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 19:29, 09 Lis 2016    Temat postu:

niewiadow napisał:

exc 400 122kg
exc 250 116kg




Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niewiadow




Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 19:35, 09 Lis 2016    Temat postu:

Jeszcze mniej waży ,to nie ma tragedii (chyba)
Co do momentu to dobrze ze tak liniowo myślę ,chyba ze nagły przyrost jest jeszcze fjniejszym odczuciem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:42, 09 Lis 2016    Temat postu:

Tu nie chodzi o wagę czy sposób oddawania mocy. Chodzi o to że duże 4t bardzo rozleniwia, jest dużo mniej wymagające od 2t. Jeśli nie nauczyłeś się hamować na 125 to tu tym bardziej się nie nauczysz, jeśli nie nauczyłeś się jeździć szybko zakrętów to tym klockiem też się nie nauczysz. Będziesz miał wrażenie że jeździsz szybciej, że wyjeżdżasz cięższe podjazdy ale to tylko złudzenie bo duże 4t samo jedzie, wystarczy mu nie przeszkadzać.
Jeśli masz wywalone na swoją technikę to kupuj. Jeśli chcesz coś się jeszcze nauczyć to zostań przy 2t.
Wiem co mówię bo sam jestem po przeprowadzce na 4t, gdzie 2t jeździłem non stop od 5lat.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niewiadow




Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 21:53, 09 Lis 2016    Temat postu:

Zdj : [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin