|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Czw 19:36, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Gadałem dziś z mechanikiem, ktory mi sprawdzał silnik po zakupie. Stwierdził, że zwrócił wtedy szczególną uwagę na przesłoną gaźnika i nie zauważył żadnych pęknięć, rys, etc. Coś mi tu śmierdzi urwanym zaworem
Edycja, sobota-21.02.2015r.:
Koniec spekulacji Panowie i Panie. Przyczyną zatrzymania silnika, w trakcie jazdy był urwany zawór wydechowy, prawy.
Najpierw do sprawdzenia zaworki, zatem ściągamy okienka rewizyjne, w pierwszej kolejności ssące, szybka inspekcja i jest w porządku, następnie wydechowe i okazuje się że jeden jest zdecydowanie niżej niż drugi.
Decyzja, ściągamy głowice. Najpierw gaźnik i już zauważam opiłki, zatem dobrze być nie może. Dalej kolektor i z niego wypada kawałek trzonka zaworu, myślę totalny miazga. Po rozebraniu okazało się, że tłok jest totalnie zniszczony, a tulejka o dziwo nieruszona. Poniżej link do zdjęć głowicy.
Plan jest taki, że głowica do kapitalki, cylek z tulejką zostanie, dobierzemy jedynie odpowiedniego tłoka.
Link
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mazi-1986 dnia Sob 14:06, 21 Lut 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Sob 13:56, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
W poście powyżej opisalem przyczynę zatrzymana silnika, lecz widzę ze edycja posta nie skutkuje pozycjonowaniem tematu, jako temat z nowym postem. Dlatego dodaje tę wiadomość, żeby zainteresowani mogli się zapoznać z postępem prac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szo
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:29, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
to fajnego mechanika masz, ze ci wpadł zawór, lub chińskie zawory
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szo dnia Sob 15:34, 21 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 15:36, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
masakra rzeźnia , ja bym tą tuleję wywalił też jeśli myślisz o dłuższym używaniu tego moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 15:45, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
dlatego się pytałem kto robił remont
to są skutki wiary w czyiś remont kto sprzedaje motocykl
teraz przynajmniej będzie prawdziwy remont po którym moto pojeździ kilka lat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 16:43, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Witam
Czyja dobrze kumam Ty chcesz tą głowice reanimować!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Sob 16:55, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Komentarze, w stylu "Zmień mechanika..." i tym podobne radzą zachować dla siebie, bo wiem z kim współpracuje. Po prostu, nie warto ufać sprzedającemu przy zakupie i zakładać, że nie mówi prawdy. Kto z Was na start wymienia wszystkie zawory?
Tuleja zostaje, ja jestem z niej zadowolony, niczego a tym bardziej mocy mi nie brakuje, jak ktoś jeździ w zawodach, ma dużo kasy to może inwestować w nowy cylek, ja 1,5tys. nie wydam. Zresztą tuleja tu nic nie zawiniła.
Priorytetem jest głowica, pójdą nowe zawory, sprężyny i co tam jeszcze będzie konieczne. Kasy nie będę żałował na to. Muszę też wymienić na wszelki wypadek dzwigienke zaworową, wydechową (ma ktoś może na sprzedaż? ), bo mogła dostać w kość.
Chętnie skorzystam z waszych rad dotyczących odbudowy, za które z góry dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:19, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
dźwigienkę mam 130zł,
przemyśl sprawę cylindra- ładny używany do 400 to 500-600zł także nie ma tragedii nowy zestaw (cylinder + tłok) da radę za 2000 zł załatwić,
rozumiem, że dołu nie chcesz rozbierać? a korba na 100% prosta?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Sob 17:27, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Będziemy w kontakcie odnośnie tej dzwigienki. Korba będzie oczywiście sprawdzona, a dòł się rozbierze, bo zbyt duże ryzyko że odłamki tłoka powpadały. Przy okazji solidnie się sprawdzi łożyskowanie, wał, etc.
A co masz dostęp do fajnych cylkòw, w takiej kasie?
Odpowiadając na powyższe pytanie, to tak mam zamiar naprawiać tą głowicę. Ale to już eksperty ocenia, czy się nada.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mazi-1986 dnia Sob 17:29, 21 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek919
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Dynowa
|
Wysłany: Sob 17:36, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
kup używkę będzie taniej tu widzę jeszcze gniazda do wymiany
pierwsza z brzegu
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17:38, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
też popieram używaną głowicę
sądzę, że wyjdzie taniej niż regeneracja i będzie bardzie pro
racingsystem mogę polecić z allegro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:42, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
to jeszcze zalezy w jakim stanie te gniazda zaworów w tych głowicach na allegro, jak ssace obrabiane cholera wie ile razy to długo nie pojezdzisz i na takiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Sob 17:53, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Już mowie dlaczego rozważam regenerację, nawet jeśli wyjdzie drożej niż zakup używanej. A no, dlatego że będę miał pewność co mam, a kupując wysyłkowo używkę istnieje ryzyko, ze znowu trafię na okazję i za pół roku będę rozpaczał, że silnik stanął, a przecież głowica nowa.
Wszelkie sugestie co sprawdzić, wymienić, jakiej firmy mile widziane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:14, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
mazi-1986 napisał: | Będziemy w kontakcie odnośnie tej dzwigienki. Korba będzie oczywiście sprawdzona, a dòł się rozbierze, bo zbyt duże ryzyko że odłamki tłoka powpadały. Przy okazji solidnie się sprawdzi łożyskowanie, wał, etc.
A co masz dostęp do fajnych cylkòw, w takiej kasie?
Odpowiadając na powyższe pytanie, to tak mam zamiar naprawiać tą głowicę. Ale to już eksperty ocenia, czy się nada. |
jeśli chodzi Ci o używany to miałem kiedyś i właśnie za takie kwoty, co do nowych myślę, że sam zdołasz wynegocjować taką cenę w salonie,
dobrze to sobie wszystko przemyśl jak już pchasz się w koszty to czy nie lepiej zrobić raz a porządnie, tuleja w tych silnikach to nie jest dobry pomysł
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szo
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:22, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Komentarze, w stylu "Zmień mechanika..." chodzi o to ,ze idzie sprawdzić kiedy się kończy dany zawór
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|