|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:25, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
no to czysta matematyka - ja kupiłem motocykl z pewnym 300 mth przebiegiem i silnik nigdy nie rozpoławiany, zrobiłem sezon na tym. a jak kupiłem moto to praktycznie nie stygł nie wiem ile najechałem, ale jeździłem ciągle po asfalcie i terenie 100-150 mth mysle że bezproblemowo pykło w sezonie. i wtedy nawet nie brał oleju nawet. rozbieram selekcja pierwsza tłoczka, wymieniłem tłok na nowy. zawory na nowe bo były dorżnięte i po remoncie po kilku miesiącach od wakacji zaczeły się stuki korby dopiero. do zimy dojeździła i sobie zdechła. ale do tej zimy prawie drugie 100 napykałem. latałem sprzetem na uczelnie dzien w dzien i nie była to zwykle pyrkająca jazda. wiec juz 300 mth zakup 100 jeden sezon 100 drugi 500 jak w morde strzelił i korbe wyjąłem to nie była tragiczna, widać było tylko spore zuzycie powierzchniowe stopy korbowodu, nic nie pekło na szczęscie nawet ale był spory owal. teraz wrzuciłem PROXa korbe i ponad 200 mth napyrkałem i nie zamierzam jeszcze tam zaglądać tylko teraz w terenie ostrzej odkręcam no i prox to prox a nie oryginał więc 500 mth nie oczekuje ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:25, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | Posiadam fabryczny licznik mth i z niego korzystam. |
Ja również. Po co komplikować proste rzeczy.
Po to jest licznik żeby z niego korzystać.
A wracając do przebiegu i rzeczonych 500 mth, to rzeczywiście ciężko mi w to uwierzyć... .Może przy jakimś super delikatnym użytkowaniu... Ale to i tak jakieś 17000 kilometrów... Ciężko mi sobie wyobrazić żeby jakiś współczesny silnik hardenduro/mx tyle wytrzymał.
Zdarzało mi się nakręcić 280-290 mth na TE450 i WR450 (obydwa od nowości w moich rękach i precyzyjnie serwisowane). Ale te wartości to i tak górna granica. Po 300mth były już koszta, koszta, koszta...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Pon 21:31, 02 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:31, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
KNKS napisał: |
A wracając do przebiegu i rzeczonych 500 mth, to rzeczywiście ciężko mi w to uwierzyć... .Może przy jakimś super delikatnym użytkowaniu... Ale to i tak jakieś 17000 kilometrów... Ciężko mi sobie wyobrazić żeby jakiś współczesny silnik hardenduro/mx tyle wytrzymał.
|
nie stety era rfs-ów mineła i wraz z nimi takie przebiegi, dlatego buduje sie hybrydy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:38, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
RFS to jednak RFS dlatego wciąż mam dylemat - wymieniac na cos nowszego czy nie...
teraz na budziku mam ponad 500 mth i mam jeszcze sporo rzeczy w silniku nieruszanych, jakies łozyska na trybach skrzyni. skrzynia sama. niedawno dopiero mi sprzegło siadło ( same tarcze ;P ) także silniki mega pancerne i w sumie wszystkoodporne bo jak na wyczynówki są mniej wrażliwe na np jakosc paliwa czy olej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:53, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
No tak... Tylko ze RFS nie będą jeżdzić w nieskończoność... a postępu nie zatrzymasz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 21:59, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | RFS to jednak RFS dlatego wciąż mam dylemat - wymieniac na cos nowszego czy nie...
|
nanjowsze silniki to powrót to RFS-a więc jak wymieniać to na 2014
nawet napinacz prawie taki sam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:05, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
najnowesz silniki to rozwiniecie silnika z 530, ma wiecej wspólnego z poprzednikiem niz z rfs-em, z rfs-a ma chyba tylko mechaniczny napinacz rozrządu i jeden obieg oleju.
ciekawe czy układ wtryskowy z najnowszych katów da rade zestroic z rfs-em
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Pon 22:08, 02 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pon 22:18, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
temat mth powraca jak bumerang wiecie jakie jest spalanie 4T na zawodach?? Ok. 8 litrów na godzinę jazdy. Te motocykle są do tego stworzone czytaj wyczynowe moto ma dostawać w pizdę non stop. Po to jest licznik by sprawdzić ile się przejechało. Robisz 3mth na zbiorniku? To super ja też , ale to tylko pokazuje jakimi jesteśmy amatorami
500mth na jednej korbie?? Podzielcie to na 3 a wyjdzie rzeczywisty przebieg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 22:19, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
dlatego czekam na testy i słyszałem że 2014 fajnie sie spisuje... tylko też dla mnie opinia po przejażdzce i 20 mth pracy motocykla to opinia żadna ;D bo to że jeździ fajnie to ja mogę założyc nie widząc motocykla na oczy tylko wiedzac że ma napisane KTM
zobaczymy jak beda jakies opinie po kilkuset mth wtedy dopiero pewnie chętniej bym kupił. w polsce też trudno o takie przebiegi w tak młodych moto. ale w USA na forach to ludzie w sezon potrafią remont robić i wprowadzać szeregi modyfikacji i tuningów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 22:50, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
KozioŁ napisał: | temat mth powraca jak bumerang wiecie jakie jest spalanie 4T na zawodach?? Ok. 8 litrów na godzinę jazdy. Te motocykle są do tego stworzone czytaj wyczynowe moto ma dostawać w pizdę non stop. Po to jest licznik by sprawdzić ile się przejechało. Robisz 3mth na zbiorniku? To super ja też , ale to tylko pokazuje jakimi jesteśmy amatorami
500mth na jednej korbie?? Podzielcie to na 3 a wyjdzie rzeczywisty przebieg. |
mi na torze wychodzi 1bak do 1mth na liczniku, w terenie też robię 2-3mth na baku, przy serwisowaniu mniej więcej uśredniam, olej co ok 10mth na liczniku, zawory co ok 20mth, tłok wymieniłem po 100 i było good
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pon 22:57, 02 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | KozioŁ napisał: | temat mth powraca jak bumerang wiecie jakie jest spalanie 4T na zawodach?? Ok. 8 litrów na godzinę jazdy. Te motocykle są do tego stworzone czytaj wyczynowe moto ma dostawać w pizdę non stop. Po to jest licznik by sprawdzić ile się przejechało. Robisz 3mth na zbiorniku? To super ja też , ale to tylko pokazuje jakimi jesteśmy amatorami
500mth na jednej korbie?? Podzielcie to na 3 a wyjdzie rzeczywisty przebieg. |
mi na torze wychodzi 1bak do 1mth na liczniku, w terenie też robię 2-3mth na baku, przy serwisowaniu mniej więcej uśredniam, olej co ok 10mth na liczniku, zawory co ok 20mth, tłok wymieniłem po 100 i było good |
dobrze gadasz - 1bak=1mth proste jak jebanie
nasze liczniki mth to najzwyklejsze liczniki liczące czas pracy silnika.
Proszę was poczytajcie na czym polega motogodzina w silnikach o zmiennych obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Pon 23:19, 02 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas88lag
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzciana/Rzeszów
|
Wysłany: Wto 3:34, 03 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Nie ma sensu nikogo do niczyjej "racji" przekonywać
Forum jest po to żeby podzielić się własną wiedzą, spostrzeżeniami, ale reszta już należy do właściciela maszyny.
Jak ktoś zmienia olej praktycznie 3 razy częściej niż ja (liczę 1bak=1mth) to sprzętowi na pewno nic się nie dzieje, co więcej pewnie nawet lepiej dla niego. Ale właśnie tutaj dochodzimy do momentu gdzie przyszły właściciel sobie poczyta i sam zdecyduje jakie okresy między serwisami przyjmie dla siebie. Niech wie, że po tych 8-10 wyjeżdżonych zbiornikach paliwa nie będzie musiał zlewać oleju mocno przepracowanego, czarnego jak smoła, a z sitek wyciągać połowy silnika.
Ja zostaje przy swoim sposobie "liczenia", a jak zacznie coś się dziać będę na bieżąco intereweniował i ewentualnie skracał czas między wymianami. Na razie nie widzę takiej potrzeby. Leję 300V, bo przy takim serwisie jeszcze jest mnie na niego stać. Gdybym miał olej zmieniać 3 razy częściej Motul nie wchodziłby w gre, byłby najzwyczajniej za drogi (dla mnie).
Uważam, że taki sposób serwisowania jest najrozsądniejszy. Nieważne czy mamy do czynienia z nowym silnikiem czy ze "starym RFS'em". Bo co z tego, że na przykład książka serwisowa nie przewidywałaby ubytków oleju. Każde "serducho" jest troszkę inne i jednemu nie weźmie grama, a drugi doleje pare "setek" po "paru" km. Nie znaczy to, że obaj mają się sztywno trzymać wytycznych serwisowych i nic nie ruszać, bo ten drugi bez oleju nie pojeździ zbyt długo.
To tak jak z "serwisowaniem" naszych zębów. Na kontrole wypadałoby iść, ale nie zawsze trzeba w nich grzebać i wydzierać zdrowe plomby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 9:23, 03 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
licznik ktm jeszcze dodatkowo zlicza czas pracy przy obrocie koła wiec jest nieco dokładniejszy niz chinskie liczniki które mierzą tylko czas pracy silnika. wiec jak odpalasz to juz sie nalicza w exc nie
druga sprawa - to moim zdaniem przy oleju najlepiej patrzec po kolorze, ja jak zlewam to jeszcze leci zielonkawy kolor no ale juzw czarny prawie wchodzi. co wychodzi jakies 20 mth na moim liczniku. i mniej wiecej tego sie trzymam a jak ktoś moze bardziej katuje albo ma zuzyty silnik i po 10 mth ( takich jak u mnie ) ma juz smołe no to trzeba częsciej ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Wto 10:23, 03 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Z tym licznikiem oryginalnym KTM to faktycznie nie są prawdziwe moto godzinki.Wystarczy że pcham moto na zgaszonym silniku i już liczy mth,wiec paranoja. ja osobiści wymieniam olej pomiędzy 15 a 18 mth licznika KTM to jakieś 500 600 kilometrów wychodzi na nim i tego się będę trzymał,dziwi mnie tylko fakt że one trosze oleju wciągają i zawsze jak robię jakiś wypad w teren około 100km to leje pod górna krawędź oczka bo lubi pociągnąć jakieś 20ml ,wkurza mnie to ma maxa. Druga sprawa co mnie nurtuje to jak sprawdzić ile zostało łańcuszka rozrządu,przy starych napinaczach było to proste a tu już się główkuje,fakt że po zdięciu pokrywy łańcuszek jest napięty na zgaszonym silniku czyli hydrauliczny napinacz trzyma jakąś siłą na zgaszonym, jedynie chyba to będzie jakiś wyznacznik sprawdzenia stanu łańcucha,jak będzie się już unosił to trzeba będzie go wymienić,ostanio skontrolowałem zawory luzy książkowe idelane to mnie zadowoliło.
Z tą wymianą tłoka to myślę że faktycznie na około 150mth licznika ktm zdejmę czapkę i wymienię tłok co o tym myślicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 17:23, 03 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
husa - bo moto nie słuzy do pchania tylko do jeżdzenia ;D zakładanie licznika który by liczył idealne motogodziny troche mija się z celem. po 2 to przy zwykłej srednio ostrej jeździe róznica mysle że nie wyjdzie olbrzymia. swoją droga mało sprzetów ma liczone motogodziny wg fizycznego wzoru gdzie są uwzględniane jakies usrednione obroty z maksymalnych mozliwych itp itd... nawet traktory czy łodzie mają zwykłe liczniki często nawet analogowe na linke. to ma tylko pomagać serwisowac a nie liczyc z idealna precyzją. lepiej liczyc na mth niz na np baki, czy inne wyznaczniki.
co do napinacza - szukaj takiego hydraulicznego z zapadkami. wtedy łatwiej bedzie poznac co i jak. a co do remontu - póki zima sciągaj, koszt niewielki bo uszczelki to prawie groszowe sprawy i nie nastawiaj sie na wymiane tłoka tylko oddaj do pomiarów i wtedy bedziesz wiedział czy wymieniac cyz nie,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|