Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktm exc 450 2012 potrzebna porada
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 19:13, 06 Sty 2020    Temat postu:

dokładnie, jakbys miał 15 minut na zapoznanie sie z motocyklami RFS i nowszą wtryskówką po 12 roku - nie miałbys wątpliwosci co wybrac - tylko wtrysk. ten motocykl to przepaśc w kazdym aspekcje względem RFSa

kody błędów wyswietlaja sie same - jedziesz, uszkodzi ci sie czujnik temperatury ( zakładając ) to od razu wyrzuci ci błąd na diodzie FI obok zegara, w ksiazce serwisowej jest opis kodu błędów

znowu doczytaj ksiązke - na pewno nie kaza wymieniac korbowodu, tylko go sprawdzić, te silniki są bardzo udane i mega pancerne - oczywiscie nieodporne na głupote ludzką i oszczedności. ale jezeli jest w miare zadbane to przy tym przebiegu nic nie musisz robić tak na prawde, te silniki potrafią wytrzymać NAWET po 1000 godzin ( był gdzies koleś na jakims wypadzie nawinał setki kilometrów, wymieniał tylko olej i regulował luzy zaworowe ) oczywiscie po tym przebiegu bez ingerencji w srodek silnika pewnie wiekszosc była mocno dobita, i nadwyraz zuzyta, ale realnie dla amatora to około 300 godzin spokojnie mozna zrobić, oczywiscie obserwowac luzy zaworowe, dbac o oleje i filtry


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pon 21:15, 06 Sty 2020    Temat postu:

no to mnie przekonaliście Smile
w przyszły weekend, mam nadzieję, powrócę tu ze zdjęciami Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:21, 06 Sty 2020    Temat postu:

Kupować i latać ta 450

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jachu1111 dnia Pon 21:22, 06 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pon 23:08, 06 Sty 2020    Temat postu:

Dobra, teraz sprawa, kolega z forum podpowiedział, że moto, które jadę oglądać nie jest 2012, ale 2011.
Ogłoszenia i zdjęcia w linku:
[link widoczny dla zalogowanych]

I teraz tak patrzę, porównuję i faktycznie niektóre elementy (lewy dekiel silnika, tj. pokrywa alterantora?) jest raczej 2011 a nie 2012.
1 rejestracja jest 09/2012, więc może to ma na myśli sprzedający. Nr VIN: VBKEXA40XBM399737.
Próba rozkodowania VIN faktycznie wskazuje na 2011... Dekoder nic więcej jednak nie podaje...

Googluję i już widzę, że wcześniejszy model jest na gaźniku, ale nie mogę znaleźć jakiś sensownych testów/porównań...

Ktoś może się wypowiedzieć o tym modelu? Albo jakieś linki zapodać? będę zobowiązany...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pm2z dnia Pon 23:10, 06 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:14, 06 Sty 2020    Temat postu:

Tak to gaźnik cena w miarę jak 13500 zł za taki sprzęt który ma tylko 100 mtg . Ja bym się nie zastanawiał nad nim ani chwili . Mój ktm identyczny exc450 tylko 2009r sprzedałem dziś i mil 650 mtg od nowości i chodził aż miło sprzedał dziś to za 16300. Więc jedź bierz to i oraj po deklach widać że ma mało Mtg nalatane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pon 23:23, 06 Sty 2020    Temat postu:

Fajnie, wiem, że cena jest OK, a oglądanie i tak mam umówione. Jestem pierwszy w kolejce na 1. wolny dzień sprzedającego. Tylko tak googluję i prawie nic nie mogę znaleźć dokładnie o tym modelu. Bo to jest 2009-2011, czy jak?
O 2012+ tak samo jak o RFS (do 2008????) jest tego sporo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:27, 06 Sty 2020    Temat postu:

Tak 2007-2011 silnik xc4

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 23:30, 06 Sty 2020    Temat postu:

450 EXC FACTORY EDIT. <2011><EU><8403K7> to wychodzi po numerze vin sprzedany rzeczywiscie prawie pod koniec 2012 roku - pewnie facory wersja sporo drozsza i nie było tak chętnych Very Happy
nie ma co siedziec i doczytywać sie "forumowych" opowiesci które są mniej lub bardziej znaczące - chcesz jeździc endurakiem, cena spoko, ciebie stac to nic tylko kupuj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:37, 06 Sty 2020    Temat postu:

Faktory czy sixdays była trochę droższa i tyle fajnie zbiornik przezroczysty kute półki tarcze pływające i tyle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 9:03, 07 Sty 2020    Temat postu:

kiedys six days był niewspółmiernie tani w stosunku do czesci, kosztował np 5 tysiecy drozej, a dodatków było na 7-8 tysiecy. dzis juz tak nie bardzo jest Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Sob 17:35, 11 Sty 2020    Temat postu:

kupił, przywiózł, cieszy się jak dziecko Smile

kilka mankamentów wyszło:
- niedokręcona śruba zębatki zdawczej (!!!), aż się wierzyć nie chce Sad
- moto ładnie odpala na zimno i trochę gorzej na ciepło, stawiam na za ciasne zawory
- kopka nie odbija jak powinna, pewnie sprężyna do wymiany
- tylna opona do zmiany
- krzywy ogon, a przynajmniej ta część z migaczami i rejestracją, ale to i tak będę ściągał

z dobrych stron:
- sprzęgło rekluse
- wiatrak chłodnicy
- zestaw zapasowych klamek
- trochę chemii do filtra pow., 2 dodatkowe filtry, trochę oleju

przebieg 103h, czeka mnie wymiana tłoka, wg instrukcji robi się to przy 90h. a może odpuścić, sam nie wiem.
póki co czeka mnie sprawdzenie zaworów, a jak przyjdą filtry oleju, to zmiana oleju z filtrem.
i generalnie muszę przewertować instrukcję, bo to mój pierwszy kat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:39, 11 Sty 2020    Temat postu:

Hej sprawdź zawory i ogień pod 200 mtg strata kasy na zmianę tłoka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 17:56, 11 Sty 2020    Temat postu:

1) jak sie cały czas stosuje jedna srube i podkładke tak bywa, a mało kto w ogóle kleju do gwintów uzywa - polecam kupic nową srube i podkładke kosztuje to kilkanascie złotych, skrecasz i po problemie
2 - ciasne zawory to jedna z opcji, inna to np problemy z gaźnikiem
3- jeszcze nie spotkałem uszkodzenia spręzyny w której sie " rozciagneła" prędzej to jest źle zmontowany mechanizm

doczytaj czy przy 90h chcą zmienic tłok czy tylko go skontrolować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Sob 18:36, 11 Sty 2020    Temat postu:

Henio12323,
pewnie masz rację z tą sprężyną, to przecież od strony sprzęgła, więc może ktoś przy wymianie na rekluse źle to poskładał. obadam temat, dzięki za naprowadzenie na ten trop Smile

właśnie zajrzałem do schematu interwałów serwisowych. Przy 90h WYMIENIA się:
tłok, korbowód, wszystkie łożyska silnika.
kontroli podlegają zaś cylinder, zawory, wałek rozrządu, skrzynia biegów i inne.

Ja rozumiem, że te interwały są mocno przesadzone. Np. korbowód wymieniłbym tylko, jeśli przy wymianie tłoka stwierdziłbym w nim luzy. Wtedy zaś, skoro silnik i tak rozpołowiony wymieniłbym wszystkie łożyska.
A co do tłoka... to jak się sprawdza tłok???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pm2z dnia Sob 18:37, 11 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:07, 11 Sty 2020    Temat postu:

Poprostu każdy wie że 300 mtg dla exc 450 to nic . A tam na pewno piszą że sprawdź A nie wymienić . Ale jak chcesz możesz wszystko wymienić tylko po co z dobrej części na nowa to chyba nie ma sensu . A i nim wykorzystasz pełna moc tej lokomotywy to trochę czasu minie więc ja bym nic nie robił prócz tych zaworow regulacji. Reszta to strata kasy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin