Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktm exc 450 2012 potrzebna porada
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rawka77




Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:59, 16 Sty 2018    Temat postu: Ktm exc 450 2012 potrzebna porada

Witam wszystkich potrzebuje porady mam okazje kupić Ktma exc 450 2012 przebieg 221 mth podobno wymieniony tłok przy 160 i łańcuszek rozrządu a wiec do rzeczy moto jest za dobra cenę bo za 3000€ i z przywozem do polski bd mnie kosztował jakieś 14000 zł, obecnie mieszkam w irlandi ale planuje wrócić do Polski i plan był kupić juz w Polsce ktm exc 300 chodziło mi głównie o prostotę silnika 2T. Wracając do tematu jak to jest z tym katem serwisowanie go będzie dużo droższe ?? Co ile zmieniać w nim tłok dodam ze jestem amatorem jak z głowica co ile nowe zawory ?? I ogulnie przy założeniu ze będę robił jakieś 80mth w sezonie to co ile sezonów bd musiał robić generalke czyli tłok korba i zawory z góry dzięki wszystkim za opinie Wink jeśli ma ktoś kontakt z takim Ktm juz na wtrysku to chętnie wysłuchań opini ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:27, 16 Sty 2018    Temat postu:

duzo drozsze od czego ? od 300tki ? pewnie nawet tansze Razz zawory nowe jak stare bedą zuzyte. jak chcesz sie dowiedziec o interwałach to dorwij ksiazke serwisową tam jest wszystko opisane, nie ma info co ile zmieniac zaworów, ale jest np kontrola co ilestam godzin, realnie to wytrzymuje bardzo duze przebiegi. moto jak trafi sie i tak tanio, bo 14 tysiecy za 2012 rok to niezła cena, wiec nawet zakładajac grubszy remont, i tak nie jest źle, a po serwisie dobrym, taki silnik robi 200-300 godzin pałowania bez zaglądania, jak zadbasz to da sie nawet wiecej wykręcic bez przetrzymywania gratów. chociaz takie elementy jak łancuszek itp mozna by zmienic czesciej. to pancerne sprzęty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rawka77




Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:34, 16 Sty 2018    Temat postu:

Czyli warto tego kata Wink hmm jak dla amatora 200mth n jednym tłoku to dużo wsumie myślałem ze max 150 ;D czyli wychodzi na to ze jak zrobię generalke to po za regulacja zaworów i łańcuchem rozrządu olejem z 3 sezony lekko powinienem zrobić zakładając te 80 mth co sezon Wink czyli model 2012 na wtrysku to udany sprzęcik ??Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pajka




Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Wto 21:37, 16 Sty 2018    Temat postu:

Tak jak Henio napisał, w serwisówce masz opisane wszystkie interwały serwisowe. Ja przy 105 godzinach wymieniłem tłok, reszty nie trzeba było ruszać, tłok też raczej profilaktycznie, bo i tak musiałem uszczelki kupić, tylko, że mój ma dopiero 117 godzin nalatane.
Wszystko zależy gdzie będziesz latał, u mnie na Mazurach raczej płasko.
Poprzedniego miałem na gaźniku, więcej do gaźnika nie wrócę.
Serwisówka podaje wymianę tłoka co 105 godzin, przy amatorskiej jeździe można pezeciągnąć to.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pajka dnia Wto 21:40, 16 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rawka77




Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:41, 16 Sty 2018    Temat postu:

A jak ten wtrysk się tam sprawuje nie ma z nim jakiś problemów ?? Wink na co zwrócić specjalnie uwagę ?? W niedziele chyba po niego pojadę Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pajka




Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Wto 21:43, 16 Sty 2018    Temat postu:

Wtrysk jest wrażliwy na kiepskie paliwo, od razu filtr (skarpetę) do zbiornika. U mnie sprawuje się bezproblemowo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:49, 16 Sty 2018    Temat postu:

wtrysk jak to wtrysk - moze paść pompa, moze paść wtryskiwacz, obsługa na pewno drozsza , trzeba regularnie zmieniac filterki paliwa, do baku jak kolega napisał warto wrzucic taką skarpete - mikrofiltr na kołnierz wlewu sie zakłada i nawet piasek wyłapie.

jeździ lepiej niz gaźnikowiec - bo niezaleznie od warunków optymalizuje sam sobie wszystko. jak cos padnie to niestety trzeba zmienci i tyle. ale jak ktos kupuje wyczynówke to chyba z kosztami sie liczyc musi ;D pada to tez róznie, niekótrzy lataja kilka dobrych lat i nic sie nie dzieje... a widziałem przypadek ze w ciagu nieco ponad sezonu koleś 2X pompy zmieniał w ktmie - moze cos padło, moze on cos obsłużyc tego nie potrafił np lał mizernej jakosci paliwo - ciezko powiedziec ;D tak czy siak nie bał bym sie tego na pewno.

na co zwrocic uwage - na wszystko -standardowo Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rawka77




Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:54, 16 Sty 2018    Temat postu:

Ok wielkie dzięki za pomoc Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 22:01, 16 Sty 2018    Temat postu:

Mam w pamięci ogłoszenie gdzie ktoś wystawiał właśnie 450 exc z 2012r i miał 380h od nowości. Silnik nie ruszany. Oczywiście pomijam fakt że po tylu godzinach na jednym tłoku to cylinder może już byc do wymiany. Ale jak widąc jednostka pancerna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rawka77




Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:04, 16 Sty 2018    Temat postu:

Kurde 380 mth to bardzo dużo jak na tłok ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 22:05, 16 Sty 2018    Temat postu:

moze byc Very Happy a moze nie byc, przewija mi sie sporo cylindrów, niektóre znajomych po setkach godzin - tam wytarcia sa na prawde minimalne, mało kiedy spotykam cylinder który jest skatowany po kilka setek - zwykle to prędzej juz trafia do takich ludzi, ze tak potrafią dorznać że cos wybucha i nie ma czego ratować. wiekszosc cylindrów jakie mierze to maja do 2 max 3 setek zuzucia, jak juz wiem ze ktos długo na jednym tłoku lata to zwykle to widac po tym że w obu płaszczyznach jest troche rozjechany wymiar.

ja sam w swoim 525 miałem nalatane od groma godzin, i tez cylinder sie trzymał nieźle ( póki korba nie padła Very Happy ) przy 400 h to pewnie dopiero miał dziewicze otwarcie silnika Very Happy i na dobra sprawe niewiele było rozjechane od normy także cylinder spoko przezyje wiecej nawet Razz tylko szkoda zeby sie jajko robilo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pon 16:47, 06 Sty 2020    Temat postu:

Hej, odkopuję temat.

Szukam dla siebie EXC 400/450, niby ze starym silnikiem RFS, ale mało tego w mojej okolicy (południowa Szwecja), za to znalazłem 450'12 w dobrych pieniądzach i z przebiegiem 103mth. No i zacząłem wertować internet oraz serwisówkę.

ECU:
I teraz pytanie: jakie są możliwości podłączenia kompa diagnostycznego we własnym zakresie? niektóre bajki mają taką opcję w wyświetlaczu głównym (tam gdzie prędkościomierz) ale chyba KTM tak nie ma. Z kolei w BMW używam takiego śmiesznego złącza OBDII i appa na androida, a tu jak?
Bo niby warto móc sprawdzać kody błędów, nawet i bez awarii, tylko systematycznie. Nawet książka to zaleca.

Paliwo:
"Skarpeta" do baku wydaje się być koniecznym zakupem, ale zauważyłem, że serwisówka każe wymieniać "fuel screen", taki mały filterek w przewodzie paliwowym co 1h (sic!). Jak to rozumieć? Na wyjazd 5h mam zabrać 5 filterków na zmianę???

Czytałem już kiedyś o wrażliwości pomp/wtrysków na zanieczyszczenie, ale tak częsta wymiana to chyba jednak przesada... A może nie?

Specyfikacja
Moto który mam oglądać to "factory edition". Różni się to bardzo od wersji standardowej i "six days"? Zakładam, że specyfikacja "factory" jest gdzieś pomiędzy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pm2z dnia Pon 16:50, 06 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 17:48, 06 Sty 2020    Temat postu:

błędy stałe są wyrzucane na diodzie FI jako kody błyskowe - i da sie ten błąd odczytac bezproblemu, są jakies chinskie programy które potrafia costam odczytać, ale funkcjonalnosc jest bardzo mała.
bmw ma eurozłącze - albo przynajmniej cos co bazuje na tym " jezyku" ktm ma inny system, wiec nie ma czegos takiego do ktma. błędy jakie mozesz miec w historii to jakies "głupie" wynikajce np z próby odpalenia silnika bez wpiecia jakiegos czujnika czy wtryskiwacza ( jak sie np reguluje luzy zaworowe i zakręci silnikiem to potrafi taki bład wskoczyc, ale na nic to nie wpływa kompletnie ze ten bład jest w historii, a jakis błąd zwiazany z awaria bedzie wyrzucany na diode - wiec podpinac sie nie musisz, a jak juz bardzo chcesz to na pewno gdzies bedziesz miał ASO
2 - nie kaze wymienic co 1godzine tylko po pierwszej godzinie, a potem interwał wymiany jest znacznie wiekszy.

wszystko zalezy od rocznika - oni co roku daja duze róznice, moze ktos kto pamieta co byłuy w factory 2012 sie wypowie, pewnie ma kute pólki, i jakas płyte pod silnik + inne "malowanie" generalnie po tylu latach wiekszego znaczenia to nie ma, bo mógł byc ogołocony z dodatków - lub miec załozone dodatkowe/inne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pon 18:10, 06 Sty 2020    Temat postu:

serdecznie dziękuję Smile
jak nic lepszego się nie trafi (bo jednak wolę starszy model, zwłaszcza jeśli miałby mało mth, a cenę niższą), to pewnie w sobotę go przygarnę.

<<<dopisane>>>

no dobra, wertuję serwisówkę, a teraz jeszcze instrukcję obsługi i...
1. nie mogę znaleźć jak odczytać kody błędów, domyślam się, że jakieś przytrzymanie przycisków na wyświetlaczu, czy coś... W sumie, to nie takie ważne "na teraz".

2. po 105mth, poza tłokiem, "wymienić korbowód, łożysko korbowodu i czop korbowy"... cholera, myślałem, że takie coś robi się po jakiś 300mth. domyślam się więc, że niska cena sprzęta jakiego znalazłem sugeruje, że gość sprzedaje przed tym serwisem, tym bardziej, że ma najechane 103mth. Czy to naprawdę trzeba robić???
U ostatniego właściciela moto używane mało, rzadko i amatorsko, ale poprzedni właściciel (było dwóch) chyba startował w zawodach, na owiewkach jest numer startowy, więc może należałoby to zrobić???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pm2z dnia Pon 18:21, 06 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:47, 06 Sty 2020    Temat postu:

Po 100 mtg w 450 bym nic nie ruszał ale jak chcesz to wymień tłok łańcuszek rozrządu i ogień pod 200mtg ciągnąć Moto. I tyle jak cena dobra kupować młodszy sprzęt A nie obiekt muzealny jakim jest Rfs

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin