|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swebo
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:58, 01 Lut 2021 Temat postu: KTM EXC 525 2003r / brak iskry z rozrusznika |
|
|
Hej ludziska.
Jak w temacie - KTM EXC 525 2003r / brak iskry z rozrusznika
----------
Z kick pali na strzał, z aku na rozruszniku brak iskry.
Kręci normalnie wałem / czyli sprzęgiełko torque limiter też wykluczam
----------
Co sprawdzone, tym samym wykluczam:
- akumulator wykluczam, podpięty - jeden, drugi i nawet z samochodu.
- świeca wiadomo, już któraś z kolei
- kręcenie rozrusznikiem z klikaniem killera też nie pomaga
- cała wiązka sprawdzona
- wiązka na zewnątrz, prześwietlona, pomierzona...
- podczas pracy silnika, ładowanie książkowe
- fajka również zmieniona i pomierzone opory
- kabel wysokiego napięcia, jak wyżej...
- cewka, skoro z kopa pali - wykluczam
- przełączniki na próbę odłączone
- licznik na próbę odłączony
- czujnik hamulca - przód/tył, to samo odłączony
Macie jakieś pomysły, może ktoś miał coś podobnego u siebie, z góry dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 12:16, 01 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
brzmi to tak jakby układ rozrusznika wykluczał iskre, odepnij przewód plusowy od rozrusznika, i zasil go z oddzielnego aku - zobacz czy wtedy ma iskre, jak ma to znaczy że przy okazji wciskania przicsku rozrusznika, przyciskasz od razu gaszenie - czyli jakis błąd w instalacji, jak nie ma, to znaczy ze kręci za wolno i problem tkwi po stronie kiepskiego układu rozrusznika - raczej stawiam na to drugie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swebo
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:48, 02 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | brzmi to tak jakby układ rozrusznika wykluczał iskre, odepnij przewód plusowy od rozrusznika, i zasil go z oddzielnego aku - zobacz czy wtedy ma iskre, jak ma to znaczy że przy okazji wciskania przicsku rozrusznika, przyciskasz od razu gaszenie - czyli jakis błąd w instalacji |
a to nie jest tak czasem, że po naciśnięciu guzika, po za rozrusznikiem, uruchamiamy też zapłon?, chyba że się mylę... hmm
Jeśli podam mu osobne zupełnie zasilanie tylko na rozrusznik, czyli + na rozrusznik, - /masa/ gdzieśna ramę, to też powinna pojawić się iskra?
Skoro odepnę mu plus z rozrusznika, odłączę też przekaźnik, co za tym idzie - cewkę... mylę się?
henio12323 napisał: | jak nie ma, to znaczy ze kręci za wolno i problem tkwi po stronie kiepskiego układu rozrusznika - raczej stawiam na to drugie |
tu właśnie nawet podpięty pod aku z samochodu, kręci jak oszalały...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez swebo dnia Wto 9:50, 02 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 10:27, 02 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
mylisz sie, zapłon jest cały czas, - to nie jest jak w samochodzie że masz 2 pozycje. motocykl caly czas jest gotowy do rozruchu, w nowszych wtryskach jest zbudzanie modulu itd, i jest wywoływane obrotem wału.
tak jak odepniesz nawet aku główne a zasilisz go bezposrednio na rozruszniku ( minus gdzies na obudowe rozrusznika czy silnik - obojętne, plus do terminala plusowego ) to normalnie ma byc iskra i moto ma odpalac.
cewka jest zasilana z alternatora
rozrusznik moze kręci - a ciekawe jak silnik, tam padały sprzęgiełka rozrusznika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swebo
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:55, 02 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | mylisz sie, zapłon jest cały czas, - to nie jest jak w samochodzie że masz 2 pozycje. motocykl caly czas jest gotowy do rozruchu, w nowszych wtryskach jest zbudzanie modulu itd, i jest wywoływane obrotem wału.
tak jak odepniesz nawet aku główne a zasilisz go bezposrednio na rozruszniku ( minus gdzies na obudowe rozrusznika czy silnik - obojętne, plus do terminala plusowego ) to normalnie ma byc iskra i moto ma odpalac.
cewka jest zasilana z alternatora
rozrusznik moze kręci - a ciekawe jak silnik, tam padały sprzęgiełka rozrusznika |
Ok, dzięki wielkie henio12323, będę walczył dam znać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swebo
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:17, 03 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
Coś się tam zaczyna dziać, bo na plusie na rozruszniku, raczej nie powinno być masy?
I ta śruba na którą nakładany jest przewód z przekaźnika, cała się rusza na wszystkie strony...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez swebo dnia Śro 12:18, 03 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swebo
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:50, 03 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
Hej, mam takie pytanie.
Czy na rozruszniku, podając plus, minus do obudowy, powinno być przejście?
Poniżej link z filmem. Miernik ustawiony na piszczek, czarny kabel /minus/ do obudowy, czerwony /plus/, jak słychać jest przejście.
Jeśli nie powinno go być, co może byś przyczyną, szczotki?, wirnik?
Dodam że na filmie, śruba, gdzie przykręcony jest plus z przekaźnika, nie styka się z obudową...
https://www.youtube.com/watch?v=TvaQ5jA0w6c&feature=youtu.be
Z góry dzięki za info...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:33, 03 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
tak powinno byc przejscie - to jest szczotkowy silnik, wiec prąd płynie przez szczotki do uzwojenia,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swebo
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:21, 04 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | tak powinno byc przejscie - to jest szczotkowy silnik, wiec prąd płynie przez szczotki do uzwojenia, |
Czyli... Jeśli mam rozrusznik na moto, to...
przykładając + z miernika ustawiony na przejście /piszczek/, do + na rozruszniku
przykładając - z miernika ustawiony na przejście /piszczek/, do np. silnika, jako masa
ma być przejście?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez swebo dnia Czw 7:22, 04 Lut 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 7:23, 04 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swebo
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:45, 06 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
Walka trwa nadal...
Mam kolejne zapytanie, czy...
Jeśli jest iskra z kopniaka /kickstartera/, a nie ma z rozrusznika, istnieje możliwość że jest coś z modułem nie tak?
Czy on rozdziela te dwa zapłony?
Czy może jest inaczej?, z góry dzięki
henio12323, widzę że masz wiedzę, może dałbyś nr tel. na priv, zadzwonię jeśli to nie problem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez swebo dnia Sob 21:46, 06 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 21:49, 06 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
nie, zapłon jest jeden, nie ma dwóch ;P iskra pojawia sie niezaleznie od sposobu kręcenia silnikiem - czy z "popychu" z korby, z kopki czy rozrusznika, iskra indukuje sie w cewce przez stator, moduł jedynie steruje jej "puszczeniem"
ALE jezeli przy rozruszniku jej nie ma to opcja jest taka - albo silnik sie za wolno kręci, albo przycisk zwiera cewke do masy ( np przetarły sie gdzies przewody ) jeszcze pare przyczyn mozna by znaleźć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swebo
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:04, 06 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
no właśnie..., to teraz tak...
cały przód odłączony,
lewy - kierunki, gaszak, światła, klakson
prawy - włącznik zapłonu, starter
zasilanie podawane, przez przekaźnik - nie ma iskry
zasilanie podawane, przez przekaźnik na zwarcie - nie ma iskry
zasilanie podawane z pominięciem przekaźnika, + na rozrusznik, masa na ramę, silnik, stelaż itp. - nie ma iskry
Iskra cały czas jest z kopniaka, na rozruszniku nie ma...
Sprzęgło rozrusznika:
5 bieg, hamulec wciśnięty, start z rozrusznika, moto nie da się utrzymać / czyli kręci silnikiem / wałem...
Silnik raczej nie kręci za wolno, podłączony aku z Bus-a, a innego samochodu, kręci jak pojeban...y, iskry nadal brak...
-----------------
henio12323, jak mi to ogarniesz, wysyłam Irlandzki trunek GRATIS, bo już miałem 100 moturów, i takiej zagadki jeszcze nie było...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez swebo dnia Sob 22:11, 06 Lut 2021, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swebo
Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:57, 09 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
Czy przez przyciski z lewej strony, lub z prawej, musi przechodzić wiązka?
Inaczej, czy jeżeli przyciski są odpięte od wiązki, powinna być iskra?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:43, 09 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
tak, - odpinanie takich elementów to czesc diagnozy bo wykluczasz zwarcia gdzies na przyciskach, bez przycisku nie zgasisz silnika ale do rozruchu jest to zbędne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|