Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktm exc 525 ile km i mth wytrzymuje Góra silnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fikcyjny123




Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:27, 31 Sty 2019    Temat postu:

Witam i właśnie tak jest w motocyklu znajdują się drobne rysy otarcia ale zawias lalka 0 luzu gdziekolwiek rama igła i wszystko w oryginale łącznie ze stacyjka i blokada kierownicy. Jak mi zdrowie nie pozwoli na nim latać będzie do sprzedania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:35, 31 Sty 2019    Temat postu:

Witam

To ja jakiś jebniety jestem. Rfsem zrobiłem w 7 lat ok 45.000 (okolo 1700 mth), ale wtedy byłem około 40stki. Teraz bliżej juz 60tki a nadal kroje średnio 120-140 mth rocznie.....
Co rfsesow. Było ich na początku wieku u nas kilka 520 potem 450 i 525. O ile pamiętam nikt nie grzebal w silniku do tych 500 mth. U mnie jedynie jakoś kolo bodajże 11.000 km zmieniono łańcuch rozrządu i pierścienie tłokowe. Tlok, zawory i jakieś jeszcze pierdoly po ok 25.000. Jak sprzedawalem wymagał juz kolejnego tłoka i zmiany korby.
Podsumowując, nie ma się co trzasc, kontrolować i latać.

Pozdr rr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rrolek dnia Czw 19:39, 31 Sty 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:55, 31 Sty 2019    Temat postu:

rrolek napisał:
Witam

To ja jakiś jebniety jestem. Rfsem zrobiłem w 7 lat ok 45.000 (okolo 1700 mth), ale wtedy byłem około 40stki. Teraz bliżej juz 60tki a nadal kroje średnio 120-140 mth rocznie.....
Co rfsesow. Było ich na początku wieku u nas kilka 520 potem 450 i 525. O ile pamiętam nikt nie grzebal w silniku do tych 500 mth. U mnie jedynie jakoś kolo bodajże 11.000 km zmieniono łańcuch rozrządu i pierścienie tłokowe. Tlok, zawory i jakieś jeszcze pierdoly po ok 25.000. Jak sprzedawalem wymagał juz kolejnego tłoka i zmiany korby.
Podsumowując, nie ma się co trzasc, kontrolować i latać.

Pozdr rr
Potwierdzam. Nowe 450/500 robią po 500godz bez łaski a silnik RFSa w porównaniu do nowych to topór taki że głowa mała. Jak się latało kiedyś na 525 to raczej do tysiąca godz nikt większych wymian nie robił.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Czw 20:56, 31 Sty 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:18, 31 Sty 2019    Temat postu:

Hm...to te, które dymią, albo im korbę wywaliło to ile mają nalatane? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grudzien333




Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Barczewo

PostWysłany: Pią 7:18, 01 Lut 2019    Temat postu:

A ja uważam że taki motocykl jak omawiany z przebiegiem 400mth. Nie ważne jak był użytkowany trzeba rozebrać i zweryfikować. Sam nie dawno kupiłem 450 rfs z przebiegiem 430 mth. Wszystko było ok, chodził pięknie. Ale rozebrałem zweryfikowałem, wymieniłem korbę, łożyska, tłok i zawory ssące. Jak na motocykl wyczynowy to i tak nie są jakieś ogromne koszty a jeździć i się zastanawiać czy się wróci to jak dla mnie bez sensu. Przecież nikt nie posiada motocykla bo mu ktoś kazał tylko jest to jego pasja.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grudzien333 dnia Pią 7:19, 01 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:49, 01 Lut 2019    Temat postu:

Mam takie samo zdanie, kto wie, może na cylindrze zaczyna się robić jajo ze względu na luz korbowodu którego jeszcze nie słychać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 147
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:16, 01 Lut 2019    Temat postu:

Witam

Jest jeszcze kwestia "cwaniaczków". Nie ma sposobu by do końca zweryfikować przebieg motocykla. Jest to możliwe kiedy "znamy" motocykl od nowości. Dlatego byłem pod takim wrażeniem jak Fikcyjny napisał o 399 mth
Jakiś czas temu szukałem używanego kata. Te o kyóre pytałem, czy to roczne czy 4 letnie miały przebieg ok 120 mth i brak historii jakiejkolwiek serwisowej (nawet bezpłatnych akcji serwisowych).

Pozdr rr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:51, 01 Lut 2019    Temat postu:

Stan techniczny tych sprzętów zależy od tego jak były eksploatowane i serwisowane. Ja już od dawna nie zwracam uwagi na licznik, który nawet jeśli sprawny to kompletnie nie miarodajny. Są sprzęty 100godzinne zajechane w trupa i 500godzinne wyglądające jak nowe. Pozatym jeszcze jedna kwestia, lepiej kupić moto 500godz które jest po remontach niż 300godz gdzie nic nie było ruszane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:21, 01 Lut 2019    Temat postu:

major000 napisał:
lepiej kupić moto 500godz które jest po remontach niż 300godz gdzie nic nie było ruszane.


To zalezy kto i jak grzebał - kumpel prowadzi warsztat -pokazywał jakie cuda ludzie robią ... zwane remontem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grudzien333




Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Barczewo

PostWysłany: Pią 15:50, 01 Lut 2019    Temat postu:

Czyli reasumując po wszystkich odpowiedziach kolegów. Jeśli sprzed jest zadbany i faktycznie ma 400mth to tym bardziej jest sens go rozebrać i zweryfikować bo w taką sztukę nie szkoda kasy Smile A tak na marginesie to wątpię żeby tłok mieścił się w tolerancji. Też miałem jeszcze widoczną choinkę na cylindrze przy przebiegu 470 mth ale tłok to był zjechany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukAs




Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 123
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:29, 01 Lut 2019    Temat postu:

Ja otworzyłem swój silnik przy 300mth w 525. Tłok mieścił się w tolerancji jeszcze, ale zmieniłem profilaktycznie, cylinder nominał, na korbie zero luzu, zawory w bardzo dobrym stanie. Zmieniłem jeszcze łańcuszek rozrządu bo i tak było rozebrane.
Teraz powoli zbliża się 400mth i myślę czy nie rozebrać z ciekawości i znów wszystko pomierzyć.
Kupiłem przy przebiegu 160mth. Motocykl używany jako SM do wściekania się po mieście i okolicach, jazdy i treningów na torach i kilka razy startował w zawodach SM.

Bardzo się cieszyłem, że trafiłem nigdy nie otwierany silnik, więc wiedziałem, że nikt tam nic nie namieszał Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:06, 02 Lut 2019    Temat postu:

Hej dodam od Siebie mój znajomy ma exc 525 -2005 r od nowości jazda typowo Enduro ma nalatane 700 mtg bez rozbierania silnika tylko kontrola luzów zaworowych wymiany Oleju i nic więcej . Znajomy śmieje się że jak dojedzie do 800 mtg to w końcu ściagnie górę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik81




Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Sob 15:21, 02 Lut 2019    Temat postu:

Chciałem wtrącić swoje trzy grosze do ciekawej dyskusji. Miałem przyjemność mieć 4lata 520exc, zrobiłem 300mh, a kupiłem go z przebiegiem 120mh. Sumarycznie jak go odsprzedawałem miał ok 420mh. Kupiłem motocykl od pierwszego właściciela,nigdy nie ruszany. Moje szczęście przerwała awaria..ścięta śruba o którą opierał się autodekompresor na wałku rozrządu..wpadła do silnika i narobiła sporego bałaganu. Może miałem pecha...ale teraz myślę sobie,że zawsze kupując motocykl wyczynowy kilkuletni,tym bardziej kilkunastoletni trzeba go rozebrać i zweryfikować środek. Nie ma co wróżyć z fusów, jeden zrobi 300-500mh, a drugi 5mh takim motocyklem i może narazić się na mega wydatek. Cześci do rfs-sów są tanie i w mega dostępności,zamienniki i orginały, więc lepiej spać spokojnie...i odwijać manetkę do końca bez strachu Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:35, 04 Lut 2019    Temat postu:

czesci do rfsow nie sa tanie sa tak samo drogie jak do nowszych sprzetów, ostatnio nawet pare gratow podrozało i to znacznie....

a co do zywotnosci to jest bardzo na plus, w mojej 450 exc przy 300h dopiero pierscienie traca wymiar a tłok zero wytarcia.... aktualnie ma 330h i dopiero planuje tam zajrzec przy 600h bo wiem ze taki przebieg dla tego silnika to nic wielkiego, oczywiscie trzeba pamietac o laniu dobrej jakosci oleju i czestej wymianie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nimago




Dołączył: 08 Paź 2019
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 21:45, 02 Sty 2020    Temat postu:

Właśnie rozebralem swojego 525 exc z przebiegiem Ok 17kkm i ponad 400 mth. Wyglądał na nieotwierany.

Co się okazało:
Zawory ssące wyklepane, a luz pomiędzy dźwigienka a talerzykiem był ok 0,4mm - wymiana

Zawory wydechowe nie były wyklepane, ale nie trzymały dobrze ciśnienia. - docieranie
Uszczelniacze zaworowe twarde - wymiana
Prowadnice miały już duży luz - do wymiany.
Tłok nie trzymał geometrii, ale na pierwszy rzut oka wyglądał bardzo dobrze - lekko przytarty teflon na części prowadzącej. - wymiana
Pierścienie miały luzy ponad 0.3 mm ponad limit
Cylinder idealny, widoczne ślady po honownicy, mikroryski - tylko honowanie
Łańcuch rozrządu na 5 ząbku od końca
Korbowód bez luzów - został

Mialem nie rozbierać, bo tez mi tak mówili. Wydaje mi się że 200mth by jeszcze wytrzymał, tylko pewnie cylinder byłby do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin