Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC-R 530 2009 regulacja zaworów pomocy :/

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoungEnduras




Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin (okolice)

PostWysłany: Czw 14:16, 19 Kwi 2018    Temat postu: KTM EXC-R 530 2009 regulacja zaworów pomocy :/

Witam, ktm obecnie przebieg ma 60mth od nowości, ostatnia regulacja zaworów była przy przebiegu 41 mth, lecz u mechanika, a ja nie mam zielonego pojęcia w jaki sposób to zrobić. Mimo iż oglądałem wiele filmików na YT, to do konkretnie mojego modelu nie mogłem znaleźć rzetelnej instrukcji.
Ktoś mógłby krok po kroku wytłumaczyć mi w jaki sposób to zrobić? Nie wiem czy są do regulacji czy wystarczy sprawdzić luzy, jeżeli sprawdzę luzy, to pierwsze pytanie czym je sprawdzić a drugie to jakie powinny być te całe luzy??? Oraz skąd i jakie płytki zaworowe kupić? Jak sprawdzić zużycie zaworow? Kiedy mam wiedzieć ze są do wymiany? Mam tez jeden problem, iż gdy ktm się rozgrzeje i jeżdżę nim dosyć ostro odkręcając manetkę to po wciśnięciu sprzęgła jak i na biegu jałowym nie spada do końca obrotów, są naprawdę wysokie, nie wiem jakie ale takie jakbym manetkę miał odkręcona na 1/3 lub 1/2. Jak coś mi się przypomni jeszcze to napisze.
(Łańcuch rozrządu był zmieniamy przy przebiegu 41mth ).

Edit: zawory były regulowane przy przebiegu 43.4mth
Edit2: napinacz łańcuszka rozrządu był zmieniany(przy 43.4mth) a nie cały łańcuch rozrządu!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez YoungEnduras dnia Czw 15:49, 19 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 16:21, 19 Kwi 2018    Temat postu:

wejdź na stronę forumowego kolegi [link widoczny dla zalogowanych] i znajdź repair manual do swojego modelu. W nim będzie krok po kroku opisana m.in. regulacja zaworów.
Swoją drogą, jeżeli masz pewność do do przebiegu, to musisz mieć niezłą sztukę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Czw 16:21, 19 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Budyniu




Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:07, 19 Kwi 2018    Temat postu:

Luzy zaworowe mierzysz szczelinomierzem,
jałowe ustaw czarnym pokrętłem przy gaźniku,
przez takie podwyższone obroty też ci się bardziej grzeje o czym wspominałeś w innym temacie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoungEnduras




Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin (okolice)

PostWysłany: Czw 19:30, 19 Kwi 2018    Temat postu:

Szczelinomierzem? Mój znajomy mówił ze podobno jak na płytkach zawory są to się nie mierzy szczelinomierzem tylko od razu zmienia się płytki, lecz jakoś wątpię w jego teorie. A co do tych obrotów to zawory mogą być? Może przez to że zmieniłem wydech z homologowanego fabrycznego na przelot akcesoryjny i nic nie regulowałem? Gaźnika ani zaworów nie ruszałem po zmianie wydechu (wyrzuciłem również katalizator czy jak to tam się nazywa na końcówce kolektora...) olej tez raczej nie bo zmieniłem w skrzyni i silniku 5mth temu. Raczej przepustnica nie jest zajechana skoro ma 60 mth od nowości prawda? Jestem ciekaw kiedy zajrzeć pod cylinder, chyba przy 80 mth zmienię pierścienie a na 150mth tłok, jak myślicie? Może jakieś łożyska na wale? A co do pewności przebiegu to jestem pewny, bo kupiłem go za grosze od kumpla ojca który jest „milionerem” i kupuje sobie takie zabawki, ze względu na biznes jeździł tym 2 razy do roku i w ten sposób przez 10 lat zrobił 44 mth, kupiłem go w styczniu i od tamtego momentu 16mth zrobiłem, trochę go porobiłem. Nawet opony ma fabryczne Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 22:06, 19 Kwi 2018    Temat postu:

Znajdź kogoś ktoś się zna i niczego sam nie ruszaj.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 22:37, 19 Kwi 2018    Temat postu:

w tym sprzęcie do środka zagląda się po 150mth nie wcześniej, tylko trzymaj się częstych wymian oleju i filtrów powietrza,
musisz zmierzyć szczelinomierzem żeby wiedzieć jakie płytki wstawić, nie ma innego sposobu w tym silniku, ale na tą akcję polecam postawić moto do serwisu, koszt nie będzie wielki a masz zrobione wszystko na tip top. sprawdzenie zaworów co 50mth wystarczy.
a co do obrotów - sprawdź linki gazu i jak jeździ wózek przepustnicy, czasem luzuje się górne mocowanie i wtedy potrafi się zawiesić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Budyniu




Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:53, 19 Kwi 2018    Temat postu:

Przecież napisałem że na 99% wystarczy zmniejszyć obroty przy gaźniku, to niema co snuć teorii bo oprócz wydechu i zaworów to reszta tych rzeczy ma raczej zerowy wpływ.
Koledzy wyżej dobrze radzą, oddaj do dobrego serwisu i Ci wszystko ogarną bo bez urazy ale jeśli takich pierdół jak ustawienie jałowych nie ogarniasz to się nie bierz za wymianę płytek w tym silniku, gdzie trzeba wałek zdjąć i rozrząd od nowa ustawić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoungEnduras




Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin (okolice)

PostWysłany: Pią 8:17, 20 Kwi 2018    Temat postu:

Ok, sprawdzę ten gaźnik, zmniejszę obroty. Tylko czemu tak jest tylko na ciepłym silniku? Czemu aż co 50 mth sprawdzać zawory? To jak 18/19 mth temu były regulowane to dopiero za ~20 mth sprawdzać?
A o zmianie filtra powietrza to mówisz o myciu i nasączaniu czy o całkowitej wymianie gąbki? Bo zamówiłem 3 sztuki z 24mx bo promocja jest za 20 zł sztuka. Co ile zmieniać gąbkę?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez YoungEnduras dnia Pią 9:09, 20 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 10:16, 20 Kwi 2018    Temat postu:

te silniki nie są wysilone, i dopóki nie latasz jak David Knight to nie ma co z serwisem przesadzać,
olej w silniku i skrzyni co 15mth,
filtr powietrza co 2 -3 jazdy - w zależności od warunków, - wystarczy przepłukać, umyć, wysuszyć,
gąbke zmieniasz jak juz jest w jakikolwiek sposób mechanicznie zniszczona. te 3 co masz to na sezon wystarczą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-krasnik




Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:49, 22 Kwi 2018    Temat postu:

Regulacja zaworów. Ja robiłem na podstawie tego filmu w mojej530.
https://www.youtube.com/watch?v=-6i2-TxVKYg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin