Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ktm/husaberg te/exc 300 2013r kopci - przyczyna?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 18:23, 21 Wrz 2014    Temat postu:

Zamykając przepustnice hamujesz silnikiem a w 2t zamykasz nie tylko dopływ paliwa co i oleju ,który go smaruje. Podobna sytuacja jest najczęściej spotykana w skuterach. Skuter jedzie 80km/h to z góry poleci 100 i potem już tych 80 nie chce osiągnąć o własnych siłach bo w momencie maksymalnie otwartej przepustnicy dysza głowa podaje maksymalną dawkę paliwa z olejem rozkręcając silnik do danej prędkości a gdy pojadą z górki prędkość obrotowa wzrasta i zaczyna brakować paliwa z olejem, silnik się przegrzewa i traci na kompresji.
Więc nie polecam hamowania silnikiem w 2t.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asteros2012 dnia Nie 18:24, 21 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:20, 22 Wrz 2014    Temat postu:

O oczywistych rzeczach wiem, problem polega na tym, że jak całe życie jeździłeś 4t to musisz myśleć o tym żeby zapewnić mu odpowiednie smarowanie, dopiero później masz już wyrobione nawyki i "przegazowujesz" go bez zastanowienia. Ważne jest to żeby te nawyki były właściwe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Pon 7:32, 22 Wrz 2014    Temat postu:

Tak dla uściślenia dodam, że KTM zastąpił tą kiepską uszczelkę pod dekiel sprzęgła nową, która teraz wygląda tak:



Powinny skończyć się problemy z ubytkiem płynu chłodniczego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominikcudak




Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:16, 28 Wrz 2014    Temat postu:

mieszanka paliwa 1:60 ? Nie za uboga trochę ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:36, 28 Wrz 2014    Temat postu:

zgodna z zaleceniem producenta, nie wiem jak inni u nas posiadacze 300 exc do jazdy enduro 1:60 stosują
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:09, 28 Wrz 2014    Temat postu:

to masz zeby spełniać normy
powinienes lać przynajmniej 1:40


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:38, 28 Wrz 2014    Temat postu:

kolega jeździ 2t od lat , teraz ma od nowości '12 robi 1:60 przy 100 mth zmieniał tłoka - był w normie, cylinder bez śladu zużycia, 1:50 robi ale na tor i zawody cross country.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:32, 28 Wrz 2014    Temat postu:

Nie popadajmy w paranoję. Dawka 1:60 jest zalecana przez producenta i nawet zawodnik może taką mieszankę robić. Jak komuś łatwiej przeliczać to od biedy może rozrabiać 1:50. Na 1:40 silnik nie uzyskuje optymalnych parametrów, nie spala oleju i odkłada go w postaci nagaru co przynosi odwrotny do zamierzonego skutek.
Obecnie testujemy w ekipie na ktm 300exc 2013r. mieszankę 1:80(castrol R2), przy przebiegu 240godz cylinder trzyma wymiar, dalej będzie założona sel A, a dół silnika w bardzo dobrym stanie.
Z wiarygodnego źródła wiem że silniki ktm exc 250/300 spokojnie wytrzymują na mieszance 1:100


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hus300




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:14, 29 Wrz 2014    Temat postu:

no właśnie co możesz powiedzieć o tym castrolu r2 mam go trochę od poprzedniego właściciela ale jakoś zaufania nie mam (używam motul 800v)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:43, 29 Wrz 2014    Temat postu:

W dziale "zdjęcia i filmy" w moim temacie zamieściłem relację z wymiany tłoka więc sam oceń czy Castrol R2 jest coś wart.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Pon 15:43, 29 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Wto 22:53, 30 Wrz 2014    Temat postu:

Ale lejesz normalny zakupiony w PL z butelek, czy lany z beczki?
Też jeździłem na R2 dwa lata i wszystko ok, teraz jeżdze na elfie ale ten mocniej dymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:40, 01 Paź 2014    Temat postu:

Ja kupuję rozlewany z beczki bo jest tańszy. Ładna butelka mi nie potrzebna. Oczywiście trzeba mieć sprawdzonego sprzedawce aby nie nalał ci jakiegoś gówna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin