|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matiEXC200
Dołączył: 21 Paź 2019
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:55, 19 Paź 2020 Temat postu: Lagi nie wracają WP4860MXMA |
|
|
Witam, od ostatniej wymiany uszczelniaczy oraz panewek pojawił się problem gdy ściągnę moto ze stojaka lagi opadają pod ciężarem motocykla o jakieś 5-6cm wracają dopiero gdy szarpnę za kiere... co może być przyczyną ? dodam, że poziom oleju ustawiony prawidłowo 100mm od krawędzi, układ został odpowietrzony (skręcałem dopiero wtedy gdy cartridge tłumił w całym zakresie). olej motorex 5w
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 19:59, 19 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
albo nie nabiłes poprawnie uszczelniaczy - i np cos krzywo jest osadzone
opcja 2 bardzo prawodpodobna i częsta - źle skręcona teleskopy na osi koła - poluzuj z prawej strony mocowanie teleskopu do osi, przejedz sie kawałek ( podobijaj zawias ciezarem ciała ) i skręc - przy okazji zobacz czy cos sie " przestawi". jak zawias jest xle skręcony i sie robi V albo /\ z rur, to zaczynaja sie pojawiac duze opory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matiEXC200
Dołączył: 21 Paź 2019
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:19, 19 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Okej dzięki za odpowiedź raczej skłaniałbym się ku tej pierwszej opcji, co do skręcenia osi to zwracam na to uwagę przy zakładaniu więc odpada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:22, 19 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Poluzuj oś tak jak henio mówi i poluzuj dolna półkę. Jeśli nadal będzie to samo to przyczyna leży w uszczelniaczach lub panewkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matiEXC200
Dołączył: 21 Paź 2019
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:01, 19 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Niestety bez zmian, wjechałem jeszcze kliszą pod uszczelniacz bo może warga lekko się zawinęła (choć to mało prawdopodobne bo wtedy laga zaczeła by sikać) ale dalej to samo. Dodam jeszcze że nawet jak wyciągnę zawias przez szarpnięcie kiery to dalej opada do tego samego miejsca. Panewki nowe więc powinno hulać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:14, 19 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
jedno to opad - czyli za mało napieta wstepnie spręzyna
a drugie to opory - skoro ośka jest ok, półek za mocno nie skręciłeś, to pozostaje opcja kijowych uszczelniaczy - oem to poezja w stosunku np do ariette które trzymaja rure jak babka ręte opcja 2 to źle zabite uszczelniacze - np krzywo zabity uszczelniacz olejowy, ewentualnie jakies niedopatrzenie - takie cos spowoduje ze beda duze opory, nie bedzie zawias wracał, ale tez nie bedzie sam opadał, trudno bedzie "zmienic" kierunek pracy
sprawa druga to opad - jak głęboko opada to kwestia spręzyny, olej nie ma znaczenia, moze w jakimś małym ułamku jego ilość, - ale poduszka powietrzna i tak jest na tyle duza ze pierwsze centymetry ugięcia nie maja znaczenia bo cisnienie zmieni sie w srodku nieznacznie. prędzej to moze przestawiło ci sie jak masz w korkach napiecie wstepne spręzyny
opcja jeszcze inna - moze wczesniej były duze opory i przez to nie siadały lagi - teraz opory mniejsze i wszystko chodzi płynniej - i samo "osiada' co mógłbys zmienic napinajac mocniej spręzyne
cos musi byc z tych rzeczy powyżej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matiEXC200
Dołączył: 21 Paź 2019
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:32, 19 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Zapomniałem o śrubie regulacji napięcia wstępnego sprężyny.. jest ustawiona na 2 obroty, motocykl siada na lagach 2cm natomiast sam nie w staje ale to chyba wina uszczelniaczy które wymieniłeś wyżej Ariette [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Wto 8:20, 20 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
o czym tu mowa bo nie rozumiem
kolego wyjmij sprezyny i zamontuj rurki zamiast spreżyn, będzie bez "opadu"
Wiesz co to SAG?
Druga sprawa nie wiem co macie do Ariete chyba ze podróbki kupujecie, zamontowałem w kilkudziesięciu lagach i nie ma z nimi problemu, jakość oryginalnych czarnych nok w zestawach wp.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bully dnia Wto 8:21, 20 Paź 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 8:45, 20 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
załóż sobie na jedna rure ariette, na drugą oem ktm - a juz całkowicie polecam czerwone skfy, złap za rure nosna i obróc - na ariete goleń stoi, a czerwonych sie slizga praktycznie bez oporów, jak tego nie dostrzegasz to widocznie musisz kolejne kilkadziesiat teleskopów przerobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Wto 15:19, 20 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Do skf nie porównuję bo nie ma takiej potrzeby. Miedzy czarnymi oem nie zauważyłem różnicy tak samo się ślizgają, ale kazdy ma swoją opinię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawlos312
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:21, 20 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Ja również jeżdżę na Ariette i też polecam, na moją jazdę i tak nie poczułbym różnicy - o ile w ogóle jakaś by była .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|