|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 13:35, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie- skręcanie sprężyn nie jest do tego! (tak jak już ktoś pisał wyżej). Poprzez skręcanie sprężyn reguluje się SAG. Skręcanie nie wpływa na twardość sprężyny! Jeżeli ją skręcicie tak, żeby całość siedziała niżej to zmienicie tylko tyle że zawieszenie będzie pracowało w nieprawidłowym zakresie. Ja mam 171 cm wzrostu, 62 kg i jakoś daję radę na serii chociaż zawieszenie mam zbyt twarde - na dużych hopach jest ten plus że nie dobija ale i tak czeka mnie wymiana sprężyn pod wagę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majras
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:42, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Wiadomo, dlatego napisałem, że oprócz dedykowanego, obniżonego zawieszenia , nie ma nic konrektnego, żeby obniżyć moto.
Fourier latasz po torze czy w terenie ? Czyli rozumiem, że sięgasz tylko palcami ?
Jeszcze nie jeżdzę po takim terenie, ale słabo by było utrzymać sie na moto nie sięgajac dobrze ziemi nogami w takich sytuacjach co tutaj :
https://www.youtube.com/watch?v=1qZIH_kMHlE
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez majras dnia Śro 13:52, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 13:52, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Niższy fotel + obniżenie zawieszenia o 10-15mm i powinny być malinowo.
Należy tylko pamiętać, że obniżamy i przód i tył jednocześnie.
Przód można łatwo obniżyć wpuszczając lagi w póki.
Tył to już albo podkładki do amortyzatora na sztangę jeżeli PDS albo jak to jest zawieszenie prolink to nowa "kość".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djmdp
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wr0cland
|
Wysłany: Śro 14:21, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
hacker33, możesz rozjaśnić z tym amortyzatorem? mam PDSa, przód to oczywiście prosty do ogarnięcia..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gardor
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 16:03, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Kasjan napisał: | U mnie w KTMie jest cos takiego jak obniżane siedzenie, i jakoś niespecjalnie mi to potrzebne więc moglibyśmy sie dogadac |
Chętnie kupie od Ciebie obniżane siedzenie tylko pytanie czy będzie pasować do mojego sxf 250 z 07r ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 16:29, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
djmdp napisał: | hacker33, możesz rozjaśnić z tym amortyzatorem? mam PDSa, przód to oczywiście prosty do ogarnięcia.. |
Bebechy amortyzatora które masz na sztycy zaczynają się od dołu od elementu który odpowiedzialny jest za skok czy też wysokość amortyzatora.
Jego grubość powoduje, że amortyzator wysuwa się mniej lub bardziej.
Im większy skok tym ten element jest cieńszy, a im krótszy skok tym grubszy.
Jeżeli chcesz obniżyć zawieszenie to musisz zmniejszyć skok amorka czyli dać ten element grubszy niż jest obecnie.
Teraz co do jego obniżania.
Ponieważ amortyzator zamocowany jest do wahacza w odległości 1/3 jego długości.
Chcąc obniżyć tył o 15mm musisz skrócić amortyzator o 5mm.
Czyli dać o 5mm grubszą tą podkładkę.
Zdjęcie poniżej to bebechy amorka, i pierwszy element od lewej to właśnie ta podkładka.
Zdjęcie na samym dole to wkład z mojego amortyzatora supermoto który ma bardzo mały skok - krótszy o jakieś 11mm. I jak widać ta podkładka (po lewej) jest bardzo gruba.
Możesz ten element kupić nowy w serwisie - kosztuje krocie.
Możesz poszukać z jakiegoś używanego amorka lub po prostu dotoczyć u tokarza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 19:05, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
im bardziej skręcisz tym moto wyżej stoi. ale to sie ustawia tym SAG a nie wysokosc motocykla
mozna kupic zestaw obnizający ale wymiana gabki to najszybsza i najtansza metoda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 19:53, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ja jeżdżę ok 80% amatorsko po torze. Pozostałe 20% to dojazdy na tor i ewentualnie po drodze do sklepu po coś do picia. Jak siedzę na moto prosto to w ogóle nie dosięgam do ziemi, jeżeli chcę dostać to muszę opuścić się na jedną stronę (śmiesznie to wygląda). Niestety czasem, na szczęście rzadko, skutkuje to jakąś glebą (czasem nawet na podwórku przed garażem ). Tak jak pisałem, zawieszenie jest zbyt twarde na moją wagę, brat w SX ma już dosyć wytłuczone sprężyny i tam jeździ mi się lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 19:56, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majras
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:58, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Fourier napisał: | skutkuje to jakąś glebą (czasem nawet na podwórku przed garażem ). |
Heh, właśnie tak załatwiłem ścięgna w lewej nodze , 3 godz na offie i nic, przyjechałem do domu, umyłem moto i dzieciak chciał, żebym go przewiózł kawałek. Siadł mi na moto, podjechaliśmy 100m w jedną i w drugą, parkuję powoli pod garażem, jeszcze tylne koło było na nierówności lekko wyżej , próbuję się podeprzeć, czekam czekam na kontakt z ziemią i w momencie jak już moto było sporo nachylone i zacząłem łapać kontakt , młody się bujną na lewą stronę i gleba ! Na siłę próbowałem nas ratować i naciągnąłem ścięgna - myślałem, że odpłynę z bólu !
Wracając do tematu,
Wiem, że sprężyną ustawia się SAG, ale z drugiej strony można by było wyjść trochę poza tolerancję i urwać 1cm w dół kosztem SAG, może ten 1cm SAGa nie zniszczy, a podratuje sięganie ziemi (Tak sobie myślę, bo nie mam doświadczenia)
Kolejne 1-2cm można pewnie urwać podcinając piankę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 21:21, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nauczyłem się, żeby nie wkładać zbyt ciasno spodni do butów bo czasem brakuje mi rozkroku
Co do tego jak wpłynie to na pracę zawieszenia to nie mam pojęcia jak będzie w konkretnym przypadku. Można się pobawić żeby sprawdzić co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:37, 22 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
majras napisał: | Czyli co im bardziej skręcona (ścisnięta) sprężyna tym moto wyżej ?
Ja mam skręconą w 2/3 |
to zalezy czy PDS czy pro-link
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majras
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:31, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
PDS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz106
Dołączył: 11 Kwi 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:20, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Przód wpuścić a na tył x-bushing. [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 21:45, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj "testowaliśmy" zawieszenia na znajomym, który waży około 90 kg. U mnie, pod jego ciężarem, tył ledwo co siada, u brata ugięcie gdzieś do 1/3 (może więcej)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majras
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:13, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dobra, podciąłem dzisiaj piankę i muszę przyznać, że jest bombowo !!!
Zysk minimum 2cm i tego właśnie potrzebowałem, jak mam prawą nogę na podnóżku to lewa sięga całą stopą ziemi bez ruszania dupy z miejsca.
SAGa nie ruszam, to co udało mi się obniżyć podcinając gąbkę , wystarcza.
Byłem w terenie może z pół godziny, zupełnie inna jazda, znacznie pewniej się czuję gdy trzeba się podpierać.
Super sprawa i za darmo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|