Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Modyfikacja EXC300

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi_1233




Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 11:23, 14 Cze 2017    Temat postu: Modyfikacja EXC300

Witam,
Jestem posiadaczem od 2 sezonów EXC300 2011. Ogólnie motocykl jest fajny ale w niektórych sytuacja wychodzi mój brak rozjeżdżenia. Myślałem o sprzedaży i kupnie 250 4T aby się rozwijać szybciej. Jednak nie chce "oddać" fajnego sprzętu w super stanie za bezcen. Myślę o przeprowadzeniu modyfikacji aby poprawić trakcję w dole i popracować nad dołem. Wiem, że może oczekuję za dużo ale może się coś da. Znalazłem parę rozwiązań które mogą się nadać i może mieliście z nimi do czynienia.

Znalazłem w USA flywheel weights (nie znam polskiego odpowiednika tej nazwy):
[link widoczny dla zalogowanych]

Ten sam Pan robi też modyfikacje głowicy cylindra:
[link widoczny dla zalogowanych]

Na stronie PP jest przełacznik map (ale chyba w tym roczniku to jest chyba bardziej zapłonu)

Znalazłem jeszcze coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]

Co myślicie o takich zmianach?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adi_1233 dnia Śro 12:17, 14 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 11:45, 14 Cze 2017    Temat postu:

W jednym z tematów na temat maszyn użytkowników forum kolega fajnie opisywał modyfikacje swojej 250. Ogólnie jeżeli chcesz poprawić dół to:
- cięższe koło zamachowe (czyli to co już podałeś),
- modyfikacja głowicy (przede wszystkim poprawne ustawienie squisha),
- miękka sprężynka w zaworze wydechowym żeby nie było gwałtownego przejścia,
- fmf gnarly,
- poprawki odlewnicze (flansza, zawór wydechowy, kanały, kartery).

Ostatnimi czasy miałem poprawiane silniki w SXach i odczuwalnie poprawił się dół oraz sama charakterystyka oddawania mocy zrobiła się dużo bardziej liniowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiEXC




Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Rzeszowa

PostWysłany: Śro 12:31, 14 Cze 2017    Temat postu:

Taki pierścien na koło zamachowe to wytoczy Ci pierwszy lepszy tokarz za przysłowiową flaszke... A potem osadzić to na jakimś kleju i wyważyć. Chyba że chcesz płacić prawie 400zł za kawałek stalowego wałka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:56, 15 Cze 2017    Temat postu:

lepiej zainwestuj ta kase w szkolenia albo jeździj wiecej bo umiejetnosci tym nie zastapisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:42, 15 Cze 2017    Temat postu:

dokładnie popieram Very Happy dodatki nie zrobia z ciebie dobrego ridera

a 250tka w 4T wcale nie sprawi że sie bedziesz lepiej rozwijał - wręcz moze byc odwrotnie, 4T sprawic moze ze momentami bedziesz szybszy - bo moto bierze czesc roboty na siebie - na przykład hamowanie silnikiem. - ale jak ogarniesz hamowanie hamulcem w 2T to bedziesz duzo szybszy na 2T bo bedziesz mógł później hamować bo masz lzejsze moto i szybciej wytracisz prędkosc.

jakies przeróbki mozna poczynić żeby jeździło sie tobie lepiej ale worka kasy nie ma co pchać - próbowałes bawic sie ustawieniami np zaworu wydechowego ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiEXC




Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Rzeszowa

PostWysłany: Czw 23:17, 15 Cze 2017    Temat postu:

Ustaw sobie dobrze zawieszenie przód i tył, bo to też jest bardzo ważne Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi_1233




Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 20:28, 16 Cze 2017    Temat postu:

wójo napisał:
lepiej zainwestuj ta kase w szkolenia albo jeździj wiecej bo umiejetnosci tym nie zastapisz.


Jeżdżę. Nie inwestuję w zbędne PP, ale zastanawiam się czy np. jak zainwestuję w taką głowicę od slavensa to nie pomoże mi i nie będe miał takiego prześcia tylko bardziej wyrównam moc. Nie chcę wywalać kasy na duperele bo na niej nie śpię i też uważam, że najlepiej inwestować w paliwo i opony. I jeździć dużo. Na szkolenie się wybieram, tylko nie wiem czy praca mi pozwoli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:38, 16 Cze 2017    Temat postu:

Chcesz się nauczyć techniki to sprzedaj tą 300 i kup coś słabszego pokroju 250 4T lub 200 2T. Na większej pojemności będziesz się dłużej uczył i trudniej.

adi_1233 napisał:
wójo napisał:
lepiej zainwestuj ta kase w szkolenia albo jeździj wiecej bo umiejetnosci tym nie zastapisz.


Jeżdżę. Nie inwestuję w zbędne PP, ale zastanawiam się czy np. jak zainwestuję w taką głowicę od slavensa to nie pomoże mi i nie będe miał takiego prześcia tylko bardziej wyrównam moc. Nie chcę wywalać kasy na duperele bo na niej nie śpię i też uważam, że najlepiej inwestować w paliwo i opony. I jeździć dużo. Na szkolenie się wybieram, tylko nie wiem czy praca mi pozwoli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:40, 17 Cze 2017    Temat postu:

w sumie te mody ci pomoga
ja bym to porobil i latal dalej

zrob sobie
sprezynke na zielona lub pobaw sie wszystkimi
squisha
ustaw wysokosc zaworu wydechowego
i zaloz mase na kolo

ta glowica slavensa to po prostu ladna nakladka kolorowa i wkladka ktora jest poprostu od razu z mniejszym squishem wiec nei ma sensu klasc w to kasy bo zrobisz to samo ze swoja glowica


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez barek253 dnia Sob 8:43, 17 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:55, 21 Cze 2017    Temat postu:

Gdzie ci brakuje dołu? Na pojazdach czy na wyjściu z zakrętu? Jeśli silnik jest wyregulowany to wydaje mi się to nieprawdopodobne, chyba że wazysz 120kg i jakieś hardkorowe podjazdy próbujesz. Mam taki model i bólem jest jak dla mnie skrzynia 5b, trzeba mieć zebatke przód 13z, tył 50-52 żeby zbierać się na podjazd gdy jest mało rozpędu, tyłka wtedy na cc zdarza się "zamknąć" skrzynie. Sprawdź przełożenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz607




Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ~Radzyń Podlaski

PostWysłany: Wto 21:04, 25 Lip 2017    Temat postu:

barek253 napisał:

ustaw wysokosc zaworu wydechowego


Można coś więcej na ten temat? Poza zmianą sprężynki i kręceniem tą kwadratową śrubką która wchodzi w sprężynki są jeszcze jakieś inne opcje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:49, 25 Lip 2017    Temat postu:

tak, sciagnij sobie ksiązke serwisową i poczytaj, ustawia się dwie rzeczy jeszcze
minimalny opad klapy zaworu ( mierzy sie od krawędzi cylindra do krawędzi klapy zaworu, serwisówka dla danego modelu przewiduje odpowiednia wartosc w mm ) drugie to ustawia sie sam popychacz który łączy dół silnika z cylindrem - tutaj to sie w sumie ustawia tak żeby nie było nic napięte. ale jak wspomniałem - serwisówka wszystko opisuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz607




Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ~Radzyń Podlaski

PostWysłany: Śro 15:08, 26 Lip 2017    Temat postu:

dzięki Smile dzisiaj niema mnie w domu, ale jutro zaglądne tam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz607




Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ~Radzyń Podlaski

PostWysłany: Czw 22:13, 27 Lip 2017    Temat postu:

Wysokość była ok, ale tą śrubka musiałem skręcić 2 obroty, bo zawór nie był całkiem zamknięty na niskich obrotach.
Całkiem inny silnik jakbym wsadził Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin