Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Montaż stacyjki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawwidd99




Dołączył: 06 Sie 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw 11:46, 19 Sie 2021    Temat postu: Montaż stacyjki

Siema, chce zamontować chińska stacyjkę 4 pinowa do ktma exc 450 2007r. Pomoże ktoś w co się wpiąć tymi 4 przewodami żeby w pozycji off nie dało się go uruchomić z rozrusznika ani kopki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 15:14, 19 Sie 2021    Temat postu:

musisz odciac zasilanie cewki taka stacyjką - nie odpali, ale bedzie sie dało kręcic rozrusznikiem, moze i ktos pomoze ale musiał by byc jasnowidzem żeby ci pomóc zdalnie, pomierz przewody jak sie zachowują ( przejscia) i wepnij sie w układ - od razu zaznacze ze pomysł a raczej wykonanie na chinskiej stacyjce marne - te stacyjki działają losowo, juz na forum ktos kiedys ponad miesiac nie potrafił dojść do ładu z przerywającym motocyklu na wysokich obrotach - jak sie okazało była winna niskiej jakosci stacyjka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 12:09, 20 Sie 2021    Temat postu:

Jeżeli ktoś już robił to w takim samym modelu to wie które to kabelki bo instalacje mam oryginalna. Jak coś się będzie działo po montażu to będę wiedział żeby pierwsze to sprawdzić. Coś innego polecasz do zabezpieczenia na mieście?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 12:52, 20 Sie 2021    Temat postu:

w motocyklu to spoko, a w stacyjce ? chinczyk kazda stacyjke moze inaczej robic... wiec bardziej tu jest problem

zalezy od stopnia zabezpieczenia - generalnie przed złodziejem takiego enduraka mało co uchroni, blokady zapłonu spoko - ale jak pisałem dosyc zawodne zwłaszcza w terenie, złodziej jak bedzie chciał ukraś wazacego 100 kg enduraka to go wrzuci na busa i po temacie Wink
ja uzywałem blokady na tarcze disclock z alarmem - zalet ma kilka - głosna, trudna do szybkiego unieszkodliwienia, zakłada sie pare sekund, wada ze troche waży i ciezko gdzieś to wozic, i czasem za czuła. dodatkowo jak nie chcesz zeby ktos sie bawił przyciskiem startera, to mozna odciąć przewód do przycisku jakims mało widocznym przełącznikiem - sam taki przelącznik ma małe szanse sie uszkodzic, przewód taki nie ma duzgo obciązenia wiec tez sie nie wypalaja styki itp itd... i w zasadzie moim zdaniem to lepsza ochrona niz stacyjka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starsky




Dołączył: 02 Gru 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:10, 21 Sie 2021    Temat postu:

tak jak henio pisze. Taka stacyjka to tylko daje psychiczny spokój dla właściciela Very Happy nic wiecej.
Ja taką u siebie montowałem bo cenie sobie mój spokój psychiczny Smile np. jak ide zapłacić za paliwko na stacji benzynowej.
Jezeli instalacja jest choc troche podobna do tej z mojego tj. 2011 450 exc. to:

1. obwód stacyjki normalnie zamknięty montujesz do żółto-czarnego(o ile pamieć mnie nie myli) i do masy. To jest odcięcie cewki o którym wspominał henio.
2. obwód normalnie otwarty montujesz miedzy przewódy elektrycznego startera. To po to zeby nie dało się kręcić rozrusznikiem, bo i tak nie odpali jezeli punkt1 został zrobiony poprawnie

po przez obwód normalnie zamkniety lub otwarty mam na mysli obwody w stanie WYŁĄCZONYM stacyjki. Po przekreceniu kluszyka na WŁĄCZONY czy ZAPŁON to stany sie zmieniają na odwrotne Wink

PS. te stacyjki z 4rema przewodami mają dwa obwody. Jeden rozwary drugi zwarty i po przekręceniu kluczyka zmieniają sie na przeciwne Razz

PS2.
Tak mi sie cos kojarzyło ze moze byc podbnie jak w 2011 bo tu:
http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/dodatkowe-odciecie-zaplonu,32893.html
pomagałem z samym odcieciem zapłonu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez starsky dnia Sob 13:13, 21 Sie 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawwidd99




Dołączył: 06 Sie 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie 18:35, 22 Sie 2021    Temat postu:

Dokładnie o taki spokój mi chodzi. Zostawiam go tylko na pare minut pod sklepem czy na stacji i chodzi tylko o to żeby jakis Seba sobie nie kliknął przycisku rozrusznika i odjechał. Mam świadomość ze jak ktos będzie chciał ukraść to żadne zabezpieczenie nie pomoże.
Dokładnie mam ta stacyjkę 4 pinowa z gmoto za 2 dychy. Sprawdzę czy mam ten kabel dodatkowy czarno/żółty. Jak sprawdzić które z tych 4 przewodów są rozwarte a które zwarte? Jeżeli podłączałes tego samego typu stacyjkę to byłbym mega wdzięczny za zdjęcia Smile [/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:55, 22 Sie 2021    Temat postu:

Zmierz multimetrem jak to dziala

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin