Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Motogodziny - exc 400RFS
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:50, 03 Maj 2013    Temat postu: Motogodziny - exc 400RFS

Przeczytałem wszystkie posty dotyczące mth - nadal głupi jestem - stąd prośba o oświecenie.
Na początek do czego używam moto - generalnie do "grzybiarskich" przelotach po okolicznych szutrówkach .
Moje moto to exc 400 RFS 2005 rok - obecnie na liczniku 139 mth (realne sądząc po stanie motocykla) - 5809 km.
Ostatni przegląd (Olej motorex)zrobiłem przy 130 mth i przez 9 mth przejechałem 370 km zużywając przy tym ok 20-23 l paliwa - sporo rozlałem jak ćwiczyłem ostatnio podjazdy Wink a i coś tam jest w zbiorniku po ostatnim lataniu.

I teraz nie wiem jak dalej z serwisowaniem - bo mth z licznika ni jak się mają np z serwisówki która podaje wymianę co 15 mth lub 100 l paliwa.
Doczytałem się dlaczego - tzn licznik liczy czas pracy - a mth to wypadkowa rożnych zmiennych.
No dobra ale jak teraz liczyć czas do serwisu przy w miarę lajtowym używaniu motocykla - to co znalazłem na forum:
1 mth = 7 litrów paliwa
70 km = 1 bak = 1 mth
40 km - 1 mth
co 5 baków = 500 km.
Plis pomóżcie nowemu bo zgłupiałem totalnie Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
no_lukasz




Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:47, 03 Maj 2013    Temat postu:

wg serwisówki: 100l/15mth daje 6,66l/mth

Czyli 1mth=6,66l możesz przyjąć 7l

To jest proste bo jak bardziej odkręcasz to automatycznie szybciej leci mth no i proporcjonalnie więcej palisz, jeździsz lajtowo mth leci wolniej i spalanie też proporcjonalnie mniejsze, a kilometry nie mają wiele wspólnego z tym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek1985




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 10:05, 03 Maj 2013    Temat postu:

przy odpalonym motocyklu na biegu jalowym tez mth leca Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:26, 03 Maj 2013    Temat postu:

No dobra ale 100 l paliwa przy mojej jeździe (szacunkowo przyjmując że pali ok 6 litrów a czasami jest znaczne mniej )to wyjdzie 45-50 mth z oryginalnego licznika i przeliczając na km ok .1500 -1600km- chyba przesada z tymi 100 litrami Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:59, 03 Maj 2013    Temat postu:

przy amatorskiej jeździe przeliczaj sobie 10l paliwa na mniej więcej 1-1,5mth.
więc 100l o masz jakieś 10-15mth. to jest najlepszy przelicznik, a nie na jakieś kilometry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
no_lukasz




Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:16, 04 Maj 2013    Temat postu:

babel napisał:
No dobra ale 100 l paliwa przy mojej jeździe (szacunkowo przyjmując że pali ok 6 litrów a czasami jest znaczne mniej )to wyjdzie 45-50 mth z oryginalnego licznika i przeliczając na km ok .1500 -1600km- chyba przesada z tymi 100 litrami Sad


No to jak uważasz, że przesada no to zmieniaj częściej i po sprawie. Ja czasami zmieniam olej co 5mth czasami po 10mth więc kieruj się głosem sumienia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 8:43, 04 Maj 2013    Temat postu:

trzeba wszystko kontrolować na bieżąco... jak masz jakis licznik wymien co mniejsza ilosc mth, zobacz w jakim stanie ten olej. jak czarna smoła. to znaczy że i tak przetrzymany. jak jeszcze jak nowy to mozna troszke potrzymać. i potem trzymaj sie tego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madart




Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:10, 04 Maj 2013    Temat postu:

dla mnie zmiana oleju co max 15h jazdy i napewno nie wiecej niz 500km - toby wychodzilo podobnie jak z twoich pierwotnych zalozeń
paliwo tez spisuje ale to dla poglądowej kwestii
mozesz zauwazyc czy na nowym oleju latwiej ci luz znalesc przy wlaczonym silniku i po jakim czasie ci sie juz nie udaje Smile
Zauwaz tez ze zmiana oleju to tylko spuszczenie, czyszczenie sitek i wlanie 1L czyli 1 butelki - wiec wychodzi całkiem tanio. Filtry papierowe mozesz co 3 wymiane zmieniać.
przy tych twoich 130mth powoli kontroluj stan zaworow ssacych


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madart dnia Sob 9:13, 04 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:12, 04 Maj 2013    Temat postu:

Częściej nie za szkodzi Smile Tylko strasznie mnie to nurtuje w manualu 15 hours or 100 l fuel.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:55, 04 Maj 2013    Temat postu:

Dokładnie. 15 godzin jazdy, lub 500 km ( jak komu wygodniej) i trzeba wymienić. Przy pojemności układu rzędu 1,5 litra, nie ma co eksperymentować z wydłużaniem przebiegów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:03, 04 Maj 2013    Temat postu:

No dobra w sumie będę się trzymał +/- tych 15 godzin - na zdrowie wyjdzie silnikowi Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 18:36, 05 Maj 2013    Temat postu:

madart napisał:
czyszczenie sitek i wlanie 1L czyli 1 butelki - wiec wychodzi całkiem tanio. Filtry papierowe mozesz co 3 wymiane zmieniać.


Pokaż mi RFSa do którego wchodzi 1L i masz stan oleju w oczku, a po drugie po co wymieniać olej skoro filtry ''zajebane'' chcesz zostawiać na kolejne wymiany... później sie dziwicie że silniki padają.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Nie 18:57, 05 Maj 2013    Temat postu:

Dla mnie bez sensu wymiana oleju bez wymiany filtrów (papierowych). Wg. moich wyliczeń wychodzi 10 litrów na 100km, czyli wg. km wymiana co 1000km. Sto litrów wystarcza mi na 1000km, a faktycznie wymieniam co 800km ( wraz z filtrami).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Keny dnia Nie 19:03, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 19:00, 05 Maj 2013    Temat postu:

gadałem w serwisie i nie jest musem wymieniać filtrów co zmiane oleju. mozna smiało co 2 zmiany. no chyba że ktoś ma silnik na wykonczeniu i sie produkuje pełno syfu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Nie 19:05, 05 Maj 2013    Temat postu:

Ja swoje Wink , wymieniam filtry , w końcu to ok. 25zł więcej przy wymianie ,a spokój jest bezcenny Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin