|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:18, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Jak zakładacie nową oponę na tublisa to nigdy nie jeździjcie od razu na niskim ciśnieniu kilka wypadów zróbcie na 0,5-0,7 a później jak się opona rozjeździ to spokojnie dawajcie na 0,3 lub mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:31, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | ja kupiłem musa 140/80 dunlop FM18 RALLY RAID, zapakowałem go do S12 XC 140/80,
nigdy na musie nie jeździłem i pierwsze wrażenie było masakryczne, zero przyczepności na korzeniach, opona nabita jak na 1.5bara, ale myślę sobie - pierwsza jazda, ubije się, póżniej polatałem po torze ze 2 wyjazdy, póżniej znowu las i jakoś poprawy nie było, jakieś afery na korzeniach, du*a skacze, podjazdy ledwo wyjeżdżane, guma się prawie nie ugina, wymyśliłem że to wina opony (ten s12 dosyć wąski i pewnie mus śćiśniety)
no to po 10mth na tym musie zmieniłem gumę na EF-07 140/80 żółty pasek, wieelki balon, poleciałem do lasu i dalej dramat, może trochę lepiej niz wcześniej na strumykach i kłodach ale podjazdy które robiłem na słabym mitasie (ale na niższym ciśnieniu) nie do zrobienia na tym zestawie! okazuje się że ten FM18 RALLY RAID to mousse do rajdów długodystansowych o zwiększonej twardości i żywotnośći,
wyje*** go w piz**, wyleczyłem się z moussów i zakładam tublissa ,
jak ktoś reflektuje na tego musa sprzedam go w dobrej cenie , zrobić mu trochę dziur i coś z niego będzie
ot taka sutyacja na koniec sezonu ... |
mi na musie (michelin po nawierceniach) i oponie fim ef07 z zielonym paskiem jeździ się bardzo dobrze - jest to bardzo uniwersalny zestaw w różny teren no może poza błotem, oponka ładnie pracuje, natomiast na drugie koło założyłem tublissa a oponę mitas 754 - ten zestaw jest zaje...sty na błoto, śliskie kamole itp.; ogólnie muss to nie zbyt uniwersalne rozwiązanie, mój dobrze współpracuje właśnie z miękką ef-07 140/80 a np. michały są twardsze i już jest lipa; uważam, że tubliss to najlepsze rozwiązanie choć kapcia można złapać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 15:55, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
najlepsze rozwiązanie to te piłeczki ale cholerstwo drogie póki co. opcja o tyle fajna że opone naderwiesz - jedziesz dalej, przebijesz jedna piłke to dalej mozesz ganiać na pozostałych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 16:13, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | najlepsze rozwiązanie to te piłeczki ale cholerstwo drogie póki co. opcja o tyle fajna że opone naderwiesz - jedziesz dalej, przebijesz jedna piłke to dalej mozesz ganiać na pozostałych. |
no właśnie też się zastanawiałem nad piłeczkami, ale tubliss jest lepszy w obsłudze, jak chcesz zwiększyć /zmniejszyc ciśnienie to nie muszisz śćiągać opony,
a jak tubliss amortyzuje kłody? takie endurocrossowe przyładowanie na jednym kole w belkę? siada mocno na feldze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:19, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | najlepsze rozwiązanie to te piłeczki ale cholerstwo drogie póki co. opcja o tyle fajna że opone naderwiesz - jedziesz dalej, przebijesz jedna piłke to dalej mozesz ganiać na pozostałych. |
a da się w tym regulować ciśnienie jak w dętce lub tublisie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:20, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Kristofsx licz się z tym że tubliss u nas gdzie jest dużo ostrych kamieni nie jest najlepszą opcją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 16:26, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | Kristofsx licz się z tym że tubliss u nas gdzie jest dużo ostrych kamieni nie jest najlepszą opcją. |
no wiem, nie można przegiąć z obniżaniem ciśnienia, zobaczymy jak to się sprawdzi,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:30, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Zraziłeś się do musa bo kupiłeś najgorszy model na rynku, przeznaczony w calkiem inny teren. Pewnie ze względu na cene go wziołeś. U nas niestety trzeba wyłożyć 500zł i kupować micheliny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 16:34, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | Zraziłeś się do musa bo kupiłeś najgorszy model na rynku, przeznaczony w calkiem inny teren. Pewnie ze względu na cene go wziołeś. U nas niestety trzeba wyłożyć 500zł i kupować micheliny. |
dokładnie tak, taki jeden mnie naciągnął a ja nie zrobiłem rozeznania bo miało być szybko i od ręki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Nie 16:39, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:40, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
mus ma swoje zalety, ale spróbuj tublissa, znacznie lepsza kontrola przyczepności we wszystkich warunkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 23:59, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
jak skakałem na torze to tublis smiesznie wali - jest taki huk jak sie ląduje ;D ale wszystko tłumi pięknie, belki - na niskich cisnienaich tych mocno niskich to czuc że oponka zamyka sie do felgi, ale troche powietrza wiecej i klei sie do belki i wszystko tłumi dobrze, nie miałem akcji że wale i mi idzie cokolwiek w felge.
jedynie czułem łupanie jak wracałem pare km na kompletnym kapciu, a EF-07 to miekka guma, wiec nawer skok z półki około pół metra było czuć
chwiliwo na dojeżdzenie opony zarzcułem dętke ( bo moje rozciecie opony nie ma wpływu na prace przy dętce) to opona sie układa duzo gorzej, w sensie jak naciskam reką to jest twarda mimo ze cisnienie jest niskie, jak jest sam tublis to oponka sie ugina i spręzynuje. ciezko to opisać ale w terenie to dla mnie rewelacja jest generalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 1:23, 23 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | jak skakałem na torze to tublis smiesznie wali - jest taki huk jak sie ląduje ;D ale wszystko tłumi pięknie, belki - na niskich cisnienaich tych mocno niskich to czuc że oponka zamyka sie do felgi, ale troche powietrza wiecej i klei sie do belki i wszystko tłumi dobrze, nie miałem akcji że wale i mi idzie cokolwiek w felge.
jedynie czułem łupanie jak wracałem pare km na kompletnym kapciu, a EF-07 to miekka guma, wiec nawer skok z półki około pół metra było czuć
chwiliwo na dojeżdzenie opony zarzcułem dętke ( bo moje rozciecie opony nie ma wpływu na prace przy dętce) to opona sie układa duzo gorzej, w sensie jak naciskam reką to jest twarda mimo ze cisnienie jest niskie, jak jest sam tublis to oponka sie ugina i spręzynuje. ciezko to opisać ale w terenie to dla mnie rewelacja jest generalnie. |
brzmi super, oby tylko z tą żywotnośćią na naszych głazach było okay,
sprzęt zakładam we wtorek-środę może jeszcze zdążę przetestowac zanim gleba całkiem zamarznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 8:36, 23 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
nie wiem czy miałeś doczynienia z trialem ale mam własnie wrazenie że na tublisie na nizszym cisneniu oponka zaczyna zachowywac sie ja ktrialowa - tak sie własnie klei i ciągnie, na zakrętach też czuc ze troszeczke od pływa tył - taki gumowaty jest. ale bedziesz zadowolony na pewno - kwestia jak długo ja na tubku zrobiłem z 5-7 baków i po sciągneciu moge praktycznie sprzedawać jako nówka wiec zywotnosc samego tublisa wydaje sie byc spoko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DirtBike.pl
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 16:27, 23 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ja na tublisie zrobiłem już z 30mh bez żadnych przygód (a przejechałem całe CC na Motochałdzie po ostrych kamieniach).
Ciśnienie dowolne (polecam mechaniczne ciśnieniomierze bo taki zwykłe niskiego ciśnienia nie pokaże dokładnie).
Przy następnej wymianie przedniej gumy wrzucę tublisa na przód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 16:34, 23 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
DirtBike.pl napisał: | Ja na tublisie zrobiłem już z 30mh bez żadnych przygód (a przejechałem całe CC na Motochałdzie po ostrych kamieniach).
Ciśnienie dowolne (polecam mechaniczne ciśnieniomierze bo taki zwykłe niskiego ciśnienia nie pokaże dokładnie).
Przy następnej wymianie przedniej gumy wrzucę tublisa na przód. |
ee to jak motohałde zorbiłeś bez przygód to znaczy że przetrwa duużo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|