Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

muss zamiast dętki
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:18, 22 Lis 2015    Temat postu:

Jak zakładacie nową oponę na tublisa to nigdy nie jeździjcie od razu na niskim ciśnieniu kilka wypadów zróbcie na 0,5-0,7 a później jak się opona rozjeździ to spokojnie dawajcie na 0,3 lub mnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:31, 22 Lis 2015    Temat postu:

KristofSX napisał:
ja kupiłem musa 140/80 dunlop FM18 RALLY RAID, zapakowałem go do S12 XC 140/80,
nigdy na musie nie jeździłem i pierwsze wrażenie było masakryczne, zero przyczepności na korzeniach, opona nabita jak na 1.5bara, ale myślę sobie - pierwsza jazda, ubije się, póżniej polatałem po torze ze 2 wyjazdy, póżniej znowu las i jakoś poprawy nie było, jakieś afery na korzeniach, du*a skacze, podjazdy ledwo wyjeżdżane, guma się prawie nie ugina, wymyśliłem że to wina opony (ten s12 dosyć wąski i pewnie mus śćiśniety)
no to po 10mth na tym musie zmieniłem gumę na EF-07 140/80 żółty pasek, wieelki balon, poleciałem do lasu i dalej dramat, może trochę lepiej niz wcześniej na strumykach i kłodach ale podjazdy które robiłem na słabym mitasie (ale na niższym ciśnieniu) nie do zrobienia na tym zestawie! okazuje się że ten FM18 RALLY RAID to mousse do rajdów długodystansowych o zwiększonej twardości i żywotnośći,
wyje*** go w piz**, wyleczyłem się z moussów i zakładam tublissa ,
jak ktoś reflektuje na tego musa sprzedam go w dobrej cenie , zrobić mu trochę dziur i coś z niego będzie
ot taka sutyacja na koniec sezonu ... Razz


mi na musie (michelin po nawierceniach) i oponie fim ef07 z zielonym paskiem jeździ się bardzo dobrze - jest to bardzo uniwersalny zestaw w różny teren no może poza błotem, oponka ładnie pracuje, natomiast na drugie koło założyłem tublissa a oponę mitas 754 - ten zestaw jest zaje...sty na błoto, śliskie kamole itp.; ogólnie muss to nie zbyt uniwersalne rozwiązanie, mój dobrze współpracuje właśnie z miękką ef-07 140/80 a np. michały są twardsze i już jest lipa; uważam, że tubliss to najlepsze rozwiązanie choć kapcia można złapać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 15:55, 22 Lis 2015    Temat postu:

najlepsze rozwiązanie to te piłeczki Very Happy ale cholerstwo drogie póki co. opcja o tyle fajna że opone naderwiesz - jedziesz dalej, przebijesz jedna piłke to dalej mozesz ganiać na pozostałych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 16:13, 22 Lis 2015    Temat postu:

henio12323 napisał:
najlepsze rozwiązanie to te piłeczki Very Happy ale cholerstwo drogie póki co. opcja o tyle fajna że opone naderwiesz - jedziesz dalej, przebijesz jedna piłke to dalej mozesz ganiać na pozostałych.


no właśnie też się zastanawiałem nad piłeczkami, ale tubliss jest lepszy w obsłudze, jak chcesz zwiększyć /zmniejszyc ciśnienie to nie muszisz śćiągać opony,

a jak tubliss amortyzuje kłody? takie endurocrossowe przyładowanie na jednym kole w belkę? siada mocno na feldze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:19, 22 Lis 2015    Temat postu:

henio12323 napisał:
najlepsze rozwiązanie to te piłeczki Very Happy ale cholerstwo drogie póki co. opcja o tyle fajna że opone naderwiesz - jedziesz dalej, przebijesz jedna piłke to dalej mozesz ganiać na pozostałych.


a da się w tym regulować ciśnienie jak w dętce lub tublisie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:20, 22 Lis 2015    Temat postu:

Kristofsx licz się z tym że tubliss u nas gdzie jest dużo ostrych kamieni nie jest najlepszą opcją.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 16:26, 22 Lis 2015    Temat postu:

major000 napisał:
Kristofsx licz się z tym że tubliss u nas gdzie jest dużo ostrych kamieni nie jest najlepszą opcją.


no wiem, nie można przegiąć z obniżaniem ciśnienia, zobaczymy jak to się sprawdzi,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:30, 22 Lis 2015    Temat postu:

Zraziłeś się do musa bo kupiłeś najgorszy model na rynku, przeznaczony w calkiem inny teren. Pewnie ze względu na cene go wziołeś. U nas niestety trzeba wyłożyć 500zł i kupować micheliny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 16:34, 22 Lis 2015    Temat postu:

major000 napisał:
Zraziłeś się do musa bo kupiłeś najgorszy model na rynku, przeznaczony w calkiem inny teren. Pewnie ze względu na cene go wziołeś. U nas niestety trzeba wyłożyć 500zł i kupować micheliny.

dokładnie tak, taki jeden mnie naciągnął Wink a ja nie zrobiłem rozeznania bo miało być szybko i od ręki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Nie 16:39, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:40, 22 Lis 2015    Temat postu:

mus ma swoje zalety, ale spróbuj tublissa, znacznie lepsza kontrola przyczepności we wszystkich warunkach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 23:59, 22 Lis 2015    Temat postu:

jak skakałem na torze to tublis smiesznie wali - jest taki huk jak sie ląduje ;D ale wszystko tłumi pięknie, belki - na niskich cisnienaich tych mocno niskich to czuc że oponka zamyka sie do felgi, ale troche powietrza wiecej i klei sie do belki i wszystko tłumi dobrze, nie miałem akcji że wale i mi idzie cokolwiek w felge.

jedynie czułem łupanie jak wracałem pare km na kompletnym kapciu, a EF-07 to miekka guma, wiec nawer skok z półki około pół metra było czuć

chwiliwo na dojeżdzenie opony zarzcułem dętke ( bo moje rozciecie opony nie ma wpływu na prace przy dętce) to opona sie układa duzo gorzej, w sensie jak naciskam reką to jest twarda mimo ze cisnienie jest niskie, jak jest sam tublis to oponka sie ugina i spręzynuje. ciezko to opisać ale w terenie to dla mnie rewelacja jest generalnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 1:23, 23 Lis 2015    Temat postu:

henio12323 napisał:
jak skakałem na torze to tublis smiesznie wali - jest taki huk jak sie ląduje ;D ale wszystko tłumi pięknie, belki - na niskich cisnienaich tych mocno niskich to czuc że oponka zamyka sie do felgi, ale troche powietrza wiecej i klei sie do belki i wszystko tłumi dobrze, nie miałem akcji że wale i mi idzie cokolwiek w felge.

jedynie czułem łupanie jak wracałem pare km na kompletnym kapciu, a EF-07 to miekka guma, wiec nawer skok z półki około pół metra było czuć

chwiliwo na dojeżdzenie opony zarzcułem dętke ( bo moje rozciecie opony nie ma wpływu na prace przy dętce) to opona sie układa duzo gorzej, w sensie jak naciskam reką to jest twarda mimo ze cisnienie jest niskie, jak jest sam tublis to oponka sie ugina i spręzynuje. ciezko to opisać ale w terenie to dla mnie rewelacja jest generalnie.


brzmi super, oby tylko z tą żywotnośćią na naszych głazach było okay,
sprzęt zakładam we wtorek-środę może jeszcze zdążę przetestowac zanim gleba całkiem zamarznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 8:36, 23 Lis 2015    Temat postu:

nie wiem czy miałeś doczynienia z trialem Very Happy ale mam własnie wrazenie że na tublisie na nizszym cisneniu oponka zaczyna zachowywac sie ja ktrialowa - tak sie własnie klei i ciągnie, na zakrętach też czuc ze troszeczke od pływa tył - taki gumowaty jest. ale bedziesz zadowolony na pewno - kwestia jak długo Very Happy ja na tubku zrobiłem z 5-7 baków i po sciągneciu moge praktycznie sprzedawać jako nówka Very Happy wiec zywotnosc samego tublisa wydaje sie byc spoko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DirtBike.pl




Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 16:27, 23 Lis 2015    Temat postu:

Ja na tublisie zrobiłem już z 30mh bez żadnych przygód (a przejechałem całe CC na Motochałdzie po ostrych kamieniach).
Ciśnienie dowolne (polecam mechaniczne ciśnieniomierze bo taki zwykłe niskiego ciśnienia nie pokaże dokładnie).
Przy następnej wymianie przedniej gumy wrzucę tublisa na przód.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 16:34, 23 Lis 2015    Temat postu:

DirtBike.pl napisał:
Ja na tublisie zrobiłem już z 30mh bez żadnych przygód (a przejechałem całe CC na Motochałdzie po ostrych kamieniach).
Ciśnienie dowolne (polecam mechaniczne ciśnieniomierze bo taki zwykłe niskiego ciśnienia nie pokaże dokładnie).
Przy następnej wymianie przedniej gumy wrzucę tublisa na przód.


ee to jak motohałde zorbiłeś bez przygód to znaczy że przetrwa duużo Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 5 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin