|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 20:50, 18 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ja polecam Motula 300V 15w50. Ma najlepsze parametry jakościowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moquai
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: Pon 18:26, 20 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego motula to najbardziej podoba mi się zapach spalonego oleju, jak jade Ci na ogonie to jak na żużlu normalnie
Trochę jestem w szoku widząc cene którą podał Kristof - 300V 200PLN;MOTOREX 250PLN
Na litry 300V wychodzi 75pln a motorex 65
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Sob 20:29, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Kupiłem Castrol power 1 racing 10w50 u lokalnego sprzedawcy. Co prawda oleje na allegro kuszą ceną, jednak jestem do nich trochę uprzedzony, bo nigdy nie wiadomo skąd są i co w nich tak naprawdę jest.
Moje pytanie jest takie:
serwisówka zaleca wymianę oleju co 15 motogodzin lub 100 litrów benzyny. Przy moim stylu jazdy mi pali około 2l/1h czyli wymieniam olej co 100 litrów benzyny?
I aby nie zakładać nowego tematu tutaj pytanko, potrzebuję olej do sprzęgła hydraulicznego, byłem w sklepie motoryzacyjnym, całkiem spory asortyment i pytałem o olej hydrauliczny typu LHM, mineralny, SAE10 jednak mieli tylko olej hydrauliczny valvoline i to bez żadnych oznaczeń, jaki to dokładnie ma być ten olej, czy w innych sklepach szukać czy kombinować na alledrogo?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Sob 20:38, 25 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 20:49, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
hej
trzymamy sie motogodzin, nie patrz ile moto pali na godzinę,
uśredniająć - 1mth = 1 bak baliwa (niecały) czyli wymieniaj co +/- 10 - 12 baków;
jeśli masz sprzęgło magury - używaj tylko mineralnego do hydrauliki siłowej (może być orlen/lotos,mozliwe że hipol tez będzie ok) , patrz na stacjach benzynowych, jak nie możesz znaleźć - to kup motorex clutch fluid, albo magura (drogi), słyszałem o patencie że oliwka dla dzieci tez jes dobra , jak masz brembo - lejesz dot4 taki sam jak do hamulców.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Nie 8:58, 26 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | hej
trzymamy sie motogodzin, nie patrz ile moto pali na godzinę,
uśredniająć - 1mth = 1 bak baliwa (niecały) czyli wymieniaj co +/- 10 - 12 baków;
|
Ja raczej wole liczyć na kanistry (17L), te 10-12 baków to dla mnie i tak około 3-4 kanistry. Jeden niecały bak z tego co mówisz to około 5-6L (8.5L cały).
Nie rozumiem jednego, przy spokojnej jeździe mam wymieniać co tyle motogodzin co jeżdżący na torze?
Jak mówiłem, pali mi około 2L/1mth, więc najlepszym pośrednim rozwiązaniem jest wymiana oleju co 3-4 kanistry(17L jeden) tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 9:52, 26 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
hey
to tak co 4 kanistry będzie ok,
a mth to mth - nie ma różnicy czy jedziesz powoli czy dajesz w manete na torze
jeżdząc powoli - to 1mth będziesz robił jeżdżąc cały dzień (silnik, żeby wykonac motogodzinę będzie pracował powiedzmy 5 godzin), latając ostro na torze - motogodzinę walniesz w godzinę,
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Nie 12:04, 26 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
kzq napisał: |
I aby nie zakładać nowego tematu tutaj pytanko, potrzebuję olej do sprzęgła hydraulicznego, byłem w sklepie motoryzacyjnym, całkiem spory asortyment i pytałem o olej hydrauliczny typu LHM, mineralny, SAE10 jednak mieli tylko olej hydrauliczny valvoline i to bez żadnych oznaczeń, jaki to dokładnie ma być ten olej, czy w innych sklepach szukać czy kombinować na alledrogo? |
Szczerze to wszystko co jest mineralne się nadaje, możesz nalać LHM, olej do wspomagania minerał, olej do automatycznej skrzyni biegow itp.
Nie lej tylko syntetyków typu dot3,4 a już broń boże dot 5.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Sob 8:01, 08 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Witam,
Tutaj jest schemat obiegu oleju w moim ktm exc 250 4t 2002r
[link widoczny dla zalogowanych]
Zauważyłem że na krótkim filtrze siatkowym (pozycja 12) było sporo opiłków metalu, na długim filtrze siatkowym było ich mało i trochę też znalazło się na śrubie od spuszczania oleju. Moje podejrzenie to skrzynia biegów, ponieważ przed wymianą tragicznie wchodziła dwójka, aż chrupało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Czw 17:45, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Sorry, że odświeżam stary temat ale może się to komuś przyda. Tak jak w tytule ma być tanio ale dobrze: XADO 10W-60 4T MA. Na: [link widoczny dla zalogowanych]
kosztuje 38,59zł/litr!! Jeśli chodzi o parametry to jedne z najważniejszych to lepkość przy 40stC i 100stC i XADO ma odpowiednio 179 i 25,8. Dla porównania Motul 300V 15W-50 (http://www.motul.com....pdf?1290086770 który wcześniej stosowałem) ma 115 i 17 czyli dużo mniej. A wrażenia z użytkowania? Silnik pracuje ciszej i, w końcu, mogę bez problemow wrzucić luz na postoju co było bardzo trudne gdy stosowałem Motul lub Valvoline (mam sprzęgło Rakluse Z-start Pro, ale oryginalne tarcze i przekładki). Innych zmian nie zaobserwowałem.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Czw 18:40, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
szczerze ciekawe, ale nigdy nie słyszałem o takim . Może warto spróbować, chociaż castrol to castrol lub motul zawsze .
Ciekawe jak na dłuższą mete z tym olejem i czy ktos go inny także stosował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Czw 19:02, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co mówisz wydaje się ciekawa propozycja, jednak Castrol 10w50 z pewnego źródła wychodzi 40zł za litr (na alledrogo jeszcze taniej), więc podobnie. Firma XADO nie jest zbyt popularna w Polsce.
Jak znajdziesz jeszcze jakieś jego zalety i wady to napisz.
[link widoczny dla zalogowanych]
Firma wydaje się być w porządku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Czw 19:06, 11 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 21:41, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
ja w olejach nie siedze, ale z ciekawosci chciałem porównac karty specyfikacji olejów. i wziałem własnie 300vłke i to co kolega wyzej podał XADO. dane danymi ale jak to sie ma w praktyce ? mógłby ktoś opisać czy gęstosci im mniejsze tym lepsze ? czy odwrotnie ? podrzucam specyfikacje motula i link do xado gdzie jest rozpisana karta
motul :
Colour Visual Yellow / Green Fluo
Viscosity grade SAE J 300 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.858
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 72.7 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.32 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 187
Pour point ASTM D97 -45°C / - 49°F
Flash point ASTM D92 238°C / 460°F
TBN ASTM D 2896 8.3 mg KOH/g
xado : [link widoczny dla zalogowanych]
jak olej rzeczywiscie byłby ok to moze warto... choc troche strach testować olej na własnym silniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Czw 22:05, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli ktoś chce poczytać o olejach: [link widoczny dla zalogowanych]
W odniesieniu do sportowych silników gdzie temperatura na tłokach często osiąga wysokie wartości właśnie tak ważny jest parametr lepkości przy 100stC. Im wyższy tym lepszy. XADO ma te parametry nawet delikatnie wyższe od Motorex-a Power Synt 10W-60, a cena jednak niższa.
Zapomniałem dopisać, ze teraz dodatkowo skrzynia biegów pracuje bardziej miękko. A olej był wyprodukowany w Holandii.
PS: Xado 10W-60 Rally jest dedykowany do samochodów, do moto jest wersja 4T MA.
PS2: Heniu podałeś dane Motula 300V 5W-40 a nie 15W-50.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Czw 22:30, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Na stronie xado znalazłem kilka artykułów z gazet m.in motorświat i inne o maginczym działaniu tego oleju. Była też mowa że gościu wlał do junaka i tam gdzie się wszystkie gotowały i grzały jego normalnie dalej cisnął podczas jakiejs wyprawy. Gdzieś cztałem że sa to oleje dedykowane do atv.
Wszystko brzmi super ale super by było jakby więcej osób potestowało, bo rzeczywiście ciekawie ten olej sie prezentuje .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|