|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:23, 08 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
ja na lato i zimę zalewam 10w50.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Wto 21:23, 08 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moalord
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:18, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie, jest sprawa ;p
Skoro Valvoline 10w50 za 4l kosztuje ok 90zl a motorex 4l 10w50 prawie 240zl to gdzie jest haczyk ?
Przeciez norma 10w50 będzie taka sama dla każdego producenta, obydwa to full syntetyki
Planuje wymianę do KTM 400 EXC 2010r, silnik 0,35l-0,6l oraz 0,9l skrzynia wg. serwisówki 10W50 w obydwu przypadkach...
Co myślicie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Wto 18:34, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
moalord napisał: | Panowie, jest sprawa ;p
norma 10w50 |
To nie jest norma, tylko podstawowe parametry oleju. Co do haczyka - żadnego nie ma. Olej oprócz lepkości posiadają także inne parametry. Cena wynika także z tego jakie są dodatki w danym oleju i czy olej jest syntetyczny czy tylko na butelce jest napisane że jest syntetyczny.
Od siebie - motul 300V, motorex, ipone katana (KTMowskie sprzęgła są wybredne).
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Wto 18:40, 03 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moalord
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:52, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
z tej tabelki wynika ze valvoline i motorex przy 10w50 mają praktycznie te same parametry... tylko skąd ta cena x3 za motorexa ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 19:41, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Valvoline używałem w poprzedniej 400-tce i obecnej 450-tce i wszystko ok brać lać latać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcx
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WuWua
|
Wysłany: Wto 20:44, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
ceny motorexa rzeczywiście biją po głowie! ja używam liqui moly 10w60 i nie narzekam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Wto 20:56, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Na cenę, oprócz marki, mają wypływ szczegóły czyli dodatki. Jeżeli olej jest na bazie estrów, ma jakieś specjalne dodatki myjące itp, które niekoniecznie "wychodzą" na parametrach technicznych to jego cena jest wyższa. Nie mówię że valvoline jest złe (zobacz sobie mobil 1 - na papierze ma jeszcze lepsze parametry i też jest w miarę tani) ale żeby porównać dokładnie oleje konieczne byłoby laboratorium.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:01, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
i jeszcze zalezy od paru innych czynników. na przykłąd takich jak reklama czy własnie dodatki. np castrol jak widze ma duzo srodków myjących. szybko robi sie czarnym ale po spuszczeniu oleju, i rozebraniu silnika zawsze wszystko jest jak nowe.
niektóre oleje potrafia zostawiac nawet po spuszczeniu sporo osadu.
co do ceny jeszcze jest zabawa marżami, na niektóre produkty masz powiedzmy 5% przebitki, a na inne 20% wtedy realnie cena obu produktów jest juz bardziej zbliżona, ale klient płaci np za to że, nie ma duzo dealerów olejów danej marki, albo cięzko zdobyć oficjalne dystrybutorstwo takiego oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcx
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WuWua
|
Wysłany: Wto 21:05, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
i bądź tu mądry... ja zaufałem mechanikowi, rozebrał kilka silników po castrolu i nie wyglądało to super z resztą ilość opiłków na sitku mówiła za siebie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mcx dnia Wto 21:06, 03 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:16, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
opiłki to opiłki nie powiedziałem że castrol super chroni, bo nigdy w zyciu bym nie zalał go do swojego silnika.
zalej castrola, i wymien zgodnie z serwisówką/ albo zaleceniami producenta o ile takie są. i na prawde silnik jak po myciu jakąs chemią.
a chyba po transoilu w jakis moto musiałem domywać dolne partie karterów bo zrobił sie osad którego olej nie wypłukał i nie zabrał ze sobal pewnie dodatkowo olej był przetrzymany, moze stary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zwirek03
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: xxx
|
Wysłany: Wto 22:13, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
swego czasu castrol zalecała grupa VW i po 100 000 km wałki do wymiany były
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moalord
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 6:36, 04 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
No to na zime/wiosne zmienie na Valvoline, zrobie 2 wymiany co 10mth w silniku i skrzyni, potem przerzucę się na motorexa lub 300V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Śro 8:58, 04 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
zwirek03 napisał: | swego czasu castrol zalecała grupa VW i po 100 000 km wałki do wymiany były |
Pare lat temu w aso mercedesa zalewali castrola. Tego też się trzymam do dzisiaj, przy regularnej wymianie niczego niepokojącego nie zauważam
Kiedyś w dwóch ktm'ach zalewałem castrola, ale ze względu na coraz więcej złych opinii przesiadłem się na 300v
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GBktmexc400
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DZL
|
Wysłany: Śro 11:02, 04 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
mcx napisał: | ceny motorexa rzeczywiście biją po głowie! ja używam liqui moly 10w60 i nie narzekam |
ja rowniez uzywam LM 10W60 full syntetyk , olej wymieniam co 8-10 bakow i zdarza sie ze opilki sie znajda ale sladowe ilosci, czasami sprzeglo na zimnym silniku sliznie ale to przy pierwszym ruszeniu, po remoncie myslalem by wrocic do Castrola jak poprzedni wlasciciel.
Jak dlugo latasz na LM i jak sie to spisuje u ciebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|