Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niedrogo ale dobrze - Olej Silnikowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 10:28, 19 Kwi 2013    Temat postu:

olej jak olej. motorex to też wynalazek... ktos musiał wszystko wynaleźć i opracować.

teraz jeszcze mam zalany mineralny ale dzis wleje xado zobaczymy jaka róznica ;d

kzq poczytaj sobie wyzej, ktos pisał o tym że na xado mu najlepiej moto w sumie pracowało. porównując z np 300V


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:58, 19 Kwi 2013    Temat postu:

A właśnie że wynalazek... Czy ty henio wiesz że XADO to firma ukraińska ???
[link widoczny dla zalogowanych]
Osobiście 100 razy wole zalewać do swojego silnika produkty MOTUL, AGIP, CASTROL czy MOTOREX, które są zalecane przez poszczególnych producentów motocykli i tworzone przy ich udziale, niż testować ukraińską mylł techniczną na swoim KTM.
Nie ufam firmie której siedziba na Ostrobramskiej przypomina Doner Kebab a główna siec dystrybucji to Allegro.
Może ich produkty są dobre, ale wole żeby ta marka ugruntowała się na rynku zanim podejmę decyzje o przejściu z Motorex'a na ukraiński olej do hard enduro Laughing
Ale jak juz przetestujesz, to chętnie zapoznam się z wynikami Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Pią 20:01, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 21:08, 19 Kwi 2013    Temat postu:

wiem że ukraińska i co z tego ? spora częsci w moto czy aucie jest chinska i też nie ciesze sie z tego powodu ale co zrobisz. akurat olej kupowałem w głownej siedzibie od ukrainki Smile dzisiaj wziałem sie za wymiane ale śruba od spustu odmówiła posłuszenstwa, jutro bede miał inną i wtedy zaleje i sie zobaczy co i jak Very Happy co do ceny 52 zł wychodzi jak sie kupi litr czy dwa. przy zakupie kilku litrów automatycznie cena schodzi ponizej 50 zł. zawsze o cene filterka taniej wychodzi niz konkurencja, a jak ma nie być gorzej to czemu nie. i jako ciekawostke olej robiony jest w Holandii

swoją drogą jeszcze kilka lat temu w zasadzie nikt nie słyszał o takie firmie jak np motorex, cos gdzies firma, zadnych sukcesów głośnych, jedynie klepała oleje do KTMa bo pewnie KTM podpisał śmiesznie tanszą umowe niż miałby podpisywać np z rozreklamowanych motulem od żabojadów. i tak stał sie teraz popularniejszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:34, 19 Kwi 2013    Temat postu:

To ten kiosk na Ostrobramskiej między lakiernia a biurem podróży to oficjalna siedziba ???
A co do Motorex'a to może KTM podpisał z nimi umowę bo zgodzili się produkować olej ściśle według wymagań KTM ???
Tak czy owak, jeśli XADO stanie się oficjalnym olejem KTM to myslę, że nie będe miał obiekcji przed stosowaniem go w swoich motocyklach.
Póki co jednak zostana przy "przereklamowanym" Motorex'ie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 6:12, 20 Kwi 2013    Temat postu:

Sraty pierdaty! Jeszcze niedawno do LC4 w serwisówce zalecali shell advance. Nikt nie produkuje oleju z parametrami specjalni dla danych motocykli... to jest po prostu biznes i tyle. Firma produkująca dzieli się częścią zysku z promującą i włot co.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba2955




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:21, 20 Kwi 2013    Temat postu:

dokładnie, o jakości oleju mówią normy jakościowe, np API. reszta to czysta reklama. ale, co kto lubi to leje, tylko nie ma co siać propagandy, że jak ktoś nie leje motorexa to nie dba należycie o moto Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 15:07, 20 Kwi 2013    Temat postu:

dokładnie.. jestem tego samego zdania. wg xado i róznych innych olejów i tak przewyzszają teoretycznie to co zakłada producent moto.... ja wybrałem xado bo lepiej chroni przy wiekszych temperaturach niz olej który stosowałem wczesniej. no i cena jak pisałem 15 zł na litrze mniej.


dzisiaj go zalałem, wczesniej miałem mineralny yamalube, wiec róznica jest kolosalna, jestem ciekaw jakby zalać zaraz np 300V i jaka była by róznica. ale po tym mineralnym, biegi wchodza jeszcze łatwiej, silnik pracuje ciszej, i jakby lepiej sie na obroty wkrecał. generalnie na nic nie narzekam chodzi sprzet jak powinien zobaczymy po dłuzszej eksploatacji. mam zamiar się dogadac o jakas fajna zniżke przy zakupie wiekszej ilosci tego oleju


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:02, 20 Kwi 2013    Temat postu:

Śmiać mi się chce jak czytam, że olej XADO jest zajebisty bo pachnie wisienką i w dotyku jest bardziej lepki jak MOTUL Laughing
Do tego rozwala mnie ocenianie oleju w dniu zalania. proponuje pojeżdzić na nim jakieś 200 motogodzin i dopiero wtedy przejść do ochów i achów.

Z drugiej strony niezbyt pamiętam co było zalecane do LC4, ale technologia troszkę poszła do przodu od tamtego czasu i współczesne KTM mogą mieć odrobinę inne wymagania odnośnie środków smarnych.

Tak czy inaczej jak ktoś chce eksperymentować z ukraińskim olejem nieznanego producenta w swoim moto to bardzo dobrze. Ktoś musi przetestować Laughing
Zawsze to lepiej niż jezdżenie na podróbie Mobil1 z giełdy samochodowej Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Sob 17:04, 20 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Sob 17:03, 20 Kwi 2013    Temat postu:

Tak czy inaczej chyba każdy współczesny olej mineralny przewyższa specyfikacje, które wymaga producent motoru.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:44, 20 Kwi 2013    Temat postu:

wiadomo głowny test bedzie po kilku set mth w przypadku takiego moto. chociaz trudno o rzetelną opinie. bo wystarczy kilka razy sprzet zagotowac czy nie wymieniac długo oleju i juz zuzycie bedzie inne. 2 sprawa to w dniu zalania mozna ocenic olej Wink lałem rózne oleje bo czasem trafiały sie w dobrych cenach. najlepiej do tej pory latało mi sie na 300V. miałem od znajomego mechanika troche taniej. choc po podwyzce juz tanio nie jest. z drugiej strony wczesniej jako 1 raz zalałem castrola GPS ( półsyntetyk ) w serwisie mi go odradzili ( wtedy nie wiedziałem że to półsyntetyk ) ale moto pracowało nieźle, wiec przerzuciłem sie na castrola power 4T i sprzegło strasznie słabo pracowało, mimo że producent sie chwalił triple cośtam, że super ochrona sprzegła itp itd Very Happy potem na 300V słychac było że silnik mniej klepie. biegi lżej wskakiwały, wiec plus dla motula. teraz w XADO biegi ładnie wskakują , silnik nie klepie, sprzęgło super pracuje nic nie ciągnie, nawet na rozgrzanym silniku moge wbić 1 i nawet troche nie chce mi sam jechać. i do tego dobra cena Very Happy wiec chyba zostane przy tym oleju

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba2955




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 6:56, 21 Kwi 2013    Temat postu:

kolego KNKS, swoje śmiałe opinie opierasz wyłącznie na podstawie przeczytanych zaleceń ktma i zasłyszanych na podwórku opinii (na tym oleju silnik "ciszej" pracuje itp) czy masz wiedzę techniczną na temat olejów, ich właściwości, norm, składu itp itd? bo jak już nie raz się przekonał każdy z nas, nie zawsze to co zaleca producent jest najlepsze, na pewno dobre, ale wiadomo- za takie coś leci komuś gruba kasa. i nie pisałbym takich mądrości że to be a tamto dobre, chyba że możesz to poprzeć jakimiś konkretnymi właściwościami tego oleju do tego, jakimiś testami a nie "mi się zdaje że jest super hiper" (bo jakiś handlowiec z ktma tak zarządził, że ma być motorex). a na zużycie silnika ma wpływ także tysiąc innych czynników, nie tylko olej.
ja miałem okazję dowiedzieć się trochę o olejach, właściwościach, składzie, i to nie jest tak kolorowo, że jeden jest super, a reszta złe. kolega z innego forum pracując jako chemik badał niektóre oleje i nieraz wychodziły wyniki zupełnie odmienne od oczekiwanych, więc... technika jest trochę bardziej skomplikowana jak nam się zdaje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 7:42, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Kolego kuba2955. Mam wiedzę na temat środków smarnych.
Nie mam przekonania do nieznanej firmy która specjalizuje się w produkcji rewitalizantów do silników spalinowych, której siec dystrybucji opiera się na podstawie Allegro
A to ze na puszeczce stoi jako żywo API, ACEA i JASO MA to bardzo dobrze.
Na butelkach z LOTOSem również.
Ale cóż, ktos chce eksperymentować na swoim moto, to prosze bardzo. Jak będzie wymieniał co 10 motogodzin, to pewnie wszystko będzie pięknie.
Co do mnie to wcale nie jestem fanem Motorex'a. Większość moich enduraków latało na Castrol'u i Agip'ie. Teraz zalewam Motoex'a, bo przy okazji zakupu filtrów w KTM, kupuje olej. Proste.

A skoro masz jakieś światłe, naukowymi metodami zdobyte (przez koilege chemika) doświadczenia odnosnie jakości poszczególnych syntetyków to zachęcam do opublikowania ich. Zapewne wszyscy chętnie o tym poczytamy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Nie 7:55, 21 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:05, 21 Kwi 2013    Temat postu:

KNKS napisał:
Z drugiej strony niezbyt pamiętam co było zalecane do LC4, ale technologia troszkę poszła do przodu od tamtego czasu i współczesne KTM mogą mieć odrobinę inne wymagania odnośnie środków smarnych.


No ale w samym LC4 od rocznika 98 do 2006 nic się nie zmieniło (w sensie żadnych istotnych zmian konstrukcyjnych) mimo wszystko zmienił się zalecany olej. I czytaj chłopie ze zrozumieniem bo nie odniosłem tego do nowoczesnych super hiper wypasionych KTMów tylko napisałem to jako dowód na to, że polecanie oleju przez producenta to czysta reklama. Teraz zrozumiałeś?

Tak samo nie rozumiem zapału do kupowania jedynego słusznego oleju motocyklowego Motul 5100. Olej jak każdy inny ale na niektórych forach internetowych ludzie używający innch olejów są uważani za nierozsądnych. A ja raz go zalałem do XR600R i sklejał mi bardzo sprzęgło. Rano na zimnym silniku zanim mogłem ruszyć to musiałem trochę poczekać aż popracuje silnik i pompować sprzęgłem żeby się rozkleiło. Potem jeszcze raz wlałem do LC4 640 bo dostałem od kolegi za pomoc w naprawie jego moto. I co? było to samo. Sklejanie sprzęgła.

Takie rewelacje że nagle silnik pracuje ciszej czy bardziej precyzyjnie pracuje skrzynia biegów lub sprzęgło to pierdoły wypisywane przez producenta na opakowaniu bezmyślnie powtarzane przez użytkowników. Moim zdaniem zwykły użytkownik, taki jak nas wielu na tym forum, nie jest nawet w stanie odczuć pracy na innym oleju (poza oczywiście 5100 sklejającym sprzęgło co doprowadza do pasji)

Niech każdy leje olej jaki uważa, i nie wmawia komuś używającemu innego, że jest głupi bo to kiepski olej. Niech każdy sprawdzi w serwisówce jakie parametry oleju zaleca producent a potem idzie do sklepu i kupi to co spełnia wymogi i jest na jego kieszeń.

pozDRawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:34, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Ja polecam olej orlen lubro minerał, 12zł za litr Very Happy leje go do motorynki i jest zajeb... Very Happy

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba2955




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:58, 21 Kwi 2013    Temat postu:

kolega chemik od kilkunastu lat jeździ dość mocno wysilonymi silnikami z turbo w swoich autach na którymś oleju z lotosu, i to właśnie jego porównywał z innymi olejami Smile ja nie uważam się za alfę i omegę, dlatego nikogo do niczego nie namawiam, celem mojej wypowiedzi było, żeby trochę bardziej obiektywnie podchodzić do tych wszystkich olejów. swoje powiedziałem i kończę, bo nie lubię kogoś na siłę przekonywać Smile
p.s.
jeżdżę na putoline offroad 4+ 10w50 i jestem bardzo zadowolony jeśli chodzi o odczucia amatora. cena przy kupnie 4l to 43zł/litr Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 7 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin