Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nieszczelność między komorami KTM EXC 520
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Endriu11634451




Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: Wto 21:33, 13 Mar 2012    Temat postu: Nieszczelność między komorami KTM EXC 520

Witam.
Problem polega na tym, że gdy naleję odpowiedni poziom oleju silnikowego przez wlew do komory przekładniowej to następnego dnia tego oleju już tam nie ma, a przynajmniej poziom sporo się zmniejsza. Dodaj że żadnych plam od spodu czy wycieków oleju na zewnątrz nie ma. Dzieje się tak nawet gdy silnik nie pracuje. Jeżeli odpalę motocykl to dosłownie po kilku sekundach poziom z powrotem nachodzi bo wiadomo że silnik sam sobie wtedy przepompuje ten olej. Po zgaszeniu poziom jest odpowiedni przez jakiś czas a potem stopniowo maleje aż na drugi dzień znowu go tam nie ma. Prawdopodobnie jest to nieszczelność i przepuszcza mi olej z komory ze skrzynią biegów do komory korbowej. Wymieniłem już uszczelniacz na wale z prawej strony lecz nadal jest to samo. Kilka dni temu włożyłem krótszą sprężynkę w simering ten co jest w pokrywie sprzęgła i uszczelnia "końcówkę" wału korbowego. Również nic nie pomogło. Na dniach wymienię ten uszczelniacz ale raczej nic nie pomoże bo widzę że nieszczelność jest poniżej wału bo nawet jak sporo przechylę motocykl to olej się nie pojawia. Co może jeszcze być przyczyną? Nieszczelność na łączeniu karterów? Koniecznie silnik do rozpołowienia? Słyszałem coś o simeringu na wałku wyrównoważającym ale czy on może powodować przelewanie oleju do komory korbowej? Miał ktoś taki problem?
pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:45, 13 Mar 2012    Temat postu:

tak wogule to ile oleju wlewasz po wymianie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 22:50, 13 Mar 2012    Temat postu:

zalewasz około 1.2 litra, potem odpalasz, czekasz kilka minut, i dolewasz do 3/4 okienka. i ma byc po odpaleniu cie nie interesuje czu jest olej czy nie. on i tak rozbryzgowo pokrywa cały silnik. ale znów jak odczekasz te kilka minut w pozycji pionowej znów ma naleciec 3/4 okienka, i innej opcji nie ma

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Endriu11634451




Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: Wto 23:29, 13 Mar 2012    Temat postu:

Co do wymiany oleju to zrobiłem to identycznie jak opisał kolega wyżej, wszystko się zgadza, ale... u mnie na drugi dzień tego oleju już nie ma w oczku bo przez jakąś nieszczelność przelewa się do komory z wałem korbowym. Dzisiaj przechyliłem motocykl na prawą stronę i nawet wtedy nie było widać poziomu, ale po odpaleniu pompy zaczynają przetłaczać olej i wtedy mam te 3/4 oczka, a na drugi dzień znowu pusto... Już mi brakuje pomysłów...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Endriu11634451 dnia Wto 23:32, 13 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:44, 13 Mar 2012    Temat postu:

wydaje mi sie ze szukasz choroby , gdyby olej byl w komorze korbowej to rozwalilo by cos, a przynaimniej wypchnelo uszczelki . W LC4 jest podobnie , olej sprawdza sie po jezdzie bo po podstoju jest prawie pusto na bagnecie.Poczytaj manual co pisze na temat kontroli poziomu oleju.

Wedle manuala na zimno powinno byc na samym dnie w okienku , cieply silnik ma miec max w okienku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Wto 23:50, 13 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 0:04, 14 Mar 2012    Temat postu:


możesz nalać trochę więcej , tak żeby było w 1/3 okienka i wtedy sprawdź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 9:09, 14 Mar 2012    Temat postu:

Jesli by ci nie odprowadzalo oleju z komory korbowej to po odpaleniu miałbyś niebieski dym z wydechu, a nawet wywalilo by ci uszczelniacze. Nie szukaj choroby.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Endriu11634451




Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: Śro 12:52, 14 Mar 2012    Temat postu:

KristofSX napisał:
możesz nalać trochę więcej , tak żeby było w 1/3 okienka i wtedy sprawdź


Tak też sprawdzałem i nawet gdy na zimnym silniku dolałem do powiedzmy 3/4 okienka (wiem że to za dużo ale tylko sprawdzałem) to i tak na drugi dzień oleju w ogóle nie było w oczku. Nawet po przechyleniu na prawą stronę się nie pojawił...

bully napisał:
Jesli by ci nie odprowadzalo oleju z komory korbowej to po odpaleniu miałbyś niebieski dym z wydechu, a nawet wywalilo by ci uszczelniacze. Nie szukaj choroby.


Po zapaleniu natychmiast odprowadza olej z komory korbowej i jest ok. Chodzi tylko o to, że ile bym nie wlał to i tak po kilku godzinach stania ten olej "znika" z oczka.
A może to nieszczelność na łączeniu karterów - ściana oddzielająca komorę przekładniową z korbową? W exc silnik jest składany na uszczelki czy na spasowanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:16, 14 Mar 2012    Temat postu:

jaka ilosc oleju wlewasz przy wymianie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Endriu11634451




Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: Śro 20:31, 14 Mar 2012    Temat postu:

Po wymianie filtrów oleju i wyczyszczeniu mikrofiltrów wlewam ok 1,2l potem odpalam żeby pochodził chwile na wolnych obrotach i rozprowadził sobie po filtrach, później gaszę i dolewam tak żeby było pół oczka, czyli łącznie myślę będzie z 1,3 max. 1,4l.

Ale co ma do tego ilość oleju w momencie wymiany skoro mi znika niezależnie od poziomu na początku (nawet bez odpalania motocykla po zalaniu świeżym olejem i tak za kilka godzin jest zauważalnie mniej)...?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Endriu11634451 dnia Śro 20:42, 14 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:52, 14 Mar 2012    Temat postu:

do mnie wchodzi ponad 1,5l i dziwne ze serwisówka podaje okolo 1,2l moze poprostu za malo masz oleju i wtedy sa takie objawy. Pozatym kto powiedzial ze oleju nie powinno byc w skrzyni korbowej ??
Jedna sekcja to skrzynia biegów a dróga to własnie skrzynia korbowa która tez jest swoego rodzaju miska olejowa i z tamtad równiez jest zasysany olej.

dolej oleju do własciwego poziomu i lataj bo to dziwny pezpodstawny problem według mnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Śro 20:58, 14 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:18, 14 Mar 2012    Temat postu:

trzeba umieć czytać serwisówke. podaje 1,2 + dolanie do odpowiedniego stanu w okienku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:40, 14 Mar 2012    Temat postu:

henio12323 napisał:
trzeba umieć czytać serwisówke. podaje 1,2 + dolanie do odpowiedniego stanu w okienku

dokładnie przestudiuj ja jeszcze raz, jest wyraznie napisane nominalna wartosc oleju 1,25l


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Endriu11634451




Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: Sob 22:52, 24 Mar 2012    Temat postu:

No więc dzisiaj rozpołowiłem cały silnik i prawdopodobnie znalazłem przyczynę. Okazało się że poprzednik łącząc kartery wyciął sobie ten kawałek uszczelki co biegnie w poprzek karterów i rozdziela komory, a następnie złożył bez (uszczelka była tylko po zewnątrz) Shocked
Od razu żeby nie zakładać nowego tematu: łożyska na wałku rozrządu te dwie sztuki 6201 powinny być odkryte co nie? Bo one są smarowane olejem silnikowym... Dobrze myślę? To prawda że łożysko ma mieć fabryczny luz C3?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Endriu11634451 dnia Sob 23:11, 24 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 9:20, 25 Mar 2012    Temat postu:

tak luz c3 na cały silnik. i wszędzie odkryte

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin