|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Endriu11634451
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobiegniew
|
Wysłany: Wto 21:33, 13 Mar 2012 Temat postu: Nieszczelność między komorami KTM EXC 520 |
|
|
Witam.
Problem polega na tym, że gdy naleję odpowiedni poziom oleju silnikowego przez wlew do komory przekładniowej to następnego dnia tego oleju już tam nie ma, a przynajmniej poziom sporo się zmniejsza. Dodaj że żadnych plam od spodu czy wycieków oleju na zewnątrz nie ma. Dzieje się tak nawet gdy silnik nie pracuje. Jeżeli odpalę motocykl to dosłownie po kilku sekundach poziom z powrotem nachodzi bo wiadomo że silnik sam sobie wtedy przepompuje ten olej. Po zgaszeniu poziom jest odpowiedni przez jakiś czas a potem stopniowo maleje aż na drugi dzień znowu go tam nie ma. Prawdopodobnie jest to nieszczelność i przepuszcza mi olej z komory ze skrzynią biegów do komory korbowej. Wymieniłem już uszczelniacz na wale z prawej strony lecz nadal jest to samo. Kilka dni temu włożyłem krótszą sprężynkę w simering ten co jest w pokrywie sprzęgła i uszczelnia "końcówkę" wału korbowego. Również nic nie pomogło. Na dniach wymienię ten uszczelniacz ale raczej nic nie pomoże bo widzę że nieszczelność jest poniżej wału bo nawet jak sporo przechylę motocykl to olej się nie pojawia. Co może jeszcze być przyczyną? Nieszczelność na łączeniu karterów? Koniecznie silnik do rozpołowienia? Słyszałem coś o simeringu na wałku wyrównoważającym ale czy on może powodować przelewanie oleju do komory korbowej? Miał ktoś taki problem?
pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:45, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
tak wogule to ile oleju wlewasz po wymianie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 22:50, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
zalewasz około 1.2 litra, potem odpalasz, czekasz kilka minut, i dolewasz do 3/4 okienka. i ma byc po odpaleniu cie nie interesuje czu jest olej czy nie. on i tak rozbryzgowo pokrywa cały silnik. ale znów jak odczekasz te kilka minut w pozycji pionowej znów ma naleciec 3/4 okienka, i innej opcji nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Endriu11634451
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobiegniew
|
Wysłany: Wto 23:29, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Co do wymiany oleju to zrobiłem to identycznie jak opisał kolega wyżej, wszystko się zgadza, ale... u mnie na drugi dzień tego oleju już nie ma w oczku bo przez jakąś nieszczelność przelewa się do komory z wałem korbowym. Dzisiaj przechyliłem motocykl na prawą stronę i nawet wtedy nie było widać poziomu, ale po odpaleniu pompy zaczynają przetłaczać olej i wtedy mam te 3/4 oczka, a na drugi dzień znowu pusto... Już mi brakuje pomysłów...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Endriu11634451 dnia Wto 23:32, 13 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:44, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
wydaje mi sie ze szukasz choroby , gdyby olej byl w komorze korbowej to rozwalilo by cos, a przynaimniej wypchnelo uszczelki . W LC4 jest podobnie , olej sprawdza sie po jezdzie bo po podstoju jest prawie pusto na bagnecie.Poczytaj manual co pisze na temat kontroli poziomu oleju.
Wedle manuala na zimno powinno byc na samym dnie w okienku , cieply silnik ma miec max w okienku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Wto 23:50, 13 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 0:04, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
możesz nalać trochę więcej , tak żeby było w 1/3 okienka i wtedy sprawdź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Śro 9:09, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jesli by ci nie odprowadzalo oleju z komory korbowej to po odpaleniu miałbyś niebieski dym z wydechu, a nawet wywalilo by ci uszczelniacze. Nie szukaj choroby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Endriu11634451
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobiegniew
|
Wysłany: Śro 12:52, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | możesz nalać trochę więcej , tak żeby było w 1/3 okienka i wtedy sprawdź |
Tak też sprawdzałem i nawet gdy na zimnym silniku dolałem do powiedzmy 3/4 okienka (wiem że to za dużo ale tylko sprawdzałem) to i tak na drugi dzień oleju w ogóle nie było w oczku. Nawet po przechyleniu na prawą stronę się nie pojawił...
bully napisał: | Jesli by ci nie odprowadzalo oleju z komory korbowej to po odpaleniu miałbyś niebieski dym z wydechu, a nawet wywalilo by ci uszczelniacze. Nie szukaj choroby. |
Po zapaleniu natychmiast odprowadza olej z komory korbowej i jest ok. Chodzi tylko o to, że ile bym nie wlał to i tak po kilku godzinach stania ten olej "znika" z oczka.
A może to nieszczelność na łączeniu karterów - ściana oddzielająca komorę przekładniową z korbową? W exc silnik jest składany na uszczelki czy na spasowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:16, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
jaka ilosc oleju wlewasz przy wymianie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Endriu11634451
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobiegniew
|
Wysłany: Śro 20:31, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Po wymianie filtrów oleju i wyczyszczeniu mikrofiltrów wlewam ok 1,2l potem odpalam żeby pochodził chwile na wolnych obrotach i rozprowadził sobie po filtrach, później gaszę i dolewam tak żeby było pół oczka, czyli łącznie myślę będzie z 1,3 max. 1,4l.
Ale co ma do tego ilość oleju w momencie wymiany skoro mi znika niezależnie od poziomu na początku (nawet bez odpalania motocykla po zalaniu świeżym olejem i tak za kilka godzin jest zauważalnie mniej)...?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Endriu11634451 dnia Śro 20:42, 14 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:52, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
do mnie wchodzi ponad 1,5l i dziwne ze serwisówka podaje okolo 1,2l moze poprostu za malo masz oleju i wtedy sa takie objawy. Pozatym kto powiedzial ze oleju nie powinno byc w skrzyni korbowej ??
Jedna sekcja to skrzynia biegów a dróga to własnie skrzynia korbowa która tez jest swoego rodzaju miska olejowa i z tamtad równiez jest zasysany olej.
dolej oleju do własciwego poziomu i lataj bo to dziwny pezpodstawny problem według mnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Śro 20:58, 14 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:18, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
trzeba umieć czytać serwisówke. podaje 1,2 + dolanie do odpowiedniego stanu w okienku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:40, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | trzeba umieć czytać serwisówke. podaje 1,2 + dolanie do odpowiedniego stanu w okienku |
dokładnie przestudiuj ja jeszcze raz, jest wyraznie napisane nominalna wartosc oleju 1,25l
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Endriu11634451
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobiegniew
|
Wysłany: Sob 22:52, 24 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
No więc dzisiaj rozpołowiłem cały silnik i prawdopodobnie znalazłem przyczynę. Okazało się że poprzednik łącząc kartery wyciął sobie ten kawałek uszczelki co biegnie w poprzek karterów i rozdziela komory, a następnie złożył bez (uszczelka była tylko po zewnątrz)
Od razu żeby nie zakładać nowego tematu: łożyska na wałku rozrządu te dwie sztuki 6201 powinny być odkryte co nie? Bo one są smarowane olejem silnikowym... Dobrze myślę? To prawda że łożysko ma mieć fabryczny luz C3?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Endriu11634451 dnia Sob 23:11, 24 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|