Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe Zawory, Jakie? EXC 450
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Śro 20:07, 01 Kwi 2015    Temat postu:

Jeśli wymieniać wszystkie zawory i całą resztę, to moim zdaniem warto zainwestować, w nowe gniazda.
Ja po zerwanym zaworze wymieniłem wszystko, łącznie z prowadnicami i gniazdami właśnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:39, 01 Kwi 2015    Temat postu:

po dyskotece to wiadome ze nowe gniazda...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 0:15, 02 Kwi 2015    Temat postu:

Witam

Na moje to ten pomiar luzu pomiędzy dzwigienką a talerzykiem ma nam wskazać kiedy trzeba szybko ściągać głowicę i ocenić co trzeba robić a nie określić czy to wybite są zawory czy gniazda.Jest to po prostu dolny limit bezpieczeństwa.Tak ja to widzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawcios




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Czw 8:10, 02 Kwi 2015    Temat postu:

Trzeba również dodać, że przez wybite/wygniecione stopki śrub do regulacji luzu zaworowego wymiar między dźwigienką a talerzykiem sprężyny zaworowej też bedzie mniejszy...

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:17, 02 Kwi 2015    Temat postu:

Panowie odnoszę wrażenie że cały czas krążymy w sferze RFSa...
Czyżby nikt nie serwisował, czy chociażby miał do czynienia z nowszą generacją KTMa??
Wątpię ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:25, 02 Kwi 2015    Temat postu:

bo rfs ma swoje lata i juz dał sie poznac... co do RF4 to mało osób same serwisuja te motocykle, skoro regulacja płytkowa to nie czesto sie tam zaglada

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:46, 02 Kwi 2015    Temat postu:

bo te nowsze takie zawodne Very Happy wszedzie tylko rfs-y a tyle opini ze nowsze takie słabe i mało trwałe a mało kto tak naprawde na oczy je widział.
Co do zaworów na płytkach to jak juz uzywasz najcienszej płytki to oznaka ze zawór lub gniazdo sie konczy. Tytanowe czasami zanim sie wytrą zdazą sie urwac wiec przy wiekszych przebiegach to moze byc loteria bo zawór wyglada ok a zmeczenie materiału narasta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:16, 02 Kwi 2015    Temat postu:

wójo napisał:
Co do zaworów na płytkach to jak juz uzywasz najcienszej płytki to oznaka ze zawór lub gniazdo sie konczy. Tytanowe czasami zanim sie wytrą zdazą sie urwac wiec przy wiekszych przebiegach to moze byc loteria bo zawór wyglada ok a zmeczenie materiału narasta.

O właśnie o te przebiegi mi chodzi. Ile średnio wytrzymują tytany?? 200-300Mth??
Wiadomo, nie chodzi mi o jazdę zawodnika a jedynie amatora, czyli jak większość ludzi jeżdżących w weekend po robocie dla wyżycia się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:39, 02 Kwi 2015    Temat postu:

Na żywotność zaworów wpływa szereg czynników. Amator też może wykończyć zawory w 100godzin.
W exc 450 nowej generacji, jeśli sprzęt był użytkowany z głową zawory wytrzymują spokojnie 500godzin.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:21, 02 Kwi 2015    Temat postu:

major000 napisał:
Na żywotność zaworów wpływa szereg czynników. Amator też może wykończyć zawory w 100godzin.
W exc 450 nowej generacji, jeśli sprzęt był użytkowany z głową zawory wytrzymują spokojnie 500godzin.

Wiadoma sprawa. Bardziej chodziło mi o nie wykorzystanie mocy silnika przez amatora.
Owszem na żywotność ma wiele czynników regulacja, wymian oleju, przegrzanie silnika jak również ustawienie gaźnika itd.
Padła konkretna liczba przebiegu. 500h.
Do czego zmierzam, po przeczytaniu kilku tematów odnośnie urwanych zaworów zacząłem zastanawiać się jak to jest faktycznie z ich przebiegami. Większość osób opisywało, że wszytko było ok, (czy aby na pewno było ok??) a tu nagle niespodzianka z rodzaju tych nie miłych. Przebiegi również nie były kosmiczne, bo jak wiadomo większość KTMów na aukcjach "maja" po 150 - 200mth max.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:36, 02 Kwi 2015    Temat postu:

99% awarii typu urwane zawory, urwane korby, pęknięte tłoki itd. jest spowodowana z winy użytkownika lub mechanika. 1% tych awarii jest z powodu wad fabrycznych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:58, 03 Kwi 2015    Temat postu:

major000 napisał:
99% awarii typu urwane zawory, urwane korby, pęknięte tłoki itd. jest spowodowana z winy użytkownika lub mechanika.

Mówisz tu bardziej o przeciąganiu serwisu i podejściu mechanika typu jeszcze polata? Czy bardziej o niedbałym montażu przy okresowych wymianach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:43, 03 Kwi 2015    Temat postu:

Nie ma sensu już tego rozbijać na szczegóły, poprostu błąd człowieka i koniec.
Nie próbuj nawet zrozumieć dlaczego jeden robi 100godz a drugi 1000godz tym samym motocyklem bo to jest temat rzeka, nie da rady tego jednoznacznie wyjaśnić i zaprowadzi to do bezsensownej pyskówki na 100 stron.
Ja podałem ci przebieg 500godz i pewnie kilka osób go potwierdzi ale znajdzie się też kilka osób co powie że ściemniam bo jemu przy 200godz zawór wpadł do cylindra.
Temat rzeka...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 20:57, 03 Kwi 2015    Temat postu:

mam 350 mth, zawory dalej oryginalne, serwisowane i sprawdzane co 20-30mth , wszystko w normach serwisowych, głowica- szczelność sprawdzana na 320. no i dalej nie zmieniam,
chyba za wolno jeżdzę, no i wygląda na to że tytanowe się nie uklepują zbyt mocno Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Pią 21:17, 03 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:02, 03 Kwi 2015    Temat postu:

jest takie przysłowie "jak dbasz, tak masz"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin