|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:47, 03 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | mam 350 mth, zawory dalej oryginalne, serwisowane i sprawdzane co 20-30mth , wszystko w normach serwisowych, głowica- szczelność sprawdzana na 320. no i dalej nie zmieniam, |
O właśnie takie konkrety mi chodziło.
Przelatałem tyle i tyle, serwisowałem tak i tak.
Wiadomo, złota zasada jak dbasz tak masz. Tylko najbardziej człowieka zbijają z tropu teksty: "chodził piĘknie, nie pukało nie stukało a silnik i tak wybuchł przy 150Mth"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Czw 10:22, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Odświeżam stary temat.
250 EXC-F, silnik RC4, 2008. Nalot licznikowy 150mth, po stanie podwozia wnosząc najprawdopodobniej prawdziwy. Ostatnie 50 mth u mnie. Nie wiem nic o ewentualnej wymianie zaworów przez poprzednich właścicieli. Motocykl chodzi dobrze, równo, bez mechanicznego hałasu, nie zużywa oleju, odpala łatwo na ciepło i zimno zarówno z guzika jak i z buta.
Manual mówi, że przy hobby use (a tak oceniam swój użytek):
Check valves: 80h
Replace valves: 80h.
Innymi słowy, co 80 godzin powinienem sprawdzić i wymienić (przy czym nie ma słowa o tym jak i co sprawdzać).
Słyszałem opinię, że zawory, które zaczynają umierać, zaczynają się 'luzować'. Słyszałem też, że wręcz przeciwnie - mierzyć często i martwić się, kiedy zaczną się zacieśniać.
Nie bardzo mam teraz chęć na pełną robotę głowicy, no i zastanawiam się czy jest jakiś sensowny sposób na weryfikację stanu takich tytanowych zaworów.
Anybody?
pzdr
y.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Czw 20:06, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Apropo co serwisówka mówi na temat zaworów, to podawana jest szerokość przylgni zaworu jako limit (nie pamiętam dokładnie ale chyba max około 2,5mm)
Jak się zawór wyklepuje, osiada głębiej w gnieżdzie i szerokość przylgni (styk z gniazdem zworowym) robi się szersza.
W nowszych ktmach można analogicznie jak w rfsach coś tam prorokować i wywnioskować np po rozmiarze płytek regulacyjnych. Im cieńsze, tym zawory teoretycznie słabsze.
Niestety aby to zdiagnozować poprawnie trzeba zdjąć głowicę, zdemontować zawory i poprostu je obejrzeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|