|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bakmichu
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:47, 14 Mar 2018 Temat postu: Nowy ktm co i jak? |
|
|
Witam, zakupiłem nowy motor ktm exc z 18 roku.
Moje pytanie czy pierwszą moto godzinę sobie jeździć spokojnie ? - chodzi o to czy nikasil nie potrzebuje docierania ?
Drugie pytanie - jak czesto zmieniac oleje w excf 500
Trzecie pytanie - licznik motogodzin orgynalny ktmowski jest dobry czy lepiej kupic tanszy normalny ? I podlaczenie takiego pod swiecie w zupelnosci wystarczy ?
Czwarte pytanie - posiada przycisk zmiany mapy wtrysku - kiedy go zmieniac ? Jak sie uruchomi motor wtedy zmieniam mape czy przed uruchomieniem ?
Piate pytanie - czy ktos wie gdzie mozna kupic dodatkowy kickstarter taniej czy trzeba wydac na to faktycznie 1100zl
Szoste pytanie - jakiej marki oleje stosujecie? Motorex / castrl / motul czy inyn ?
Siodme pytanie z jakiej marki polecicie buty tak do 2000zl?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 19:11, 14 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
kupujesz moto u dealera - przy odbiorze on ci wszystko wytłumaczy
- akurat nicasil potrzebuje chyba najmniej docierania, chodzi o ogólne ułożenie całego silnika, zalecana jest tez spokojna jazda ze względu na to że róznie w zyciu bywa - i moze cos pociec - np nieszczelnosc silnika byc, dlatego zalecany serwis po pierwszej godzinie zeby wyeliminowac ewentualne błędy montażu
2) do motocykla dostaniesz ksiązke obsługi w jezyku polskim, tam masz tabele i cały opis co ile co robic, co ile zmieniac olej, co ile luzy zaworowe co ile swiece.... wszystk oczarno na białym
3) w EXC masz licznik motogodzin wbudowany w zegar - nie ma potrzeby dokładania innego licznika
4) zmienaisz w trakcie jazdy mapy dowolnie, - ale jako amator pewnie znaczących zmian nie odczujesz
5) nie ma zamienników tylko oryginał
6) castrol jest kiepski, najlepiej lej co mniej wiecej producent przewidział - motorex crosspower zalewasz i sie nie martwisz że olej moze jest nieodpowiedni
7) o butach są osobne tematy - kazda marka ma praktycznie buty godne polecenia - nie wszystkie sie z kolei do wszystkiego nadaja, np foxy instinct są mega wygodne, średnio z trwałoscia i słabe do enduro ( dosyc miekkie ) osobiscie w nich latam ze względu na wygode - gaerne topowy model SG12 sa z kolei pancerne do enduro, ale sa bardziej toporne. najlepiej podjedź do sklepu pomierz i wybierz co tobie pasuje, z kazdych topowych bedziesz zadowolony
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donPedro
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:20, 14 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Gratuluje zakupu. Zycze bezpiecznej jazdy. To co przedmówca napisał wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 22:15, 14 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
jak powyżej, dealer wszystko powinien powiedzieć a jak nie powie to jest książka. Delaer powinien też "odblokować" moto. Poza tym tylko dodam że perwsze 2 zmiany oleju robiłbym wedle tabel z instrukcji, potem przy jeździe rekreacyjnej nie ma sensu zmieniać oleju tak często, ale to już jak kto woli i lubi. Również, nie sądzę żeby się opłacało dokupywać kickstart, elektryczny działa bez zarzutu. Lepiej te pieniądze wydac na dobre buty czyli sidi albo gaerne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Czw 9:24, 15 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
co do oleju i butow
Olej castrol poprostu jed czesto podrabiany moze i to ie sa jakies złe oleje ale tak jak henio pisze lej to co zaleca producent i ty bedziessz zadowolony z pracy sprzegła i twoja maszyna w przyszłosci.
byty. Najlepiej jakbys miał w gronie kumpli osobe ktora ma rozmiar zblizony do twojego i porpstu sobie te buciki przymierzyl, potańczył, poskakał i bedziesz miał rozeznanie.
Ja ostatnio nabyłem TCX 2.1 pro i powiem ze buty mega wygodne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bakmichu
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:06, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Witam znowu
Nie mogę znaleźć w książce serwisowej co ile powinien być olej w silniku , mógłby ktoś się wypowiedzieć ile pisze tak jak przewidział producent. ?
Druga sprawa posiadam przyciski zmiany map wtrysku 1 / 2 , pierwszy to tak jakby standardowy a drugi to tak jakby zaawansowany , do tego dołączane TC - kontrola trakcji.
Mogłyby mi ktoś powiedzieć kiedy opłaca się używać TC - na jakim rodzaju drogi ?
Kolejna sprawa to czy mogę zmieniać biegi tak jak robiłem to w starszym crossie SX 125 bez zmiany sprzęgła - przy podjazdach / szybszej jeździe po bezdrożach itp
I miałem taki przypadek ,że zostawiłem motor odpalony na około 2 minuty - wcześniej jeździłem troche ( mapa wtrysku 1 z dołączonym TC ) i motocykl sam zgasł, potem odpalił i zgasł , i znowu odpaliłem i chodzi. Motor ma dopiero 0.8 mth według licznika 500 excf six days - czy to normalne ( jakis system zabezpieczający aby motor nie chodził za długo na postoju - stopce? Czy możliwe ,że jakiś syf w baku już wleciał ? ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 8:24, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
moze ktos bedzie mniej leniwy i poszuka za ciebie interwalów olejowych - ale tak czy siak, powinienes znac te procedury, zeby wiedziec co kiedy robic - obedzie sie bez niespodzianek
kontrole trakcji włączasz kiedy uważasz że motocykl za bardzo mieli kołem - czyli np na błocie, jak dla mnie to troche zbędny bajer - amator moze to docenić, pojeździj potestuj kiedy lepiej tobie włączyc a kiedy nie.
tak mozesz przebijac bez sprzegła
syf w baku jak wlecial to i tak szybko szkody nie zrobi bo ma róznego typu filterki do pokonania, po co stawiasz motocyjkl na 2 minuty ? odpal niech pochodzi 30 sekund i jedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 10:33, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Olej powinien być caly czas w silniku a tabela zmian oleju w książce jest jak byk w dziale service schedule, strona 41 - napisz lepiej ze ci sie nie chce szukac.
Pierwsza zmiane, najważniejszą masz juz po godzinie wiec niedługo, potem co 15 mth.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motif dnia Sob 10:56, 17 Mar 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bakmichu
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:23, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
u mnie niestety nna 41 stronie tego nie ma - znajduje sie kategoria Uruchomienie 8 i informacje dotyczace pierwszego uruchomienia.
Czytalem ogladalem ksiazke sa inne rzeczy ale po prostu nie widzialem wzmianki o wymianie oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 11:49, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 15:30, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
a'propos zmian biegów bez sprzegła ja mam 2017 500 exc i zmienia sie bez problemu bez sprzegła, dali tam chyba quick shifter o ile pamiętam. Tylko naturalnie bez gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 16:43, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
haha quick shifter ? i niby jak miały działac ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bakmichu
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:42, 17 Mar 2018 Temat postu: ?? |
|
|
znowu ja!
dzis po 1 mth wymieniłem olej w skrzyni obok spustu oleju w tym siteczku miałem troche metalowych opiłków mam się martwić czy to normalne na początku ,że coś sie takiego znajdzie? Dalej w tym duzym filtrze juz nie bylo zadnego syfu
Dzieki kristof znalazlem to tylko u mnie to jest na stronie 53 a jak to zrobic na 146 na samym dole pisało i nie zauwazyłem ! ABY NIE BYŁO ZE NIE CZYTALEM!
To można te biegi zmieniać bez sprzegła czy nie ,bo jak kiedyś jeździłem starszym ktm to tak robiłem ;p tera nowy to sie troche cykam i szkoda mi no jakby coś poszło nie tak, no i te opiłki delikatne w oleju...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bakmichu dnia Sob 17:49, 17 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 18:07, 17 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
tymi małymi opiłkami się nie martw, po to jest ta wymiana , silnik musi się ułożyć.
można biegi ładować bez sprzęgła w górę i w dół, nic się nie stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bakmichu
Dołączył: 14 Mar 2018
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:25, 17 Mar 2018 Temat postu: ;p |
|
|
KristofSX napisał: | tymi małymi opiłkami się nie martw, po to jest ta wymiana , silnik musi się ułożyć.
można biegi ładować bez sprzęgła w górę i w dół, nic się nie stanie. |
dzieki za rady wlasnie sie tak zastanawialem, kiedys sie dawalo opor caly czas sprzegla sie uzywalo aby ruszyc z miejsca a dalej to nie potrzeba bylo,
i myslalem juz ze co te skrzynie teraz jakies slabsze czy co do jasnej cholery, zobacze jak bede jeszcze raz wymienial olej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|