|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Czw 17:05, 02 Cze 2011 Temat postu: Odpowietrzanie hamulca |
|
|
Witam, zakładam temat bo nie wiem co robie źle. Z wymianą klocków i odpowietrzeniem przedniego hamulca poszło mi jak z płatka. I myślałem ze pójdzie mi tak samo z tylnym. Opisze co robie i jak. Na odpowietrznik zakładam gumową rurkę, odkręcam zbiorniczek co znajduje się nad wahaczem i sciągam strzykawką cały płyn hamulcowy. Następnie drugą strzykawką nabijam świeży płyn hamulcowy (dot 4). Płyn ładnie leci i wypełnia cały ziorniczek. Potem dokręcam odpowietrznik a hamulce miękki i nie hamuje.
Co mogę robić źle? Dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 20:45, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
tak jak pisałem zbiorniczek moze masz z przegięciem ew przewód jest gdzieś tak ułozony że w górnym punkcie moze sie zbierac powietrze zdemontuj pompe i podwieś ją wyżej a jeszcze wyzej żeby był zbiorniczek ( chyba ze juz masz zespolony z pompą zbiorniczek) przewód musi isc prosto do zacisku nie moze byc przełamania czy górki gdzieś i na pewno jak tak odpowietrzysz to powietrze ucieknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pon 20:40, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam, już nie mam siły na odpowietrzanie. Opiszę jak nie mam w układzie płynu i odkręcę kalamitkę przez którą odpowietrzam i wciskam hamulec to pompa wyrzuca resztki płynu. Czyli tak jak by działa. Ale dlaczego nie pcha tłoczką? Czy do tylnego hamulca też należy lać DOT4? Może dobrze odpowietrzam ale wina leży w zacisku.
Tu zdjęcie jak odpowietrzam:
Proszę pomocy, bo jazda bez hamulca nożnego to nie jazda. Dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:43, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
heh 2 rzeczy są złe 1 zaraz za zaciskiem przewód idzie w dół powinien isc prosto w góre 2 przy pompie masz przewód w górze taka pętelka ci sie zrobiła to tez musi byc wyprostowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Pon 20:53, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Najlepiej weź wężyk załóż na przedni hamulec i połącz następny koniec z tylnim odkręć w przednim hamulcu pojemniczek i pompuj przednia manetka tak długo aż tylni zbiorniczek się przeleje i nie będzie bąbelków nie zapomnij dolewać do przedniego pojemnika płynu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:12, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
maciek napisał: | Najlepiej weź wężyk załóż na przedni hamulec i połącz następny koniec z tylnim odkręć w przednim hamulcu pojemniczek i pompuj przednia manetka tak długo aż tylni zbiorniczek się przeleje i nie będzie bąbelków nie zapomnij dolewać do przedniego pojemnika płynu |
glupota! co ma przedni hebel do tylnego ?
Pierwsze co to sprawdz czy pompa nie jest nigdzie przytkana, i czy nie jest tak podkrecona przez regulacje wysokosci dzwigni ze jej tloczek jez za gleboko wcisniety co tez umiemozliwia napelnienie ukladu plynem.
druga sprawa to ze, chyba latwiej bedzie ci taki uklad odpowietrzyc wtlaczajac plyn od strony zbiorniczka, odkrec zacisk i unies go lekko powyzej pompy, albo wystarczy podniesc tyl calego moto troszke wyzej.
Szczeze to latwiej jest mi to zrobic niz wytlumaczyc piszac na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Wto 5:06, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ok dziś po powrocie do domu zrobię tak jak radzisz wójo i dam znać jak efekty Mam nadzieję że będą jak najbardziej pozytywne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Wto 13:49, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi oto ze przednią pompką w przednim hamulcu za pomocą wężyka odpowietrzysz sobie tylni hamulec łącząc go wężykiem na śrubach odpowietrzających proste a nie ściąganie zacisku bzdura
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:56, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dalej nie rozumie co ma odpowietrzanie tylnego ukladu do przedniego ???? Co do sciagania zacisku to czytaj ze zrozumieniem albo wytlumacz krok po kroku swoja metode mo moze zeczywiscie cos wniesie sensownego do tematu, nartazie wydaje sie bezsensowna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Wto 20:58, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
1. Wkładasz gumowy przewód na oba końce odpowietrzników i łączysz je razem.....
2. Luzujesz obydwa odpowietrzniki i odkrecasz dekielki w zbiornikach na płyn
3. Wciskając przednia manetkę hamulca pompujesz płyn przez gumowy wężyk do tylniego zacisku przez odpowietrznik oczywiście dolewając płynu do przedniego pojemnika DOT 4
4. Tylni zbiorniczek zaczyna się napełniać, jeśli nie pokazują się bąbelki to jest układ odpowietrzony nie musisz machać tylnim hamulcem żeby się odpowietrzył
Jeśli tego nie kapujesz to daj sobie spokój i próbuj po swojemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:55, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
kapuje ale dalej nie moge pojac sensu takiej operacji, to nie lepiej juz zamiast laczyc dwa uklady zrobic tak jak jest pokazane na fotce powyzej ?? cala ta twoja procedure zastapi strzykawka z plynem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 10:14, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
ja zawsze odpowietrzam strzykawką tak jak masz na zdjęciu (przód i tył) i zawsze działa,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Śro 11:11, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A mogłem zapowietrzyć samą pompę? Bo ja stary płyn po prostu ściągnąłem strzykawką w sensie że wyssałem z układu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 14:52, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
ogólnie układ masz zapowietrzony. to bez znaczenia czy te powietrze jest w pompie zacisku przy przewodzie. wczoraj to samo przerabiałem tylko ze pompowałem całkowicie pusty układ - 100% powietrza np na podnosniku płyn ni jak nie szedł postawiłem moto i oparłem na lewąstrone o sciane i od razu zassał. zaraz dzwignia zaczeła twardnieć i naciskałem dzwignie, odkręcaje odpowietrznik sikneło płynem i powietrzem. zakrecam i pompuje dalej tak ze 2 zbiorniczki niecałe przepompowałem i układ odpowietrzony ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 15:53, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
yeah problem może byc taki że odessałeś in zaciągnęło duzo powietrza, ja poprostu przepycham stary nowym płynem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|