|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fawinyl
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drawsko Pomorskie
|
Wysłany: Pią 18:42, 06 Cze 2014 Temat postu: Olej do lag EXC500 |
|
|
Witam.
Czy ktoś z forumowiczów posiada wiedzę ile oleju i jakiego idzie do lag do KTM EXC 500 2013r???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 19:34, 06 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
mnual mówi SAE 4, ale 5W powinen byc dobry, po 618ml na lagę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czop9541
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Myślenic
|
Wysłany: Pią 20:33, 06 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Co do oleju to w zależności od twojej masy i jak zawiecha pod tobą pracuje lub preferencji możesz wlać 2,5w-miękko albo np 7,5w -twardziej(ja tak mam pomimo iż jestem lekki:)
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 21:55, 06 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
ee takich rzeczy sie nie powinno robic w zawieszeniu tego typu. lepiej lać to co przewiduje producent, a jedynie mozna sie bawic iloscią oleju - bo to jest wartośc którą delikatnie mozna korygowac, choć tutaj tylko dobry rajder poczuje róznice
jak ktoś chce bardziej miekki zawias albo twardszy to sie bawi settingiem albo twardoscią spręzyn
a co do 500tki - napisz jeszcze jaki zawieszenie tak dla pewnosci, moze masz jakies 4CSy albo cos to troche inna bajka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fawinyl
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drawsko Pomorskie
|
Wysłany: Sob 6:42, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Zawieszenie standard, sprężyny wymienione pod wagę 90kg.
A oleju nie wymieniałem już 1,5sezonu więc chyba wypada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:30, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Olej w przednim zawieszeniu wymianiasz co 50godz(nawet przy amatorskiej jeździe), gwarantuję ci to optymalną pracę zawieszenia. Tylny amortyzator można robić raz na 100godz.
Jeśli masz założone sprężyny pod wagę to zalej rekomendowany olej czyli 5W z odpowiednią dla ciebie "poduszką powietrzną", w doborze odpowiedniej ilości oleju pomoże ci ogarnięty serwisant od zawieszeń.
150 godz dla przedniego zawiasu to bardzo dużo i napewno odczujesz ogromną różnicę na + po wymianie oleju.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czop9541
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Myślenic
|
Wysłany: Sob 21:14, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | ee takich rzeczy sie nie powinno robic w zawieszeniu tego typu. lepiej lać to co przewiduje producent, a jedynie mozna sie bawic iloscią oleju - bo to jest wartośc którą delikatnie mozna korygowac, choć tutaj tylko dobry rajder poczuje róznice
jak ktoś chce bardziej miekki zawias albo twardszy to sie bawi settingiem albo twardoscią spręzyn
a co do 500tki - napisz jeszcze jaki zawieszenie tak dla pewnosci, moze masz jakies 4CSy albo cos to troche inna bajka |
Być może, ale tak z czystej ciekawości czy czemuś to szkodzi?Bo jak sięgam myślami to gęstość oleju ma chyba tylko znaczenie przy przepływie oleju przez te otwory wewnątrz,czyż nie?Myślę iż większym problemem może być własnie ilość oleju którego jeśli będzie więcej to uszczelnienia będą bardziej dostawać w kość.Przynajmniej mi się tak wydaje No a sprężyny to już większy wydatek niestety,ale zawsze można coś jeszcze pobawić się podkładami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 21:24, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
no własnie wyobraź sobie jak sie przeciska olej 5W przez pakiet blaszek, a teraz dowal duzo gęstrszy i w tych samych warunkach ta sama ilosc oleju musi sie przecisnąc przez te same blaszki - duzo trudniej.
ilosc jest serwisowo dostoswywana pod ilosc mm od krawędzi lagi do lustra oleju i minimalne odchyłki są do zmiany charakterystyki.
a podkładki pod spręzyny to jeszcze co innego, w 500 ma pewnie i tak regulacje nad lagami do ustawiania naciągu spręzyny ( a raczej scisniecia jej ;D )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|