|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarnysm
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mława
|
Wysłany: Czw 14:39, 12 Sty 2012 Temat postu: Olej silnikowy exc525 04r |
|
|
Jak w temacie, jaki olej zalac do exc525? nie wiem na jakim byl jezdzony wczesniej, moto w wersji sm wiec w zime nie bede uzytkował chodzi mi głownie o to czy ma byc syntetyk czy pol syntetyk i jakie oznaczenie nazwy (10w40,10w50,15w40,15w50) ? cena sie nie kieruje, moze byc drogi byle byl dobry, aha, i co jeszcze sie wymienia oprocz 2 filtrów? jakas siateczka jest cos slyszalem? - wymienia sie czy czyscitylko? i gdzie ona jest?
Z góry dzieki za odp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 14:45, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
po 1 jak sie zabierasz do czegokolwiek - sciagnij sobie serwisówke. poczytaj duuuzo ciekawych rzeczy sie dowiesz.
olej najlepszy wg mnie jest motul 300V, smigałem tez na castrolu power 4T ale gorzej sprzęgło pracowało. motula kupuje na allegro bo najtaniej wychodzi.
olej oczywiscie musi byc 100% syntetyczny. oznaczenie - zalezy w jakich temperaturach sie lata. standardowo ja zalewam 10W50 lub 15W50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Czw 16:00, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
czarnysm - ja do swojego 520 lałem Motul 300V (tylko i wyłącznie pełen syntetyk). Super moto chodziło na tym. W Mławie w Maxmotors tanio dostaniesz. Lej do silnika 1300ml. Serwisowo jest 1250, ale zawsze Ci filtry wysysając nieco. Nie zapomnij ze kat ma dwa sitka w silniku jak będziesz wymieniał olej. Jedno jak spuszczasz olej a drugie jest obok dźwigni zmiany biegów. Jak masz jakieś pytanka pisz śmiało, wiesz ze jestem z okolicy. Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 16:04, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
"sitka" są dwa - jedno pod silnikiem (imbus wkręcany pod kątem, o okolicach połowy silnika), drugi masz pod śrubą od strony dźwigni zmiany biegów, czyścimy je po każdej zmianie oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarnysm
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mława
|
Wysłany: Czw 22:41, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ok dzieki za info, w husce jezdzilem na motulu i 300v i bylo ok wiec zostane chyba przy nim tylko pytanie 10w50 czy 15w50 ? w temperaturach ponizej +5 stopni nie bede latał moze sporadycznie a tak to 95% to dopiero w sezonie wiec temperatury od 10 do 30cels
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pią 8:11, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
czarnysm - moim zdaniem powinieneś lać 10W40. Na przykład oznaczenie 10W oznacza typowy jednosezonowy olej zimowy. Jeżeli za literą "W" pojawi się oznaczenie liczbowe oznacza to, że olej jest olejem wielosezonowym (do stosowania zarówno w warunkach zimowych jak i letnich). Im niższa cyfra przed literą "W" tym olej jest bardziej płynny w niskich temperaturach. Z kolei im wyższa cyfra po literze "W" tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze.
Np. oznaczenie 15W30 wcale nie oznacza, że olej przeznaczony jest do pracy w zakresie temperatur od -15 do +30 stopni. Jest to tylko umowna symbolika.
Tu tak bardziej obrazowo masz przedstawione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarnysm
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mława
|
Wysłany: Pią 14:53, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
kolega z tego forum doradza castrola offroad 4t 10w50 moze byc? myslalem ze lepiej motul lub motorex, na czym jezdzicie powiedzcie (najlepiej uzytkownicy 525)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pią 15:04, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Każdy olej często zmieniany jest dobry motorex dedykowany do kata bo KTM i Motorex podpisały umowę. Obczaj manuala do motocykla z 2011 roku obojętnie do jakiego modelu. Nawet środek do czyszczenia plastików jest motorexa nie wspomnione nawet o oleju do sprzęgła gdzie jest Magury a też leją motorexa Lej tylko i wyłącznie pełen syntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarnysm
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mława
|
Wysłany: Pią 15:47, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
W ogole na allegro nie moge znalesc motula 10w50 sa tylko 10w40 albo 15w50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pią 15:50, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Motul 10W50 to półsyntetyk Motul 5100. Nie lej tego bo to nie na kata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarnysm
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mława
|
Wysłany: Pią 16:19, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
dobrze wiec pozostaje tylko pytanie czy 10w40 czy15w50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pią 17:15, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jeździsz na SM więc gdybym był na Twoim miejscu zalałbym 15W50. Wydaje mi się, że motocykl łapie wyższe temperatury wtedy a taki olej będzie lepiej się sprawdzał, aczkolwiek jeźdząc asfaltem masz większą prędkość "przelotową" i strugi powietrza robią też swoje. Takie jest moje zdanie. Niech się inni wypowiedzą bo mogę być w błędzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z cyrku
|
Wysłany: Pią 17:27, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Spokojnie można lać castrola power 1 10w50
Dużo ludzi go leje i jest ok a cenowo tak nie zabija z abńke 4 l 120-130zł
Np motorex za 4l 200 zł, różnice odczujesz bo zmiana co 10 mth to średnio 700 km, a to nie to samo co powiedzmy 3000 -4000 tys w huśce.
A do silnika wchodzi 1,5 l jak nie lepiej nigdy nie licze dokładnie ale ja licze 2 l na jedna wymiane 525 2006r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Pią 17:33, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Raku - 2 litry lejesz? To musisz mieć zajebiste ciśnienie oleju w silniku. Leje się góra 1300ml. Ewentualnie po drobnej jeździe zaciagnieciu oleju przez filtry itd można uzupełnić jak za mało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czarnysm
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mława
|
Wysłany: Pią 21:11, 13 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
raku pisze ze 10w50 ale to przeciez polsyntetyk, a wszsyscy kaza na pelnym syntetyku, to czy butla 4litry bedzie kosztowala 130 czy 200zl to juz zadna dla mnie roznica , ma byc dobry olej i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|