Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OLEJ w LAGACH
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darys




Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:06, 05 Lut 2013    Temat postu: OLEJ w LAGACH

Witam
Pytanie jaki olej do Lag do 525 2005 r i ile go wchodzi ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 22:07, 05 Lut 2013    Temat postu:

Było . . .
Olej 5w Motul jesli twoje lagi są 43 mm to będzie to gdzieś 450 ml ale jeśli sa to 48mm rury goleni to wchodzi około 600mm na lagę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek1985




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 22:08, 05 Lut 2013    Temat postu:

wchodzi 1.2 lub 1.3 zalezy czy chcesz miec twardsze zawieszenie.zdecydowanie polecam olej ohlins.najlepszy dostepny na rynku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartex




Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 9:31, 06 Lut 2013    Temat postu:

sobek1985 napisał:
wchodzi 1.2 lub 1.3 zalezy czy chcesz miec twardsze zawieszenie.zdecydowanie polecam olej ohlins.najlepszy dostepny na rynku.


Więcej = twardziej? Bo czasem logika błędnie podpowiada a u mnie w beton w porównaniu do kumpla 450tki

Przy okazji nowy z EXC 250 4t Wita Wszystkich
Z góry dzięki za wyrozumiałość bo to moja pierwsza miotła do latania Wink

__________________________
Bartek - EXC 250 4T 2003r


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek1985




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 9:48, 06 Lut 2013    Temat postu:

dokladnie im wiecej oleju wlejesz tym poduszka powietrzna jest mniejsza a co za tym idzie zawias twardszy. np w exc zawias jednoobiegowy z rocznikow 08-11 poduszka powietrzna na zlozonym amortyzatorze wynosi min 80mm a max 130mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 16:39, 08 Lut 2013    Temat postu:

zawiasu nie reguluje się ilością oleju, tylko sie kręci zaworkami Shocked
No i wchodzi nieco ponad litr jak pisali niżej, byle po równo do lag.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek1985




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 22:22, 08 Lut 2013    Temat postu:

bully olejem tez sie reguluje.nawet jak zalejesz olej o gestosci 2,5w juz zawias inaczej chodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pią 22:48, 08 Lut 2013    Temat postu:

Kurde mnustwo sprzecznu=ycj informacji Very Happy.
Henio mówił raz że olej w zawieszaniach WP mało wpływa na jego prace tzn pisał że jechał raz bez oleju na próbę i zawieszenie normalnie pracpowało Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darys




Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:58, 09 Lut 2013    Temat postu:

A ma ktoś może do tego serwisówke bo wczoraj zalałem 0,5 l w5 do każdej z lag i boje się żeby nie wywaliło nowych uszczelniaczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 10:20, 09 Lut 2013    Temat postu:

jak masz lagi 48 to nie ma prawa wywalić Wink po pół litra


tak w twardosci nie czułem mega róznicy, a przejechałem się na praktycznie tylko wilgotnym zawieszeniu ( tak żeby nie zatrzeć ) zawieha przed i po zalaniu pracowała na małych nierównosciach tak samo Very Happy

ale przy skokach ilość oleju ma juz bardzo duzy wpływ. poduszką powietrzną jak najbardziej warto sobie wyregulowac pod styl jazdy., jak ktos np katuje troche exc na torze to warto nalać tą wyzsza wartosc czyli 550 ml np na lage.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Sob 12:47, 09 Lut 2013    Temat postu:

Chcę sobie kupić uszczelniacze do lag: [link widoczny dla zalogowanych]
oraz olej, do mnie powinien pójść 5W, wystarczy Valvoline fork oil czy lepiej zainwestować w oleje innej marki? Laga 43mm
Chyba kupię taki: [link widoczny dla zalogowanych]

Lagi mam zdjęte, są tak samo ustawione, jednak jedna przy mocnym naciśnięciu schodzi mniej niż druga, czy wymiana oleju pomoże czy może być jakaś inna przyczyna?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Sob 20:25, 09 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Sob 18:53, 09 Lut 2013    Temat postu:

jasne że będzie inaczej chodzić, jesli wlejesz inną lepkośc lub inną ilośc ale tego sie nie robi. w serwisówce pisze dokładnie ile ma być oleju i jaki ma byc do odpowiednich lag. Utwardzisz lagi olejem to znowu ze spręzyną nie będzie współgrać.\
To tak jak do auta z seryjnymi amorami wlozyc twarde niskie spręzyny lub na odwrót do seryjnej spręzyny włozyć sportowy amortyzator, w kazdym wypadku będzie kicha.

Mistrzu nie powiem ci ile jak to w 525 2005 bo nie mam takiej serwisowki ale do 525 2003 (podejrzewam że te same lagi) bo 48mm serwisowka mówi tak:
EXC:
olej 5W poziom - 110mm
SX:
olej 5W poziom - 90mm
Dodam że różnica między lagami nie wynika tylko z poziomu oleju!
Poziomy mierzysz bez spręzyn na maksymalnie wciśniętej ladze, jest to poziom od samego czubka lagi do poziomu oleju, przedtem pamiętaj żeby odpowietrzyć, bo inaczej pomiar bedzie błędny. Laga odpowietrzona to tak której środkowy trzpień chodzi bez przeskoków cały czas z równą siła. Najlepeij z 5 minut ruszać nim góra dół.

Dodam że bo lagi 48 WP jest wiecej niż 0,5 L więc na pewno masz teraz za mało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 0:36, 10 Lut 2013    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=glG3gUjxjEU A tu filmik jak to powinno wyglądać tylko bd się różniła właśnie ta wysokość rurki. Dobrze pokazane jak odpowietrzyć lage

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kowalekktm




Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 12:28, 07 Paź 2017    Temat postu: Wymiana oleju w przednich lagach KTM EXC 520 2002

Witam , wiem że temat się powtarza ale nie znalazłem żadnej konkretnej podpowiedzi na temat, wymieniam olej w lagach w KTM EXC 520 wyprodukowanego pod koniec 2002 roku lagi są grubości 48 mm ile mam wlać tego oleju do jednej lagi ? Bardzo proszę o pomoc lub link do serwisów na ten temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Sob 16:07, 07 Paź 2017    Temat postu:

Lustro oleju od górnej krawędzi rury prowadzącej powinno znajdować się w przedziale 110~100ml.

https://www.youtube.com/watch?v=glG3gUjxjEU&list=LLnh5Lnug2I4AdI0UALTVkIg&index=43


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin