|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:15, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki za link. Spróbuję podkręcić sprzegiełko, chociaż tragedii w odpalaniu z rozrusznika raczej nie było. Sam rozrusznik przejrzany, wymyty i przesmarowany.
Trochę obawiam się mocnego kleju, ostatnio wyciskałem na prasie wklejoną tulejką i powiem szczerze lekko nie było. Niby to dobrze, ale co będzie jak przyjdzie się demontować za jaki czas.
Wyjmę stary uszczelniacz i wtedy zobaczę co jest grane, czy aby karter nie został ruszony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 23:45, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Przy użyciu ,,mocnego kleju" trzeba używać palnika lub opalarki przy demontażu nagrzewając jeden z elementów,który będzie demontowany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Czw 22:17, 26 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
ciernik napisał: | Nie musisz mieć tej oryginalnej blokady kół. Możesz doskonale wykorzystać właśnie te wolne koło od rozrusznika, będzie parę $ w kieszeni.
Te koło zdawcze wału jak zchodzi lekko, zdejmiesz ręką i tak w sumie powinno być. Jednak życie jest życie i u mnie niestety szło dość mocno, więc musiałem użyć warsztatowego sprzętu i pewnego patentu
Sprawdził się wyśmienicie więc nawet pstryknąłem zdjęcie tej operacji:
Ps. Do zabezpieczenia kosza sprzęgłowego, dobrze jest skręcić dwoma śrubkami starą tarczę i przekładkę. Przy współudziale zabezpieczenia zębatego wał/kosz, które zamierzasz kupić, wszystko masz bezpiecznie i bezstresowo poblokowane. |
Własnie wymieniam ten uszczelniacz i powiedzcie koledzy jaki tam jest gwint nakrętki(27mm) tych trzech zębatek na wale korbowym lewy czy prawy? na nakrętce pisze left(L).z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 22:35, 26 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
skoro pisze left to chyba sprawa prosta, że jest lewy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Wto 17:15, 31 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | skoro pisze left to chyba sprawa prosta, że jest lewy |
henio powiedz mi jeszcze co do tego uszczelniacza na wale ,jak go najlepiej osadzić.Otłuszczone ,to ze naklej to wiem .Sprawa wydawało by sie banalnie prosta ,wszystko pościągane stary uszczelniacz wyjęty a tego nie mogę osadzić bo spada sprężynka uciskowa simering. jakies wskazówki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Wto 17:15, 31 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 18:21, 31 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
moze trzeba dorobic jakies urządzenie do wprowadzania uszczelniacza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Wto 18:50, 31 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
posiadam różne dobijaki i rurki nagromadzone przez lata i sprawa wydawała sie prosta gdyby nie rozszerzający się wał w miejscu osadzenia.
co masz na mysli? jak wam to wchodziło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Śro 7:23, 01 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Ostatnio wkładałem uszczelniacz od roczników 2009-2011 (2008 ma weższy i metalowy uszczelniacz)
Ten od roczników 2009-2011 jest niby szerszy, cały gumowy ale po lekkim przycieciu/przyszlifowaniu gumy na szerokości - wchodzi do rocznika 2008 bez problemów.
Odpada wtedy zabawa z wklejaniem a sam uszczelniacz jest dwuwargowy.
Koledzy zakładali też inne markowe uszczelniacze typu viton, dobierane poprostu wymiarowo i tez to działa.
Jak jest dobre gniazdo w karterze to wsadzisz każdy i będzie dobrze - nawet metalowy na klej.
Jeżeli gniazdo już sie lekko wyrobiło bo metalowy się kręcił, jest spora szansa ze nawet wklejony metalowy uszczelniacz odezwie sie znowu szybko.
Podumowująć, bezpieczniej wkładać te całe gumowe.
Ale to tylko moja teoria i praktyka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Śro 7:25, 01 Kwi 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:46, 01 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
ciernik napisał: | Ostatnio wkładałem uszczelniacz od roczników 2009-2011 (2008 ma weższy i metalowy uszczelniacz)
Ten od roczników 2009-2011 jest niby szerszy, cały gumowy ale po lekkim przycieciu/przyszlifowaniu gumy na szerokości - wchodzi do rocznika 2008 bez problemów.
Odpada wtedy zabawa z wklejaniem a sam uszczelniacz jest dwuwargowy.
Koledzy zakładali też inne markowe uszczelniacze typu viton, dobierane poprostu wymiarowo i tez to działa.
Jak jest dobre gniazdo w karterze to wsadzisz każdy i będzie dobrze - nawet metalowy na klej.
Jeżeli gniazdo już sie lekko wyrobiło bo metalowy się kręcił, jest spora szansa ze nawet wklejony metalowy uszczelniacz odezwie sie znowu szybko.
Podumowująć, bezpieczniej wkładać te całe gumowe.
Ale to tylko moja teoria i praktyka. | Potwierdzam, też tak robiłem i na nowszym uszczelniaczu chodziło to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dalti
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Śro 9:38, 01 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Dzięki koledzy za poradę.szkoda że wcześniej o tym nie napisałem.gnazdo jes w dość dobrym stanie i się stary nie obracał.wymieniam bo na 5mth przelewał 100 je. oprócz tego wymieniłem parę innych gratów profilaktycznie takich jak:łożysko wałka pompy płynu chłodzącego jego łożysko jak i wirnik.tryby pompy olejowej ,nowe łożysko kosza sprzęgła ,uszczelka pompy olejowej,oraz ta dzysze przepływu oleju z100 na 125.
Jeśli te uszczelniacze całe gumowe są lepsze to może je zamówić jak jeszcze tego nie osądziłem.jakie konkretne polecacie.jutro chce to wszystko zmontować bo muszę pojechać do sklepu po bułki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Śro 9:43, 01 Kwi 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Czw 12:15, 02 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | Potwierdzam, też tak robiłem i na nowszym uszczelniaczu chodziło to. |
Bo ja chyba korzystałem z Twojeich doświadczeń
Forum kopalnia wiedzy, tylko trzeba wiedzieć z kogo rad korzystać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukg88
Dołączył: 27 Mar 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bogunice
|
Wysłany: Pią 0:05, 03 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
jakie spalanie oleju z silnika jest normą w exc 530r 2009?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 8:09, 03 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
jak co 10 godzin wcina wiecej niz poziom okienka to juz za duzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:34, 03 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
lukg88 napisał: | jakie spalanie oleju z silnika jest normą w exc 530r 2009? | Żadne. Zdrowy silnik, nawet te niezbyt udane xc4 gdzie w części silnikowej jest tylko 0.7L, pod amatorem nie pali oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 9:43, 03 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
z tym sie zgodze - zdrowy piec nie powinien nic brać, ja napisałem ile moze brac maksymalnie zeby jeszcze ewentualnie dojeździc do wymiany tłoka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|