Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opiłki z czarnego tworzywa w silniku
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M.Ziolkoski




Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy

PostWysłany: Sob 21:02, 04 Lut 2017    Temat postu: Opiłki z czarnego tworzywa w silniku

Witam, pacjent to EXC 400 rok 2006
Podczas wymiany oleju znalazłem mnóstwo opiłków z czarnego tworzywa (chyba plastik) różnej wielkości w sitku które wykręca sie od spodu silnika, jestem zaniepokojony bo nie wiem co sie tam stało. Ktoś coś jakieś pomysły co mogło sie rozsypać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:16, 04 Lut 2017    Temat postu:

czarny plastik i od spodu - jedyna opcja to łyżwa od napinacza, albo taki "koszyczek" na samym dole.

chyba sciągał bym stator i zobaczył co i jak. tam cos powinno byc juz widać.
zobacz też jak napinacz wyglada, w jakiej pozycji teraz jest - czy juz nie wyszedł na maxa. chociaz i tak to dosyc dziwne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:29, 05 Lut 2017    Temat postu:

tryby pompy oleju sa jeszcze z czarnego plastiku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 9:50, 05 Lut 2017    Temat postu:

ale one są w drugiej " komorze" wtedy by szmelc szedł filterkiem tym bocznym, albo spustem oleju z tyłu silnika. a jak od spodu to jedynie układ korba tłok zawory

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M.Ziolkoski




Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy

PostWysłany: Nie 12:58, 05 Lut 2017    Temat postu:

A może być to związane z tym że silnik zjadł kawałek 5cm uszczelki pokrywy sprzęgła?(uszczelka była cienka papierowo tekturowa) Bo wystawała do środka, źle zostało złożone. Henio12323 czy ta usterka z opilkami(był też duży kawałek 5mm) jest bardzo poważna? Nie chce się zagłębiać w samemu w ten silnik a niedawno wrócił z serwisu od regulacji i nie chcę go sportem tam pchać bo jednak pochłania to trochę wypłaty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 13:45, 05 Lut 2017    Temat postu:

na pewno trzeba sprawdzic co i jak.
jak juz pisałem - czarmy plastik w tym filterku, moze pochodzic jedynie z okolic wału, rozrządu. skrzynia biegów i sprzeło to oddzielne smarowanie i inny filtr.

zaczał bym od sciagniecia pokrywy statora, najszybciej, i sam raczej nic nie zepsujesz - raptem kilka srubek, pewnie uszczelke trzeba bedzie wymienić. i tam powinieneś dojrzeć jak wygląda ta łyżwa i jak wyglada ten koszyczek. do tego jak psiałem sprawdź napinacz - sprawdzenie trwa krócej niż napisanie tego posta....

a jak sie kompletnie nie znasz - to nie ma innej opcji tylko zaprowadź gdzie trzeba,


konsekwencją nic nierobienia jest to, ze to wszystko idzie w pompy oleju, lub zatrzymywane jest na filtrach - pompy sie nadmiernie zuzywają, a filtr jak sie zapcha to stracisz smarowanie np góry silnika czy wału. wtedy zamiast moze nieduzej operacji za kilkadziesiat złotych, wydasz kilka tysiecy na same częsci...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M.Ziolkoski




Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy

PostWysłany: Nie 16:27, 05 Lut 2017    Temat postu:

Odkrecilem stator i ten czarny koszyczek jest cały a co do slizgów nie wiem jak się za to wziąść żeby sprawdzić musiałby mi ktoś wytłumaczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:37, 05 Lut 2017    Temat postu:

tylko jeden slizg jest czarny, bez rozbierania góry go całego nie zobaczysz to na pewno. ale moze chociaz kawałek, zobacz czy w ogóle siedzi na swoim miejscu.

tam sątez dwa otwory do mocowania tej łyżwy, wiem że w SX sie montuje na tą dolne mocowanie, moze w 400 tez ( bo chyba ma nizszy cyklinder) to juz ksiązka serwisowa by musiała zweryfikować. i jak sie da na górny to nie wykluczone że cos moze bardziej trzeć - ale to termat do prześledzenia z serwisówką


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pajka




Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Pon 9:24, 06 Lut 2017    Temat postu:

Ja u siebie podczas wymiany oleju znalazłem igły z łożyska i też kawałek czarnego plastiku. Okazało się, że to koszyczek od łożyska rozrusznika, które jest w prawym karterze, źle złożyłem po wymianie uszczelki sprzęgła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 10:10, 06 Lut 2017    Temat postu:

A gdzie te opilki byky?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:24, 06 Lut 2017    Temat postu:

Henio ma tu rację - jak dolne sitko to jak wczoraj popatrzylem na fiszki to z komory wału - skrzynia i wał są oddzielne i odbiór oleju do pomp przez dolne sitko idzie tylko i wyłacznie z komory wału korbowego.
Jak dla mnie przyczyna takich kawałków plastiku to - tak czysto teoretycznie
-albo ta osłonka na dole łańcuszka rozrządu - jest plastikowa
-albo śliz łańcucha rozrządu
Być może sam łancudszek jest do wymiany(znowy gdybam - rozciągnięty/ może inne uszkodzenie) lub któreś z nich się odkreciło
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak spojrzymy to trzeba zdjąć magneto - i osłonę widzisz na dole - ślizg łancuszka ( ten od napinacza jest czarny) - tak teortyczni może się da wyjąć ( ale to teoria na podstawie tego zdjęcia)
Bo wszedzie w manualu jest to zakładany przed montażem cylindra.
Henio co do dwóch otwórw do ślizgu w manulau jest tylko że sx mają go w tym niższym otworze - cała reszta normalnie .
Uff to tyle teorii - wg mnie trzeba rozebrać - sprawdzić - bo robota mało kosztowan - ślizgi są tanie - a szkody .... lepiej nie mówić .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Pon 10:24, 06 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M.Ziolkoski




Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pon 12:48, 06 Lut 2017    Temat postu:

Miałem robioną górę silnika 20mth temu (tłok łańcuszek zawory) w serwisie, ślizgi nie były wymieniane bo pewnie były w dobrym stanie, myślę że nie trzeba będzie wymieniać łańcuszka, najlepiej jak by ten ślizg dało się wyjąć dołem żeby można było go ocenić w całości bo nie chciał bym rozbierać całej góry bo dochodzi znowu koszt uszczelki pod głowice 250 zł. To wszystko ciężkie pieniądze ale w ostateczności lepiej wydać więcej na ta uszczelkę niż kolejny remont.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez M.Ziolkoski dnia Pon 12:52, 06 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:19, 06 Lut 2017    Temat postu:

Hej - no to jak był remont robiony - to idz do kogos kto ten remont robił - niech sie wypowie co w temacie (jakaś gwarancja na remont chyba jest)
Oczywiscie moze to tez nie mieć związku z remontem .

A i pytanie co za łańcuszek masz - oryginał czy inny - bo do ktmów to tylko IWIS - oryginał.
Czy był zakuty czy zakuwał go mechanik ?

I co do wyjmowania tego ślizgu - to moze ktoś się wypowie - bo ja to czysto teoretycznie.
Może da się go wyjąć też górą bez zdejmowania głowicy - ale trzeba by chyba zdjąć łańcuszek - ale to znowu teoria jak patrzę na fotki silnika,


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Pon 13:20, 06 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:08, 06 Lut 2017    Temat postu:

hehehe, te 250 to z robotą czy sama uszczelka? Bo jak uszczelka to zmień mechanika lepiej, w aso ktm uszczelka kosztuje stówe a znośnej firmy np athena lekko ponad połowe tego Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:17, 07 Lut 2017    Temat postu:

te łancuszki są tylko rozkute, nie da sie zakutego załozyć. chyba ze byłby jakis rozciągniety juz ;D

slizg mozna próbwac dołem

a co do srub - z SXem miałem pewnosc, ale zastanawiałem sie własnie czy też nie w EXC 400 bo ona miała chyba nizszy cylinder. ale jak pamietam ot jednak chyba nie bo tez miała łancuszek 96 ogniwek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin